آموزش های ویدئوییگل و گیاه

چگونه گل های طبیعی را در هوای آزاد خشک کنیم؟

داشتن گل‌های طبیعی تابستانی، در فصل زمستان بسیار لذت بخش است. اما زنده نگه داشتن یک گل طبیعی، برای مدتی طولانی عملا غیر ممکن است. اما آیا راهی وجود دارد که بتوان از این زیبایی‌ها در فصل زمستان هم لذت برد؟

اگر دوست دارید گل طبیعی را دقیقا به همان شکل تازه و با طراوت، برای مدتی طولانی نگه دارید، باید آن‌ها را به گونه‌ ای خشک کنید که کمترین تغییر در شکل آن ایجاد نشود. به طوری که تر یا خشک بودنش با هم تفاوتی نداشته باشد. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که به تفصیل آن‌ها را بیان می‌ کنیم.

خشک کردن گل در هوای آزاد

۱- چیدن گل: زمان مناسب برای خشک کردن اکثر گل‌ها دقیقا زمانی است که گل شروع به باز شدن می‌ کند. این گل‌ها بهتر است در هوای آزاد خشک شوند. زیرا خشک شدن در هوای آزاد گلبرگ‌ها را کمی بازتر می‌ کند. پس حتما در نظر داشته باشید که گل را دقیقا در زمان مناسب چیده و خشک کنید تا از پرپر شدن آن جلوگیری شود. این روش برای غنچه‌های کوچک و حساس نیز مناسب است. آفت‌ها یا آسیب دیدگی‌های موجود روی گلبرگ‌ها پس از خشک شدن بیشتر نمایان می‌شوند. پس سعی کنید همیشه گل‌هایی را انتخاب کنید که از هر نظر سالم باشند.

1 خشک کردن گل

۲- گل‌ها را خوشه بندی کنید: تمامی برگ‌های اضافی را از ساقه‌ ی گل‌ها جدا کنید. به یاد داشته باشید که هر نوع گل باید جداگانه خشک شود. اما یک نوع گل را می‌توان تا ۱۰ شاخه کنار هم خوشه بندی کرده تا خشک شوند. البته گل‌های بزرگ مانند گل رز، گل ادریسی یا گل صدتومانی، حتما باید جداگانه خشک شوند و نمی‌توان خوشه بندیشان کرد. گل‌هایی مثل گل جاوید، ساقه‌های ضعیفی داشته که بعد از خشک شدن می‌ شکنند. پس قبل از خشک شدن، ساقه‌ها را جدا کرده و به جای آن سیم‌های گلسازی را جایگزین کنید.

۳- انتهای هر دسته از گل یک کش پلاستیکی ببندید: کش پلاستیکی را انتهای هر دو یا سه شاخه گل چند بار بپیچید. اکنون این دسته را با دسته‌ گل های دو یا سه تایی که قبلا با کش پلاستیکی پیچیده اید، قرار دهید. ساقه آن‌ها خشک شده، اما کش پلاستیکی در اطراف آنها باقی می‌ماند. توجه داشته باشید که کش پلاستیکی را آن قدر محکم دور ساقه نپیچید که اطراف کش خشک نشده و پوسیده شود. اگر فکر می‌کنید این اتفاق می‌افتد می‌ توانید به جای کش از نخ استفاده کنید.

۴- گل‌ها را به صورت سر و ته آویزان کنید: گل‌ها را در مکانی گرم، تاریک و خشک نگه دارید تا از پوسیدگی و تغییر شکل آن‌ها جلوگیری شود. گردش هوا به خشک شدن کمک کرده و از کپک زدن گل‌ها جلوگیری می‌ کند. بنابراین دسته گل‌ها را در مکانی که هوای آزاد وجود دارد و دارای رطوبت مناسب است، با فاصله‌ ای حداقل ۱۵ سانتی‌ متر از سقف آویزان کنید. همچنین می‌ توانید گل‌ها را روی چوب لباسی یا میخ آویزان کنید. یک روش ساده برای اینکار، استفاده از یک گیره‌ ی کاغذی به شکل S است که یک سرش را به نخ دور گل‌ها گیر داده و سر دیگر روی میخ یا چوب لباسی آویزان کنید.

۵- دو تا سه هفته به آن فرصت دهید: گل‌ها زمانی آماده می‌شوند که گلبرگ‌ها به طور کامل مانند یک چیپس خشک و شکننده شوند. گاهی خشک شدن بعضی گل‌ها بیشتر از چهار روز طول می‌ کشد و این به دلیل نامناسب بودن شرایط محیط و یا بیش از حد ضخیم بودن گلبرگ‌ها است. ساقه‌ها معمولا کامل خشک می‌شوند اما اگر می‌ خواهید گل‌ها طبیعی‌ تر به نظر برسند و ساقه‌ ای خمیده داشته باشند، ساقه را در آب گرم گذاشته تا نرم شود و بعد گل را در حالتی که می‌خواهید به آن بدهید، قرار دهید که فشار باعث شود به همان حالت خمیده بماند تا خشک شود.

5 خشک کردن گل

۶- از گل‌ها با یک اسپری مو محافظت کنید: مقداری از افشانه‌های اسپری مو یا اسپری مخصوص گل می‌ تواند ظاهر گل را حفظ کند. این کار باعث می‌ شود که گلبرگ‌ ها کمتر در معرض آسیب و شکنندگی قرار گیرند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
جمال

من ابتدا كيلر رو ميزنم بعد مثل روش شما

شیماشکوهی

اولین بار بود میشنیدم اسپری مو برا محافظت گلای خشک موثره. حتما به گلام میزنم. مرسی

یوسفی

حتما از این روش استفاده میکنم…من گل رو خیلی دوس دارم…حتما منتظر مطالب بعدیتون راجع به گل میمونم…

دکمه بازگشت به بالا