لپ تاپ و کامپیوتر

نحوه حذف تب ها در سربرگ برنامه های ویندوز 10 Windows

حذف تب ها در سربرگ برنامه های ویندوز 10

همان طور که می دانید شرکت مایکروسافت Microsoft به طور دائمی در حال ارائه آپدیت هایی Update برای پیشرفت و بهبود کارایی ویندوز 10 می باشد. بروزرسانی جدید شرکت مایکروسافت با نام Redstone 5 برای ویندور 10، قابلیت های زیادی را به این سیستم عامل اضافه کرده است. یکی از این ویژگی ها اضافه کردن سربرگ یا تب هایی برای پنجره برنامه های ویندوز است. شما می توانید با این قابلیت جدید، در هر برنامه تب ها یا سربرگ هایی را برای انجام عملیات مورد نظر خود باز کنید. با این وجود اگر مایل به استفاده از این قابلیت در برنامه های خود نیستید، می توانید این سربرگ ها و یا تب ها را در برخی از برنامه های مورد نظر خود حذف کنید. با حذف این قابلیت شما می توانید دوباره به برنامه های مورد نظر خود همانند نسخه های قبلی ویندوز یک نوار عنوان کلاسیک اضافه کنید.

1 حذف تب ها در سربرگ برنامه های ویندوز 10

ویژگی اضافه شدن تب یا سربرگ به برنامه های جدید با نام “set” نام گذاری شده است. همان طور که گفته شد شما نمی توانید هر زمان که خواستید برای تمامی برنامه های خود مخصوصاً برنامه های پیش فرض ویندوز، این ویژگی را از کار بیندازید. بلکه مایکروسافت فقط به شما اجازه می دهد که آن را برای برنامه های مشخصی غیرفعال کنید. اما می توانید آن را برای اکثر برنامه های کاربردی که توسط خودتان نصب شده است، حذف کنید.

برای پیکربندی صفحه ها و حذف سربرگ ها یا همان تب های پنجره، استارت را باز کرده و به بخش تنظیمات Settings بروید. گزینه ی سیستم System را انتخاب کنید. پس از باز شدن صفحه مربوط به تنظیمات سیستم، گزینه مالتی تسکینگ Multitasking را انتخاب کنید.

2 حذف تب ها در سربرگ برنامه های ویندوز 10

صفحه را به سمت پایین کشیده و در قسمت “set” روی دکمه “add an app” کلیک کنید.

3 حذف تب ها در سربرگ برنامه های ویندوز 10

با این کار لیست تمامی برنامه هایی که قابلیت حذف تب ها را پشتیبانی می کنند برای شما نمایش داده می شود. برنامه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی دکمه OK کلیک کنید.

به یاد داشته باشید که این فهرست، برنامه هایی مانند برنامه های ارسال پست الکترونیک مثل Mail و برنامه های داخلی ویندوز مثل File Explorer و هر برنامه ای که از قابلیت حذف تب ها برخوردار است را به همراه برنامه های کاربردی که خودتان نصب کرده اید، نشان می دهد.

4 حذف تب ها در سربرگ برنامه های ویندوز 10

شما می توانید به راحتی برنامه های مورد نظر خود را از فهرست برنامه ها انتخاب کرده و قابلیت نمایش تب ها یا سربرگ ها را از آن ها حذف کنید. با انتخاب هر برنامه و اضافه کردن آن به این فهرست، یک نوار عنوان کلاسیک همانند نسخه های پیشین ویندوز جایگزین نوار عنوان جدید در پنجره ها خواهد شد.

5 حذف تب ها در سربرگ برنامه های ویندوز 10

ممکن است پس از انجام این تغییرات، بلافاصله شاهد اعمال آن نباشید. پس اگر این تغییرات فوراً اتفاق نیفتاد کلیه برنامه های ویندوز را بسته و سیستم خود را راه اندازی مجدد یا Restart کنید. پس از ورود مجدد به ویندوز برنامه مورد نظر خود را اجرا کرده و از نوار عنوان کلاسیک خود لذت ببرید.

6 حذف تب ها در سربرگ برنامه های ویندوز 10

در پایان فن تریکس مطالعه مقاله “نحوه حذف برنامه ها از لیست Open With در انواع ویندوز” را به شما یشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا