زیباییسلامت

سنگ پا را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن سنگ پا

سنگ پا در واقع نوعی سنگ طبیعی است که در اثر فوران آتشفشان به بیرون پرت شده و گازی از خود متصاعد می کند. خروج گاز موجب ایجاد منافذی دّر آن شده و ظاهری اسفنجی و زبر به آن می دهد. از این سنگ در موارد بسیار زیادی استفاده می شود. اما بیشتر می توان گفت یکی از ابزارهای به ظاهر به درد نخور اما بسیار ضروری و مهم در اکثر حمام هاست. وسیله ای که در عین ساده و ابتدایی بودنش، نقش به سزایی در تمیزی و نرم و لطیف کردن کف پاها دارد. چرا که به راحتی می تواند پوست های خشک و بد ریخت پاها را از بین برده و بدون کوچکترین دردسری پاهایی نرم و لطیفی به شما هدیه بدهد.

همه ی ما این وسیله ی بسیار کارآمد را در منزل داشته و ظاهر آن را بعد از مدتی استفاده، دیده ایم. همان طور که می دانید پس از مدتی منافذ آن پر شده و کثیف و پر از چرک می شود. به گونه ای که بسیاری از افراد تصور می کنند باید آن را دور انداخته و سنگ پای دیگری تهیه کنند. چرا که چاره ی دیگری نداشته و نحوه ی تمیز کردن و از بین بردن چرک و کثیفی های موجود در منافذ را نمی دانند. این تصور بسیار غلط است و اگر بدانید تمیز کردن و مثل روز اول درآوردن سنگ پا، چقدر آسان و بدون هزینه است و تنها 3 تا 5 دقیقه طول می کشد، هرگز آن را دور نمی اندازید و هر چند وقت یکبار هزینه ای اضافی بابت خرید آن نمی پردازید.

وسایل مورد نیاز

یک مسواک کهنه

مقداری مایع صابون یا مایع ظرفشویی قوی

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که بعد از چرک شدن کامل سنگ پا، از برداشتن آن چندشتان می شود باز هم آن را دور نیندازید. یک جفت دستکش دستتان کرده و دست به کار شوید.

سنگ پا را به مدت 10 تا 15 دقیقه زیر آب بسیار داغ نگه دارید تا چرک و کثیفی هایی که در منافذ گیر کرده است کامل خیس شود.

2 تا 3 قطره از مایع شوینده ای که آماده کرده اید را روی سنگ پا چکانده و مسواک را با حرکات دایره ای شکل، روی سنگ پا بکشید. این حرکت را آرام و با حوصله انجام دهید تا نتیجه ی خوبی بگیرید.

سنگ پا را زیر آب داغ گرفته و اگر لازم بود دوباره مایع صابون را روی آن بریزید. سپس مرحله قبل را تکرار کنید. این کار را آنقدر انجام دهید تا جرم های سنگ پا کاملا برداشته شده و از بین برود. با این کار رنگ سنگ پا از سفید به مشکی خالص تغییر کرده و مانند روز اول می شود.

فقط یادتان باشد که مسواک را بسیار محکم روی سنگ پا نکشید و فشار ندهید. زیرا باعث از بین رفتن لبه های نازک منافذ و خورده شدن آن ها می شود. همچنین با این کار سنگ پا ظاهر خود را از دست داده و یا منافذ تازه ای در آن ایجاد می شود. با ایجاد شدن منافذ تازه در سنگ پا، امکان تجمع جرم ها افزایش خواهد یافت. و ممکن است مجبور شوید سنگ پا را دور بیاندازید!

توصیه می کنیم بعد از هر بار استفاده از سنگ پا، با مسواک آن را بشویید تا از تجمع جرم در آن جلوگیری شود.

همچنین به جای روش بالا می توانید مقداری سرکه را در ظرف آب ریخته و سنگ پا را در آن بخیسانید. جرم ها خرد شده و از بین می روند. سپس آن را آب کشیده و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود. اما توجه داشته باشید که با این روش نمی توان تمامی جرم ها را از منافذ سنگ پا خارج کرد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
footpainreliefexpertleaf




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
......

بله مااستفاده میکنیم.بسیار عالیه.
و لازمه

کاربر ناشناس

یعنی هنوزم سنگ پا کسی استفاده میکنه. عجب ادمایی. اینا مال دوران باستانه. مطلب آموزشی نیاز نداره

کاربر ناشناس

سنگ پا باعث افزایش گردش خون میشه و بسیار هم در سلامت پا نقش داره و مفیده. آپ تو دیت روشنفکر

دکمه بازگشت به بالا