لپ تاپ و کامپیوتر

چگونه با نرم افزار WinX DVD Copy Pro اطلاعات DVD خش دار و کهنه را استخراج کنیم؟

امروزه روش های ذخیره سازی اطلاعات بسیار پیشرفته تر از قبل شده است. مثلا فلش ها و هارد دیسک ها جای دی وی دی ها را گرفته اند. اما همه ی ما هنوز هم اطلاعات مهمی داریم که روی دی وی دی ذخیره شده و برایمان بسیار ارزشمند هستند. به طوری که اگر مثلا این DVD ها خش برداشته و خراب شوند بسیار ناراحت می شویم و حتما به دنبال راهی برای برطرف کردن مشکل خود می گردیم. فن تریکس این مشکل را نیز برای شما برطرف کرده است. با ما همراه شوید.

2 کپی دی وی دی خش دار WinX DVD Copy Pro

برای اطمینان از حفظ همیشگی اطلاعات موجود روی DVD بسیاری مردم سعی می کنند همیشه یک کپی از DVD هایشان را تهیه و نگهداری کنند. اما گاهی غفلت کرده و زمانی به فکر این کار می افتیم که کار از کار گذشته و دی وی دی به طور کلی از بین رفته است. اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید و از ویندوز 7، 8، 8.1 و 10 استفاده می کنید، WinX DVD Copy Pro یکی از بهترین نرم افزارها برای کپی گرفتن از DVD های کهنه و خش دار و حتی قفل دار است. پس این نرم افزار را یا از فروشگاه‌ها خریداری کرده و یا دانلود کنید.

9 راه برای احیای مجدد DVD های کهنه و خش دار

WinX DVD Copy Pro تقریبا از همه نوع DVD که بخواهید بکاپ می گیرد. به استثناء DVD فیلم هایی که به تازگی انتشار یافته اند و دارای فرمت هایی هستند که هنوز در این نرم افزار تعریف نشده، این برنامه تمامی DVD های خش دار، قفل دار، کثیف، و حتی بسیار کهنه را ساپورت کرده و با تکنیک های بسیار حرفه ای، یعنی کپی کردن شعاع به شعاع اطلاعات روی DVD از آن ها بکاپ می گیرد. به نحوی که در فرآیند کپی، قسمت های خالی ناشی از خش یا فرسودگی و شکستگی را پر می کند.

1 کپی دی وی دی خش دار WinX DVD Copy Pro

ابتدا وارد نرم افزار شوید و طبق مراحل زیر عمل کنید.

1- ساخت یک دیسک جدید از یک دی وی دی کهنه در 1:1 ratio

در این روش شما می توانید تمامی اطلاعات موجود در همه نوع دی وی دی کهنه و خش دار از جمله DVD-/+R (DL), DVD-/+RW (DL), DVD RAM را به یک دیسک خالی در کامپیوتر منتقل کنید. یعنی با چند مرحله ی آسان و ساده DVD9 کهنه را به DVD9 جدید و یا DVD5 کهنه را به یک DVD5 جدید در دیسک مورد نظر تبدیل کنید. بدون این که حتی کم ترین اطلاعاتتان از بین برود.

2- از روی دی وی دی به عنوان یک فایل عکسی ISO کپی بگیرید.

اگر دیسک خالی ندارید کپی کردن دی وی دی در یک فایل ISO بهترین انتخاب است. این کار یکی از بهترین روش ها برای حفاظت از تمامی اطلاعات و داده ها است. محتوای فایل های ISO در حافظه ی کامپیوتر ذخیره شده و بدون احتیاج به DVD یا DVD درایور به صورت مستقیم در کامپیوتر اجرا می شود. در ضمن در صورت نیاز می توانید این اطلاعات را مجددا در دی وی دی دیگری رایت کنید.

3- DVD ی کهنه را در پوشه ی VIDEO_TS کپی کنید.

دقیقا مانند عکس های ISO، پوشه های VIDEO_TS گزینه ی خوبی برای ذخیره و مدیریت اطلاعات یک DVD کهنه است. در این روش نیز اطلاعات به طور مستقیم با پخش کننده هایی مانند VLC، 5KPlayer و… پخش می شوند. همچنین به راحتی می توان این اطلاعات را روی یک DVD جدید رایت کرد. در این روش عملیات کپی از روی DVD باید حدودا 12 تا 17 دقیقه طول بکشد. البته بستگی به قدرت سیستم هم دارد.

4- عنوان های اصلی DVD را در یک فایل MPEG2 کپی کنید.

این روش فقط در زمان هایی مناسب است که نیاز داریم سرتیترها و اطلاعات کلی مهم در یک DVD را کپی کنیم. این روش، مناسب فایل های تصویری است. بعد از این که DVD مشکل دار بارگذاری شد، عنوان های اصلی به همراه فایل های همراه مثل زیرنویس هایشان به صورت اتوماتیک برای کپی شدن انتخاب می شوند. با کلیک روی دکمه ی Run این اطلاعات به سرعت در MPEG2 ذخیره شده که می توان آن را در PS3, Xbox, Wii و حتی تلوزیون پخش کرد.

5- قسمت های مورد نظر را در یک DVD کپی کنید.

گاهی لازم می شود فقط بعضی از قسمت های یک DVD را برداشته و مثلا آن ها را ویراش کنیم. WinX DVD Copy pro می تواند این کار را بسیار راحت انجام دهد. DVD مشکل دار را بارگذاری کرده و تمام عنوان های موجود در DVD را نمایش می دهد تا بتوانید هر کدام را که بخواهید انتخاب کرده و آن را به عنوان یک فایل MPEG2 کپی کنید.

6- فقط ویدئو ها را از DVD خارج کنید.

دو روش بالا یعنی گزینه های 3 و 4 فقط فایل های ویدئویی را حفظ کرده و دیگر فایل ها مثل فایل های صوتی را حذف می کند. پس اگر فقط به فایل های تصویری DVD های کهنه احتیاج دارید از این روش ها استفاده کنید.

7- فقط فایل های صوتی را از DVD خارج کنید.

این روش کپی DVD برعکس روش بالا تمامی فایل های تصویری را از بین برده و فقط فایل های صوتی را در AC3 ذخیره می کند.

8- فایل های ISO را به عنوان یک درایو واقعی در سیستم نصب کنید.

این کار باعث می شود که سیستم فریب خورده و فکر کند که یک دیسک واقعی در درایو بارگذاری شده است. این کار به این خاطر است که بتوانیم فایل هایی که به صورت عکس ISO از DVD ذخیره شد را در برنامه هایی پخش کنیم که دیسک DVD را پشتیبانی می کنند ولی ISO image را نه.

9- پوشه های ISO و VIDEO_TS folder را روی یک DVD جدید رایت کنید.

WinX DVD Copy Pro نه تنها قادر است که اطلاعات یک DVD مشکل دار را در پوشه های ISO و VIDEO_TS ذخیره کند بلکه می تواند تمامی این اطلاعات را در یک DVD خالی هم رایت کند. پس در صورت نیاز می توانید مجددا اطلاعات یک دی وی دی خراب را به یک دی وی دی نو انتقال دهید.

به طور کلی نرم افزار WinX DVD Copy Pro راه چاره برای استفاده ی مجدد از اطلاعات یک DVD خش دار، کهنه، شکسته و کلا مشکل دار است. لازم به ذکر است که اگر بخواهید اطلاعات یک DVD مشکل دار را در Mac کپی کنید، باید از نرم افزار Mac DVD Ripper استفاده کنید. به عنوان کلام آخر در استفاده از این روش ها رعایت حق کپی رایت فراموش نشود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا