لپ تاپ و کامپیوتر

نحوه رفع ارور در نصب درایورهای کارت گرافیک آنبورد اینتل

رفع Eror در نصب درایورها

همانطور که می دانید تمامی لپ تاپ ها از گرافیک های مجتمع یا اصطلاحا آنبورد برخوردار هستند. اما تنها برخی از آنها به کارت های گرافیک مجزا NVIDIA یا AMD مجهز شده اند. امروز می خواهیم در مورد گرافیک های آنبود اینتل با هم صحبت کنیم. همانطور که می دانید درایورهای کارت گرافیک اینتل در برخی از لپ تاپ ها به درستی نصب نمی شوند. اگر شما هم با چنین اروری روبرو شدید، کارخانه سازنده کامپیوتر از شما می خواهد که درایورها را از وب سایت آنها نصب کنید نه مستقیماً از وب سایت اینتل. اما راهی هم وجود دارد که می توانید این ارور را دور بزنید و درایورها را از اینتل نصب کنید.

1 رفع eror در نصب درایورهای اینتل

چرا تولیدکنندگان مانع نصب درایورها می شوند؟

اگر درایورها نصب نشدند، این ارور برای شما نمایش داده می شود:

“The driver being installed is not validated for this computer”

یعنی این درایور، مناسب سیستم شما نیست و در ادامه از شما می خواهد که درایور مناسب را از وبسایت شرکت سازنده کامپیوتر دریافت کنید. در غیر این صورت نصب درایور، متوقف می شود.

دلیل این کار این است که تولیدکننده سیستم شما، تنظیماتی را در درایورهای کارت گرافیک اینتل اعمال کرده تا از نصب درایورهای کارت گرافیک استاندارد اینتل، که از وبسایت Intel.com دانلود شده اند جلوگیری کند. پس شرکت سازنده (مثل ایسر، HP و …) از شما می خواهد که درایورهای کارت گرافیک را از وب سایت آنها دانلود و نصب کنید نه از شرکت اینتل.

متأسفانه در این راستا مشکلاتی وجود دارد؛ شرکت تولید کننده غالباً پس از مدتی درایورهای سیستم شما را آپدیت نمی کند. از طرفی شما به نسخه های جدیدتری از درایور کارت گرافیک برای رفع اشکالات و تسریع عملکرد سیستم نیاز خواهید داشت. ممکن است این نسخه های جدید هم فقط مستقیماً از اینتل قابل دسترسی باشند.

تولیدکنندگان، این تنظیمات را فعال می کنند چون محتاط هستند. آنها فقط به درایورهایی اجازه اجرا شدن روی سیستم شما را می دهند که از قبل آنها را تست کرده باشند.

هشدار: اگر لپ تاپ شما علاوه بر داشتن کارت گرافیک آنبورد اینتل از کارت گرافیک های مجزا NVIDIA یا AMD برخوردار است، به روزرسانی درایور اینتل می تواند مشکلاتی ایجاد کند. در این صورت باید بیشتر احتیاط کنید. به هر حال، اگر مجبور به نصب درایورهای به روز شده اینتل شدید، از بروز بودن درایورهای کارت گرافیک مجزای NVIDIA یا AMD نیز مطمئن شوید.

چگونه به صورت دستی درایورها را نصب کنید؟

برای انجام این کار، به جای استفاده از محیط ویزارد نصب درایور دانلود شده از وب سایت اینتل، درایورهای اینتل را باید به صورت دستی و آن هم تنها از طریق Device Manager نصب کنید. این کار فقط برای بار اول نیاز است و پس از آن می توانید درایورهای اینتل را به طور معمول نصب کنید.

ابتدا باید درایورهای گرافیک مخصوص سیستم خود را دانلود نمایید. برای دانلود درایورها، وارد وب سایت اینتل شده و نسخه زیپ مدل مورد نظر را دانلود کنید نه نسخه exe آن را.

فایل دانلود شده را در یکی از پوشه های موجود در سیستم تان از حالت فشرده خارج (Extract) کنید. برای این کار، روی فایل زیپ دانلود شده راست کلیک کرده و گزینه “Extract File” را انتخاب کنید.

2 رفع eror در نصب درایورهای اینتل

قبل از ادامه کار، برای نشان دادن پسوند نام فایل ها، باید مراحل زیر را انجام دهید. البته اگر این کار را قبلاً انجام نداده اید. این کار، یافتن فایل های مهم با پسوندهای مورد نظر را طی فرایندی که انجام می دهید، آسان تر خواهد کرد. در ویندوز 10، File Explorer را باز کرده، روی زبانه “View” کلیک کنید و سپس تیک گزینه File name extensions را که در باکس Show/hide قرار دارد، بردارید. در ویندوز 7، Windows Explorer را باز کنید و سپس مسیر Organize > Folder and search options > View را بروید. تیک کادر “Hide extensions for known file types” را برداشته و در نهایت “OK” را بزنید.

3 رفع eror در نصب درایورهای اینتل

سپس Device Manager را باز کنید. در ویندوز 10 روی منوی استارت راست کلیک کرده یا از کیبورد خود، دکمه های Windows+X را بزنید و سپس گزینه “Device Manager” را انتخاب کنید. در ویندوز 7، دکمه های Windows+R را فشار داده، عبارت “devmgmt.msc” را تایپ کرده و اینتر را بزنید.

4 رفع eror در نصب درایورهای اینتل

در منوی Device Manager، روی گزینه Display adapters کلیک کنید تا بخش های مربوط به آن ظاهر شوند. سپس، روی Intel (R) HD Graphics راست کلیک کرده و “Properties” را انتخاب نمایید.

5 رفع eror در نصب درایورهای اینتل

در پنجره properties، روی زبانه Driver کلیک کرده و سپس Update Driver را انتخاب کنید.

6 رفع eror در نصب درایورهای اینتل

از قسمت باز شده، روی بخش Browse my computer for driver software کلیک نمایید.

7 رفع eror در نصب درایورهای اینتل

سپس، کادر Let me pick from a list of available drivers on my computer را انتخاب کنید. حواستان باشد روی کلمه Browse، در بالای کادر ذکر شده کلیک نکنید.

8 رفع eror در نصب درایورهای اینتل

پنجره ای باز خواهد شد؛ در گوشه پایینی سمت راست، گزینه کادر Have Disk وجود دارد. روی آن کلیک نمایید.

9 رفع eror در نصب درایورهای اینتل

در این مرحله، پنجره Install From Disk ظاهر می شود؛ گزینه Browse این پنجره را انتخاب کنید.

10 رفع eror در نصب درایورهای اینتل

در این بخش لازم است وارد پوشه ای شوید که درایورتان در آن قرار دارد. سپس از این قسمت، روی پوشه Graphics موجود در پوشه اصلی دوبار کلیک نمایید.

اگر از نسخه 64 بیتی ویندوز استفاده می کنید، روی فایل “igdlh64.inf” و اگر از نسخه 32 بیتی ویندوز استفاده می کنید روی فایل “igdlh32.inf” دوبار کلیک کنید.

نام این فایل در نسخه های مختلف می تواند متفاوت باشد. اگر فایل inf file را در مسیر بالا نمی بینید، در پوشه Graphics به دنبال نام هایی بگردید که به inf ختم می شوند. سپس گزینه ای را انتخاب کنید که در نامش 64 یا 32 (گاها 86) وجود دارد. این مورد را باید نسبت به 32 بیتی یا 64 بیتی بودن ویندوز خود انتخاب کنید.

11 رفع eror در نصب درایورهای اینتل

سپس روی گزینه OK کلیک کنید. در اینجا می بینید که درایور انتخاب شده شما، به عنوان تنها گزینه، در لیست درایورهای در دسترس نمایش داده می شود. Next را بزنید تا نصب، انجام شود.

حالا شما براحتی می توانید درایورها را از اینتل نصب کنید!

پس از انجام مراحل بالا، در دفعات بعد شما به راحتی می توانید درایورهای جدید را از وب سایت اینتل دانلود کرده و آنها را مستقیماً و با اجرای فایل نصبی استاندارد exe، روی درایورهای فعلی خود نصب نمایید.

14 رفع eror در نصب درایورهای اینتل

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
16 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمین

سلام ببخشید من سی پی یو اینتل انبورد دارم ولی وقتی میرم تو قسمت display adaptor اصلا درایو اینتلی نشون نمیده

علی

عالی بود. دمتون گرم.

محمد

عالی

Gaminger

سلام و خسته نباشید من درایو intel uhd graphic 620 رو از device manager یون اینستال کرده بودم الان وقتی میرم از خود سایت اینتل نصب میکنم مینویسه پشتیبانی نمیشه از هزار تا سایت دانلود کردم بازم نشد حتی به کنترل پنلش هم نمیره و مینویسه درایور هارو بررسی کنید.… بیشتر بخوانید.

Alireza21757

سلام بنده فایل رو از خود سایت رسمی اینتل دانلود کرده ام و فایل زیپ رو هم خارج و ساده سازی کرده ام و به روش توضیحی شما عمل می کنم منتها تا جایی که داخل پوشه گرافیک فایلی که بهinf ختم بشه نمی بینم و اصلا وجود ندارد چیکار… بیشتر بخوانید.

آرتین فخریان

واقعا ممنون مطلب خیلی مفیدی بود

محمد

سلام و عرض ادب من مدل کارت گرافیکمو تو سایت اینتل پیدا نکردم intel core i3-330M processor / 2.13 GHz

beniamin

سلام خدمت شما راستشو بخواین مشکل من اینه اصلا پوشه گرافیکس رو پیدا نمیکنم چطور بگم اصلا نیستش

سپهر

من هم همین مشکل رو دارم اگر کسی میدونه راهنمایی کنه

کامیار

مرسی های فراواان واقعا ممنون بابت راهنماییه بزرگتون

شهاب

اقا این اولین باریه که من برای یه سایت کامنت میزارم،نتونستم از این محبت رد شم،کارتون عالی بود،خیلی خیلی خیلی ور رفتم و گشتم جاهای مختلف ولی نتونستم…..تنها جایی که شد اینجا بود بازم ممنون،امیدوارم روزی ما هم کمکی به شما بکنیم.

hamed

سلام بعد از انتخاب فایل inf و زدن ok چندین درایور توی لیست ظاهر میشن(به جای یک درایو!) که همه رو امتحان کردم ولی اروری میده که میگه نصب این اپدیت باعث میشه سیتمتون stop working بشه و ویندوز بدرستی کار نکنه …من هم ترسیدم و کنسل کردم….کجای کارو اشتباه… بیشتر بخوانید.

امیر

بله مال منم اینطوری هستش

آکام

عرض ادب و احترام
بنده قبلا روی اون قسمتی که گفتین حواستون باشه روی browse نزنین قبلا زدم.الان باید چطوری به حالت قبل برگردونمش؟!در ضمن درایورمو با روشی که گفتین کامل آپدیت کردم ممنون از روشتون

hasan

سلام
من اخرین نسخه گرافیک اینتل را دانلود کردم ولی وقتی که روی فایل نصبی کلیک میکنم اصلا هیچ اتفاقی نمی‌افتد
رفتم به سایت اینتل تا اونجا اپدیت کنم ولی نوشت سیستم شما از اودیت ساپورت نمیکنه چیکار کنم الان هیچ بازی رو خوب اجرا نمیکنه!! لطفا راهنمایی کنید

دکمه بازگشت به بالا