راهنمای خرید

راهنمای انتخاب و خرید تامپون مناسب

راهنمای انتخاب تامپون

تامپون یکی از راه های ایمن، راحت و موثر در مدیریت قاعدگی است. اما اگر بتوانید تامپونی انتخاب کنید که قدرت جذب آن متناسب با میزان خونریزیتان باشد؛ و همچنین سایز آن نیز مناسبتان باشد، استفاده از آن برایتان بسیار راحت تر و خوشایندتر خواهد بود. به طور کلی در هنگام خرید می توانید تامپون را براساس سایز، نوع اپلیکاتور، عطر دار و بدون عطر بودن آن انتخاب کنید.

1- اندازه ی تامپون

اندازه ی تامپون بر اساس میزان خونی که می تواند جذب کند مشخص می شود. قبل از هر چیزی میزان خونریزیتان را محک زده و تامپون را بر اساس میزان خونریزیتان انتخاب کنید. تامپون ها از کوچک، با قدرت جذب پایین (کمتر از معمولی) با نام Junior/Slim، معمولی (Regular)، بزرگ با قدرت جذب بالا (Super)، بزرگ تر با قدرت جذب بالاتر (Super Plus) و بزرگترین با قدرت جذب فوق العاده (Ultra) به فروش می رسند.

سایز تامپون زمانی مناسب است که تا 4 ساعت بتواند خون را جذب کند. یعنی هر تامپون باید 4 ساعت یک بار عوض شود. اگر کمتر از این مدت متوجه نشت خون شدید، یا بعد از 4 ساعت تامپون به خوبی پر نشده بود، سایز دیگری باید انتخاب کنید.

2- توصیه می کنیم برای جلوگیری از ابتلا به سندرم شوک سمی، کوچکترین تامپون با قدرت جذب پایین را انتخاب کنید.

سندرم شوک سمی (TSS) بیماری نادر اما جدی بوده که می تواند در اثر استفاده از تامپون به وجود آید. به همین دلیل توصیه می کنیم در اوایل استفاده برای مدتی تامپون با کوچکترین سایز را انتخاب کنید؛ تا به جای استفاده طولانی از یک تامپون، دفعات تعویض آن را افزایش داده و دچار مشکل نشوید. به علاوه از آنجایی که هنوز عادت و قلق گذاشتن تامپون را ندارید، با سایزهای بزرگ ممکن است اذیت شوید. گذاشتن و درآوردن تامپون های کوچک راحت تر است. پس از مدتی استفاده از تامپون، اگر متوجه شدید که مشکلی برایتان پیش نمی آید، می توانید سایز را متناسب با نیازتان تغییر دهید.

– علائم TSS عبارتند از: تب بالا، فشار خون پایین، استفراغ یا اسهال و خارش که شبیه آفتاب سوختگی است.

1 راهنمای انتخاب و خرید تامپون

3- سایزهای مختلفی از تامپون را انتخاب و تهیه کرده و در روزهای مختلف قاعدگی از سایزهای مختلف آن استفاده کنید.

اکثر خانم ها بیشترین مقدار خونریزی را در روزهای اول تا سوم تجربه می کنند؛ که کم کم کاهش می یابد. به همین دلیل مسلماً اندازه تامپونی که در روزهای اول خونریزی برای آن حجم خونریزی استفاده می شود، نباید با روزهای آخر مشابه باشد. بنابراین اندازه های مصرفی در طول 7 روز قاعدگی را مدیریت کنید. برخی از بسته های تامپون از اندازه ی بزرگ به کوچک به فروش می رسند؛ و دقیقاً برای همین هدف نیز طراحی شده اند که می توانید آن ها را انتخاب و استفاده کنید.

2 راهنمای انتخاب و خرید تامپون

4- به دلیل اهمیت بسیار بالا، مجدداً یادآوری می کنیم که برای جلوگیری از عفونت یا سندرم شوک سمی، تامپون باید حتماً هر 4 تا 6 ساعت یک بار عوض شود؛ حتی اگر کاملاً پر نشده باشد.

3 راهنمای انتخاب و خرید تامپون

5- اپلیکاتور مناسب انتخاب کنید.

یکی از معیارهای مهم در انتخاب و استفاده ی هر چه بهتر و کارآمدتر از تامپون، انتخاب صحیح اپلیکاتور است. همه ی اپلیکاتورها مزایای خود را دارند؛ اما برای کسانی که برای اولین بار می خواهند از تامپون استفاده کنند، اپلیکاتور پلاستیکی بهترین انتخاب است. زیرا ساده ترین نوع بوده و استفاده از آن ها بسیار آسان است.

برخی تامپون ها هستند که به اپلیکاتور نیازی نداشته و تنها با فشار دست جاسازی می شوند. برخی خانم ها استفاده از این نوع تامپون ها را راحت تر می دانند؛ که انتخاب آن بسته به ترجیح شخصیتان دارد.

6- برندهای مختلف را امتحان کرده تا بهترین نوع را بیابید.

هر برند از مواد خاصی در ساخت تامپون استفاده می کند. طرح و شکل تامپون ها نیز در برندهای مختلف متفاوت است. بهتر است برندهای مختلف را برگزینید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

4 راهنمای انتخاب و خرید تامپون

7- از تامپون های عطردار استفاده نکنید.

تامپون ها در انواع معطر و بدون بو عرضه می شوند. به تامپون های معطر مواد شیمیایی افزوده اند که می تواند، هم باعث خارش شود و هم ph واژن را تغییر داده و موجب عفونت گردند. نگران نباشید تامپون در عرض 4 تا 6 ساعت بوی بدی نمی گیرد.

– تامپون های نخی گران تر می باشند؛ اما از هر نظر بهتر و ایمن ترند.

5 راهنمای انتخاب و خرید تامپون

در پایان می توانید جهت راهنمایی برای “انتخاب و خرید کاپ قاعدگی” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> راهنمای انتخاب و خرید فنجان یا کاپ قاعدگی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا