سلامت

چگونه از برگ درخت چریش برای درمان شوره سر استفاده کنیم؟

درمان شوره سر با استفاده از برگ درخت چریش

شوره ی سر یکی از مشکلات رایج در بین افراد است که می توان گفت بیشتر کسانی که دچار این مشکل می شوند اغلب به دنبال چاره و راهکاری طبیعی و خانگی برای از بین بردن آن می باشند. اگر چه درمان های خانگی و شیمیایی بسیاری برای حل این مشکل وجود دارد، اما امروزه متخصصین، استفاده از درخت چریش را درمانی بسیار موثر می دانند که می تواند شوره و تمامی مشکلاتی که به دنبال آن به وجود آمده است را به طور کلی از بین ببرد.

1 درمان شوره سر با برگ درخت چریش

چریش (neem) درختی است همیشه سبز و گرمسیری که در 30 کشور جهان یافت می شود. در ایران نیز به دلیل اینکه درختی همیشه سبز است، در بسیاری از محوطه ها و فضاهای سبز به چشم می خورد. اما به طور فراوانی در شرق سیستان و بلوچستان وجود دارد. چریش بخش جدایی ناپذیر طب آیورودا بوده و از قرن ها پیش برای بسیاری از مسائل بهداشتی، از جمله مشکلات پوستی و مو، مورد استفاده قرار گرفته است.

آیورودا (Ayurveda) یک روش درمانی بسیار سنتی هندی است که با شعار علم زندگی و عمر طولانی، معالجاتی را شامل گیاه درمانی (گیاهان دارویی)،‌ تغییر رژیم غذایی، رایحه درمانی، ماسـاژ درمانی و حرکات یوگا برای نگهداری یا بازیابی سـلامتی انجام می دهد.

تهیه ی برگ و میوه ی درخت چریش بسیار آسان است که هم می توانید از عطاری خریداری کرده و هم از خود درخت تهیه کنید. برگ های این درخت ضد التهاب، ضد باکتری و ضد قارچ بوده و وجود همین ویژگی ها در کنار هم، باعث می شود شوره از بین برود.

2 درمان شوره سر با برگ درخت چریش

چند روش مطمئن جهت استفاده از این گیاه برای درمان شوره و جلوگیری از بازگشت دوباره ی آن معرفی می کنیم.

در صورتی که یکی از این روش ها را انتخاب کرده و از انجام آن نتیجه ی مطلوبی گرفتید، حتما آن را با ما و دوستانتان در همین صفحه و در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

1- محلول برگ های چریش

این روش یکی از رایج ترین درمان های شوره ی سر بوده که بسیاری از پزشکان آن را توصیه و تائید می کنند. تهیه ی این محلول بسیار آسان و موثر می باشد. فقط به 40 عدد برگ درخت چریش و یک لیتر آب نیاز دارید.

برای تهیه ی آن

– آب را در ظرفی ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس حرارت را خاموش کنید.

– بلافاصله برگ های درخت چریش را در آب ریخته و اجازه دهید یک شب در آن بماند.

– سپس موهایتان را با آن بشویید.

این محلول فوراً تاثیر خود را گذاشته و خارش و ناراحتی های مربوط به شوره را از بین می برد. از این روش دو تا سه بار در هفته استفاده کنید تا شوره به طور کامل از بین برود.

2- برگ درخت چریش و عسل

تهیه ی پک درمانی شوره ی سر با استفاده از برگ های درخت چریش و عسل، تکنیکی دیگر برای درمان شوره ی سر است که تهیه ی آن هم بسیار سریع و آسان است.

40 عدد برگ درخت چریش، یک لیتر آب و یک قاشق عسل آماده کنید.

سپس:

– آب را روی حرارت گذاشته و پس از به جوش آمدن حرارت را خاموش کنید.

– برگ ها را درون آب ریخته و اجازه دهید یک شب در آن بماند.

– بعد از یک شب آب را از صافی رد کرده و علاوه بر این که از آب برای شستن موها استفاده می کنید، برگ ها را آسیاب کرده و یک قاشق عسل را به آن اضافه کنید.

خمیر به وجود آمده را به مدت 30 دقیقه روی پوست سر زده و سپس بشویید. این کار را هفته ای یکبار انجام داده تا تاثیر فوق العاده ی آن را در کاهش شوره ی سر و درمان آن ببینید. به علاوه عسل باعث می شود موهایتان نرم شده و وزوزی بودن آن از بین برود.

3- ماسک موی شنبلیله و برگ چریش

دانه یا تخم شنبلیله نیز همانند برگ های چریش دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضد قارچی است. همچنین پوست سر را خنک کرده و تسکین می دهند. ماست حالت دهنده و نرم کننده ای عالی برای موها می باشد که به جلوگیری از خشکی بیش از حد موها در نتیجه ی استفاده از این ماسک کمک می کند.

مواد لازم برا تهیه ی این ماسک:

دو قاشق تخم شنبلیله
40 عدد برگ درخت چریش
½ پیمانه ماست
یک قاشق آبلیمو

برای تهیه:

– تخم شنبلیله را به مدت 3 ساعت در آب بخیسانید. سپس برگ های چریش و چند قطره آب را به آن اضافه کنید و آن را خوب بکوبید تا خمیری به دست آید.

– بعد از این که خمیر آماده شد آبلیمو و ماست را به آن اضافه کنید.

– این ماسک را به مدت یک ساعت روی مو و پوست سر چرب زده و بشویید.

از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

4- برگ درخت چریش و روغن نارگیل

روغن درمانی نتیجه ای شگفت انگیز روی موها دارد. نه تنها ماساژ آن روی پوست سر باعث نرمی موها و تسکین عصب های سر می شود، بلکه باعث افزایش سلامت موها و پوست نیز می گردد. ترکیب برگ چریش و روغن نارگیل درمان موثر دیگری برای شوره است.

مواد لازم:

یک پیمانه روغن نارگیل
20 عدد برگ درخت چریش
یک قاشق آبلیمو
¼ پیمانه روغن کرچک

طرز تهیه

– روغن نارگیل را گرم کرده و برگ ها را به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد و بعد حرارت را خاموش کنید.

– بعد از این که روغن خنک شد، آن را از صافی رد کرده و آب لیمو و روغن کرچک را به آن اضافه کنید.

– محلول به دست آمده را در بطری تمیز و خشک ریخته و هفته ای دوبار آن را روی موها ماساژ دهید. فقط یادتان باشد روغن را پس از یک ساعت بشویید.

5- روغن چریش

متخصصان استفاده از روغن چریش را برای پیشگیری و درمان شوره ی سر توصیه می کنند. روغن چریش از دانه ها یا همان میوه ی درخت چریش ساخته شده و در از بین بردن شوره ی سر بسیار موثر است. می توانید آن را از بازار خریده و به شامپو خود اضافه کنید و یا با روغن دیگری ترکیب کرده و روی مو ماساژ دهید.

یعنی:

– یک پیمانه روغن نارگیل را روی حرارت کم گذاشته تا گرم شود و ¼ پیمانه روغن چریش را به آن اضافه کنید.

– سپس آن را به پوست سر زده و برای نتیجه بهتر اجازه دهید یک شب روی سر بماند و سپس بشویید.

از این روش دو یا سه بار در هفته می توانید استفاده کنید.

چریش طبیعی ترین و موثرترین روش برای مبارزه با شوره ی سر می باشد. فقط باید از این روش ها به صورت منظم استفاده کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. به علاوه تمیز نگه داشتن پوست سر، تغذیه ی مناسب، ورزش، نوشیدن فراوان آب و دوری از استرس در جلوگیری از به وجود آمدن شوره بسیار موثر است.

برای آشنایی با روش های دیگر مبارزه با شوره سر به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های درمان خانگی رفع شوره سر <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا