بیشتر بدانید

چگونه جواهرات تنگستن را تمیز و براق کنیم؟

تنگستن، فلزی فوق العاده سخت و سنگین بوده و به رنگ خاکستری روشن است که کاربردهای فراوانی دارد. یکی از کاربردهای آن در جواهر سازی و برای ساخت حلقه، انگشتر، گوشواره، گرنبند و انواع جواهرات است. زیبایی، جلا، براقیت، استحکام و مقاوم بودن آن در برابر خراش، ضربه و آسیب و البته عدم ایجاد هیچ گونه حساسیت روی پوست، باعث شده برای ساخت جواهرات تنگستن به فلزی ایده آل تبدیل شود. از آنجایی که تنها زیبایی این فلز براق بودن آن است، تمیز و براق نگه داشتن آن بسیار مهم می باشد. خوشبختانه این کار بسیار آسان بوده و به مقداری آب گرم، صابون و یک پارچه تمیز نیاز دارد. به یاد داشته باشید که برای تمیز و براق کردن جواهرات تنگستن ، هرگز از مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید.

نحوه تمیز و براق کردن جواهرات تنگستن

1- برای تمیز و براق کردن جواهرات تنگستن ، مقداری صابون و آب گرم را در کاسه ای ریخته و خوب مخلوط کنید تا کف کند.

– اگر در زمان شستن دست ها، حمام کردن، شستن موها، شستن ظرف ها و موارد این چنینی جواهر تنگستن در دستتان باشد، تنگستن همیشه تمیز و براق بوده و دیگر نیازی به شستن و براق کردن آن نیست.

2- پارچه تمیز و نرمی برداشته، یک گوشه ی آن را در محلول شوینده بخیسانید و روی جواهر بکشید تا کاملاً تمیز شود.

اگر جواهرتان دارای لبه، سنگ یا حکاکی است، برای این کار بهتر است از مسواک یا گوش پاک کن استفاده کنید.

1 مراقبت و براق کردن جواهرات تنگستن

3- جواهر تنگستن را با آب گرم شسته و با حوله پاک کنید؛ تا لکه ی آب روی آن باقی نماند.

جواهر شما تمیز و براق شده و آماده ی استفاده است. در صورتی که نمی خواهید از آن استفاده کنید، حتماً آن را در جعبه گذاشته تا مجدداً کثیف و کدر نشود.

2 مراقبت و براق کردن جواهرات تنگستن

اصول مراقبت و نگهداری صحیح از جواهرات تنگستن‌ و افزایش عمر آن ها

1- جواهر را به هر طرف پرت نکرده و تحت فشار و ضربه قرار ندهید.

درست است که تنگستن، فلز سخت، قوی و با دوامی است، اما به این معنا نیست که آسیب ناپذیر باشد؛ بلکه می تواند خراب شود و از بین برود. اگر جواهر تنگستن خراب شد، قابل ترمیم نبوده و تقریباً می توان گفت باید از خیر آن بگذرید.

2- سعی کنید جواهر با مواد و شوینده های شیمیایی قوی تماس پیدا نکند.

اگر چه تنگستن فلزی قوی است، اما می تواند با موادی مثل وایتکس، آمونیاک و کلر واکنش نشان دهد. در واقع این مواد شیمیایی باعث لکه دار شدن سطح جواهر می شوند.

3- جواهرات تنگستنی را با تمیز کننده ی اولتراسونیک تمیز نکنید.

تنگستن ماده ای شبیه به سرامیک بوده که انعطاف پذیر نیست. اگر فشار زیادی روی تنگستن اعمال شود، باعث شکسته شدن آن می شود. دستگاه های اولتراسونیک ترک های میکروسکوپی را روی جواهر ایجاد می کنند، به همین دلیل توصیه می شود از این روش برای تمیز کردن این نوع جواهرات استفاده نکنید.

4- جواهرات تنگستن را از دیگر جواهرات جدا نگهداری کنید.

تنگستن فلز سختی است، اما می تواند خراش بردارد. به علاوه می تواند باعث خراش و آسیب جواهرات نرم دیگری شود که در کنار آن هستند. بنابراین توصیه می شود آن ها را جداگانه نگهداری کنید.

3 مراقبت و براق کردن جواهرات تنگستن

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “تمیز و براق کردن جواهرات فیروزه ای“، “تمیز کردن و مراقبت از جواهرات مارکازیت” و “مراقبت و براق کردن جواهرات کوبیک زیرکونیا” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا