خانه و کاشانهراهنمای خرید

معرفی موکت هایی که جای پا یا اجسام روی آن ها نمی ماند

تهیه موکت مناسب

همه ی ما انسان ها زیبایی را دوست داریم و همیشه دلمان می خواهد هم خودمان و هم هر چیزی که به ما تعلق دارد، زیبا و به بهترین شکل خود باشد. منزلمان یکی از مهم ترین جایی بوده که هم راحتی و آسایش آن و هم زیبایی، شیک و لوکس بودن آن برایمان خیلی مهم است. شاید دلیل حساسیت در انتخاب وسایل منزل و تحقیق و بررسی قبل خرید به همین دلیل باشد.

می توان گفت که از بین تمامی وسایل منزل که زیبایی، تحقیق و بررسی قبل از خرید آن ها برایمان مهم است، فرش و موکت نقش مهم تری را ایفا می کند. امروزه تنوع بسیار زیادی از انواع فرش ها و موکت ها با جنس های مختلف از جمله نایلون، پلی استر، ابریشم و … روانه ی بازار شده که انصافاً انتخاب را سخت کرده است. اما چیزی که اکثر خانواده ها در هنگام خرید موکت روی آن تاکید دارند، جنس و کیفیت موکت می باشد. به گونه ای که همیشه مانند روز اول بوده و شکل ظاهری و زیبایی اولیه را در اثر راه رفتن، جارو کشیدن و قرار گرفتن اجسام روی آن از دست ندهد. زیرا اغلب افراد از موکت هایی که در اثر فشردگی، سایه ایجاد کرده و یک دستی زیبای پرزهای آن از دست می رود و همچنین حالت کهنگی می گیرد، متنفرند و در واقع دوست دارند قرار گرفتن پا و اجسام روی آن، پرزها را فشرده نکرده و از حجم و زیبایی پرزها نکاهند. همچنین دوست دارند، همیشه موکت مانند روز اول بوده و ناهمواری ناشی از جای پا و اجسام روی سطح آن بوجود نیاید.

به همین دلیل ما در گروه فن تریکس تصمیم گرفتیم انواعی از موکت ها که این مشکل برایشان به وجود نمی آید یا ممکن است بعد از مدت بسیار طولانی ایجاد شود را به شما عزیزان معرفی کنیم.

اما قبل از آن اجازه دهید دلیل این امر و اینکه چرا جای اجسام و پا روی موکت می ماند را بدانیم.

نوع بافت موکت در باقی گذاشتن جای اجسام و پا، بسیار حائز اهمیت است. موکت هایی که اغلب از الیاف مصنوعی و مخصوصاً نایلون و پلی آمید تهیه می شوند معمولاً در برابر سایش، ضربه و حرارت بسیار مقاوم بوده و جای اجسام روی آن ها نمی ماند.

بافت موکت باید به گونه ای بوده که الیاف و تار و پود آن به صورتی محکم در هم تنیده شده باشند. زیرا در غیر این صورت راه رفتن و یا قرار گرفتن جسم روی آن باعث در هم پیچ خوردن بافت ها شده و موکت شکل اصلی خود را از دست می دهد.

بنابراین تهیه ی موکت های زیر را توصیه می کنیم:

1- موکت های پرزداری که پرزهای بسیار کوتاهی دارند.

1 راهنمای انتخاب و خرید موکت مناسب

بافت و شکل ظاهری این موکت ها به گونه ای است که گویی ابتدا الیاف پرزدار به صورتی بسیار محکم در هم تنیده شده و سپس تیغه ای روی آن کشیده و پرزها را از بیخ بریده است. پیچ و تابی که در تنیدگی الیاف و تار و پود این نوع موکت ها وجود دارد، نور را پخش کرده و از متمرکز شدن نور روی موکت جلوگیری می کند. زیرا پرزها در یک جهت تنیده نشده و نور از جهات مختلف به آن می خورد. زمانی که دست خود را روی آن می کشید تغییری در بافت آن یا انعکاس نور به وجود نمی آید. بنابراین نه تنها بافت آن به گونه ای است که هیچگاه سایشی در آن اتفاق نمی افتد و جای اجسام باقی نمی ماند بلکه نور نیز به این امر کمک کرده و هرگز سایه ای که یکنواختی آن را از بین ببرد نیز به وجود نمی آید.

2- موکت های بافت گلیمی

2 راهنمای انتخاب و خرید موکت مناسب

بافت این موکت همانطور که در تصویر مشخص است حلقه هایی تنگ با حجم بسیار کم است که محکم در هم قرار گرفته اند و زیبایی و طرحی خاص به موکت داده اند. این نوع موکت ها به دلیل این که ظاهراً پرزدار بوده و سطحی حجیم دارند اما در واقع حجم بسیار کمی داشته و مسطح می باشند، هیچ گونه فرسایشی در آن ها به وجود نمی آید و جای پا و اجسام به هیچ وجه روی آن ها باقی نمی ماند. مقاومت این نوع موکت ها در مورد فرسایش و جای اجسام از نوع قبل بیشتر است. به علاوه الیاف کم عمق مانند آنچه که در این موکت ها موجود است، نور را به اندازه ی الیاف پر عمق نشان نمی دهند و ایجاد سایه نمی کنند تا جای اجسام و پا (در صورت بروز) محسوس تر شود.

3- موکت هایی که پرزهایی با اندازه های متفاوت دارند.

3 راهنمای انتخاب و خرید موکت مناسب

موکت هایی نیز در بازار موجود است که طرح خورده شده روی آن ها با کوتاه و بلند شدن پرزها ایجاد شده است. یعنی مثلاً گلی که به عنوان طرح روی موکت است با برش خوردن و کوتاه شدن پرزها نسبت به پرزهای اطراف و تغییر ارتفاع در پرزها به وجود آمده است. سبک اجرا شده در گل ها و یا هر طرح دیگری روی این موکت، سبک بافت موکت های گفته شده در مورد اول است. این نوع موکت ها نیز گزینه های بسیار خوبی برای هدف گفته شده می باشند. زیرا در صورتی که نقاطی از موکت در اثر فشار اجسام یا جای پا ساییده شود طوری به نظر می رسد که گویی طرح موکت بوده و ساییدگی بسیار محسوس نخواهد بود.

4- موکت های چمنی یا پرز بلند رنگ روشن

4 راهنمای انتخاب و خرید موکت مناسب

حتی در زمان هایی که مایل به استفاده از موکت های پرزدار و چمنی هستید نیز می توانید از بهترین و مرغوب ترین آن ها استفاده کنید به شرط این که رنگ های بسیار روشنی انتخاب کنید. این موکت ها نسبت به موکت های قبلی گفته شده در برابر فشار اجسام و راه رفتن مقاومت کمتری داشته و جای اجسام روی آن ها باقی می ماند. البته اگر بهترین نوع آن ها را انتخاب کنید بعد از گذشت مدتی بسیار طولانی این اتفاق خواهد افتاد. از تنها امتیازی که می توان برای این نوع موکت ها استفاده کرد تا جای پا و اجسام دیده نشود، رنگ موکت و انعکاس نور روی آن است. رنگ های بسیار روشن آثار روی موکت را کمتر نشان می دهند و با ایجاد نکردن سایه باعث می شوند جای اجسام و پا کمتر به چشم آید.

بنابراین اگر دوست دارید موکت های پرز بلند و یا هر نوع دیگر که جای اجسام را باقی می گذارد، بخرید اما دوست ندارید جای پا و اجسام روی آن ها دیده شود حتماً روشن ترین رنگ آن را انتخاب کنید.

در نهایت و بعد از تهیه و خرید موکت مناسب، اگر از بوی نو بودن آن خوشتان نمی آید با استفاده از روش هایی که در لینک زیر آمده است بوی موکت نو را از بین ببرید.

>>> نحوه از بین بردن بوی موکت نو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا