بیشتر بدانید

آیا داشتن همزاد واقعیت دارد؟

دانستنی هایی در رابطه با داشتن همزاد

Doppelganger یک کلمه آلمانی و به معنی همزاد است؛ کسی که دقیقاً شبیه شماست، اما هیچ نسبت خونی با شما ندارد. خوشبخانه برای راحت کردن خیال کسانی که از این موضوع می ترسند، باید بگوییم که داشتن همزاد تقریباً غیرممکن و شاید یک در یک تریلیون است.

1 دانستنی هایی درباره همزاد

دکتر تگان لوکاس، انسان شناس پزشکی قانونی بیان می دارد “اگر بحث بر سر ویژگی های صورت است تقریباً 1 در یک تریلیون احتمال دارد که دو نفر یا بیشتر در 8 ویژگی صورت خود دقیقاً شبیه همدیگر باشند.” این پزشک در سال 2015 تحقیقی روی همزاد ها انجام داد. او در این تحقیق مردم را از لحاظ داشتن 8 ویژگی مشابه صورت و بدن مورد مطالعه قرار داد تا بفهمد واقعاً این ویژگی ها چقدر شبیه به یکدیگر هستند. برخی از مولفه های سخت پسندانه ای که او در مطالعه اندازه گرفت، طول گوش ها، گردی سر و فاصله بین دو مردمک چشم بود. با وجود احتمال کمی که در این اندازه گیری ها وجود داشت، زمانی که نوبت به اندازه گیری برخی از مولفه های بدن رسید. شانس وجود همزاد تقریباً غیرممکن شد.

دکتر لوکاس بیان داشت “اگر به اندازه ها و ویژگی های بدن بپردازیم، شانس داشتن همزاد به کمتر از یک در یک کوینتیلیون (1018) می رسد.” در این صورت هر چه تعداد ویژگی ها را افزایش دهیم، احتمال و شانس وجود همزاد کم و کمتر می شود. ممکن است دو نفر در یک نگاه عادی به نظر فوق العاده شبیه به هم باشند، اما اگر چند اندازه گیری دقیق انجام دهیم، متوجه می شویم که اصلاً شباهتی با هم ندارند.

جدا از این احتمالات و شانس ها، حتماً همه شما تجربه کرده اید که کسی شما را با فرد دیگری اشتباه بگیرد و با یک عذرخواهی و اینکه خیلی شبیه به فلان فرد هستید قضیه را حل و فصل کند. همین موضوع باعث به وجود آمدن باوری شده که انسان ها همزاد دارند. دکتر مایکل شهان متخصص مغز و اعصاب دانشگاه کرنل بیان می کند “بسیاری از کسانی که ما فکر می کنیم همزادشان را دیده ایم، کسانی هستند که به خوبی نمی شناسیم. مثلاً احتمال اینکه همزاد یکی از خویشاوندان دورتان را ببیند، خیلی بیشتر از این است که همزاد مادرتان را ببینید. چون قیافه مادرتان را به خوبی می شناسید.”

با اینکه چیزی به اسم همزاد واقعاً وجود ندارد، اما دانشمندان به جستجو و کشف بدن و ویژگی های فیزیکی مشترک انسان ها ادامه می دهند. در واقع تفاوت های ریز و ویژگی های فیزیکی انسان ها امروزه به شدت در شناسایی مجرمان و تبهکاران کاربردی و موثر است. با توجه به نتایج به دست آمده دانشمندان و محققان به این نتیجه رسیده اند که صورت بهترین شاخص برای شناسایی مجرمان نیست؛ در واقع فیزیک بدن بسیار کاربردی تر و خاص تر از ویژگی های صورت است. دکتر لوکاس توضیح می دهد “این مورد در زمینه دستگیری دزدها و مجرمانی که صورت خود را می پوشانند نیز بسیار موثر است. ما لازم دیدیم بررسی هایی انجام دهیم تا ببینیم آیا با ویژگی های فیزیکی بدن می توانیم مثل ویژگی های صورت، مجرمان را شناسایی کنیم یا نه! مشخص شد که می توانیم!”

همین پزشک در ادامه گفت “زمانی که برادر کوچکترم را نگاه می کردم، انگار 3 سالگی خودم را می دیدم؛ حالا که بزرگ شده ایم هم خیلی شبیه به همدیگر هستیم اما همزاد هم نیستیم!”

در این مقاله دانستنی هایی در رابطه با داشتن همزاد آموختید. در پایان فن تریکس مطالعه مقالات زیر را پیشنهاد می کند:

>>> علت طولانی بودن عمر زنان بلند قد و لاغر <<< 

>>> علائم طولانی بودن عمر انسان <<< 

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
science.howstuffworks




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا