سلامت

چگونه از گرده زنبور عسل برای درمان حساسیت و آلرژی استفاده کنیم؟

گرده ی زنبورعسل، ذرات کروی شکل و بسیار ریزی هستند که از گرده ای که زنبور های کارگر می سازند، ساخته شده است. نوع و ترکیبات سازنده ی این گرده ها به محلی که گرده از آنجا جمع آوری شده است، بستگی دارد. گرده های مختلف که از مناطق مختلف تهیه می شوند، در خواص آنتی باکتریالی، فعالیت آنتی اکسیدانی و همچنین میزان تاثیر آن ها در درمان آلرژی متفاوت هستند. اما به عنوان یک قانون کلی اگر قصد دارید از گرده ی زنبور عسل برای مقابله با آلرژی استفاده کنید، باید از گرده ی زنبور عسل منطقه ای استفاده کنید که در آن منطقه از آلرژی رنج می برید.

راهنمای خرید گرده زنبور عسل

1- همان طور که گفته شد، گرده ی زنبور عسل ذرات بسیار ریزی هستند که توسط زنبورهای کارگر جمع آوری شده و می توانند حاوی بزاق زنبور باشند.

این گرده ها به شکل خام و طبیعی و قرص یا کپسول در بازار عرضه می شوند. که مسلماً شکل خام آن بهتر است. هنگام استفاده از گرده، به یاد داشته باشید که هرگز آن ها را حرارت ندهید، زیرا آنزیم های مفید آن از دست می رود. برای استفاده، آن ها را به همان شکلی که هست بخورید یا در غذاها بریزید.

2- گرده زنبور عسل را از فروشگاه های محلی تهیه کنید.

همان طور که گفته شد، گرده ای بیشترین تاثیر را بر آلرژی دارد که توسط زنبورها و گل های محل زندگی خودتان ساخته شده باشد. گرده باید از همان گل هایی جمع آوری شده باشد که به آن ها آلرژی دارید. اگر هم نتوانستید این گونه گرده ای بیابید، حداقل سعی کنید گرده ای که خریداری می کنید از دامنه ی وسیعی از گل ها جمع آوری شده باشد.

3- هنگام خرید حتماً به رنگ گرده توجه داشته باشید.

هر چه تنوع رنگی و در واقع رنگارنگی گرده بیشتر باشد، یعنی از دامنه ی وسیعی از گل ها و گیاهان به دست آمده و می تواند به مبارزه با آلرژی هایی که منشا گوناگونی دارد بیشتر کمک کند.

1 درمان آلرژی با گرده زنبور عسل

نحوه ی استفاده از گرده زنبور عسل برای درمان آلرژی

1- ابتدا تست کنید.

قبل از شروع به استفاده از گرده و مصرف آن در حجم وسیع، ابتدا دوز کمی از آن را تست کرده تا بدانید بدنتان چه واکنشی به آن نشان می دهد. ابتدا با ⅛ قاشق چای خوری شروع کنید. 24 ساعت صبر کرده تا ببینید آیا واکنش نامطلوبی تجربه می کنید یا نه.

– روش دیگر اینکه مقدار کمی از گرده را در دهان ریخته و بخورید. سپس آرام آرام و به مرور زمان مقدار آن را افزایش داده تا واکنش بدن و تحمل دوز مشخصی دستتان بیاید. همچنین مقدار آن برای مصرف را بدانید.

– واکنش ها می تواند از شدید مثل حملات آسمی و واکنش های آنافیلاکسی تا بثورات و کهیر خفیف پوست باشد. دو واکنش شدید گفته شده، می تواند بسیار خطرناک باشد، پس مراقب باشید.

2- گرده را به آرامی افزایش دهید.

اگر بعد از 24 ساعت، واکنش های منفی و عوارض جانبی گرده ی زنبور عسل را مشاهده نکردید، می توانید آن را در رژیم غذایی خود گنجانده و روز به روز مقدار ⅛ به آن اضافه کنید.

– دوز معمولی که در طول فصل آلرژی باید مصرف شود، چیزی بین ½ تا 2 قاشق چای خوری در روز است.

2 درمان آلرژی با گرده زنبور عسل

3- قبل از شروع فصل آلرژی، مصرف را شروع کنید.

برای به دست آوردن حداکثر سود گرده، یک ماه قبل از شروع فصل آلرژی باید مصرف روزانه را آغاز کنید. سپس مصرف را در تمام فصل ادامه داده تا به کاهش آلرژی کمک کند.

– اگر به فصل بهار آلرژی دارید، مطمئن شوید که گرده در فصل بهار جمع آوری شده است. همچنین اگر به فصل پاییز آلرژی دارید، گرده باید مربوط به فصل پاییز باشد.

آشنایی بیشتر با گرده زنبورعسل

1- خواص و فواید گرده ی زنبور عسل

گرده زنبور عسل به طور کلی، دارای اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است. همچنین غنی از مواد معدنی مانند روی، مس، آهن، پتاسیم و همچنین ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین E و ویتامین B است. به علاوه دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی می باشد.

2- گرده زنبورعسل چگونه با آلرژی مبارزه می کند؟

توانایی گرده ی زنبور عسل برای مهار رینیت آلرژیک یا التهاب مخاط بینی آلرژیک در چند مطالعه مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج به طور کلی مثبت بود. گرده ی زنبورعسل به بدن کمک کرده تا در برابر آلرژن ها، پدافند ساخته و دفاع کند. به علاوه گرده زنبور عسل و عصاره گرده زنبورعسل باعث کاهش انتشار هیستامین می شود. ماده ای که فعالیت آن بیشتر به صورت آلرژی دیده شده و باعث خارش، آبریزش بینی و آبکی شدن چشم ها می گردد. گرده ی زنبورعسل با کاهش هیستامین این علائم و آلرژی را کاهش می دهد.

3 درمان آلرژی با گرده زنبور عسل

3- بدانید چه کسانی در معرض خطر هستند.

گرده ی زنبور عسل روی کودکان و زنان باردار آزمایش نشده است. از این جهت، این گروه ها ممکن است در معرض خطر باشند. استفاده از گرده زنبور عسل برای کودکان زیر 12 سال، زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به آسم و هر کسی که در مرحله ی تست، واکنش های شدیدی از خود نشان دهند، توصیه نمی شود.

در پایان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آلرژی و حساسیت، مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> معرفی گل های ایمن به تب یونجه <<<

>>> دلایل ایجاد حساسیت و آلرژی در شب <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا