کودک

هر آنچه لازم است در مورد کمربند یا بند ایمنی کودک بدانید

دانستنی هایی در رابطه با کمربند یا بند ایمنی کودک

1 کمربند و بند ایمنی کودک

پدر و مادرهایی که دائماً به همراه کودکانشان به بیرون می روند، ممکن است دائماً احساس کنند به وسیله ای به نام بند ایمنی کودک نیاز دارند، تا کودک را از آسیب های احتمالی حفظ کنند.

تحقیقات و اطلاعات در مورد ایمن بودن استفاده از این بندها بسیار کم است، اما پزشکان و متخصصان استفاده از این بندها را توصیه نمی کنند.

به اعتقاد پزشکان راه های بهتری نسبت به بند ایمنی برای کنترل کودکان و حفظ ایمنی آن ها در هنگام دویدن وجود دارد.

به عنوان والدین، موقعیت های ترسناک را حتماً بارها تجربه کرده اید. یکی از رایج ترین این موقعیت ها زمانی است که با کودک نوپا در حال قدم زدن بوده و ناگهان کودک روی زمین ولو می شود. قبل از اینکه بخواهید او را بلند کنید، قلبتان از جا کنده می شود. همین موقعیت به ظاهر ساده می تواند دلیل استفاده ی والدین از بندهای ایمنی کودک یا همان کمربند های جلیقه ای را کاملاً برایمان توجیه کند. اما آیا این بندها واقعاً آنقدری ایمن هستند که کودک را از هرگونه آسیبی حفظ کنند؟

اگر واقعاً مایل به استفاده از این بندها هستید بحث را با چند خبر خوب در رابطه با ایمنی آن ها شروع می کنیم.

تاکنون شواهد و داده هایی مبنی بر اینکه این بندهای محافظتی، باعث آسیب و صدمه به کودک می شود دیده نشده است. حتی شرکت های سازنده ی آن نیز هشدارها و خطرهایی در رابطه با استفاده از آن را در کنار محصول لحاظ نکرده و مصرف کنندگان نیز آسیب هایی را از آن گزارش نکرده اند. بنابراین به نظر می رسد در هنگام استفاده از کمربند ایمنی ، احتیاجی به چشم دوختن به بچه و مراقبت ویژه برای جلوگیری از صدمه وجود ندارد. ولی با این حال توصیه می کنیم اگر قصد خرید این گونه محصولات را دارید، حتماً از قبل تحقیقات لازم را انجام داده و نظرات افرادی که از این وسیله استفاده کرده اند را مطالعه کنید.

اما با این حال و با تمام این تفاسیر می توان گفت که اگر چه ممکن است این کمربندهای ایمنی باعث آسیب و صدمه نشوند، اما این اصلاً بدین معنا نیست که لزوماً از آسیب هم جلوگیری می کنند.

دکتر هافمن متخصص اطفال در این رابطه می گوید: “اصلاً جالب نیست که بچه ها را مانند حیوانات خانگی در بند اسیر کرده و به آن ها افسار بست. مخصوصاً اینکه کودک نوپا پر جنب و جوش بوده و ممکن است به طناب گیر کند، یا طناب دور گردن او پیچ خورده و موجب خفگی او شود. همچنین بسیار دیده شده است که پدر و مادرها با کشیدن طناب به سمت خودشان برای مانع شدن کودک از رفتن به سمتی، تعادل او را به هم زده و باعث افتادن بچه می شوند، که تکرار دائمی این اتفاق، آسیب هایی را به سر و اندام کودک وارد می کند. همچنین به اقتضای سن کودک ممکن است پریشانی های روانی را نیز برای او ایجاد کند. من اصلاً استفاده از این وسیله را توصیه نمی کنم و ترجیح می دهم کودک را در کالاسکه گذاشته و کمربند ایمنی او را ببندم. این گونه بسیار ایمن تر است.”

با این حال هنوز هم ممکن است دلایل شخصی تان را برای استفاده از این وسیله داشته باشید. چرا که برای مثال استفاده از این وسیله برای کودکان تخسی که به هر طرف رفته و ممکن است گم شوند، مفید است. همچنین از این بندهای محافظتی می توان برای کودکانی که تاخیری در رشدشان وجود دارد و همچنین کودکانی که دارای اختلال کنترل تکانه هستند نیز استفاده کرد.

اگر قصد خرید این وسیله را داشتید به نکات زیر توجه کنید:

– بهتر است انواع جلیقه ای این وسیله را بخرید.

– حتماً دستورالعمل استفاده از محصول که در کنار آن قرار داده شده است را مطالعه کرده تا مطمئن شوید سایز مناسب را تهیه کرده اید و محصول کاملاً مناسب کودک است.

– اگر نکاتی در مورد ایمنی محصول گفته شده است، حتماً آن را مطالعه کرده و در نظر داشته باشید.

در پایان یادآور می شویم که اگر چه هیچ گونه خطر و آسیبی تاکنون برای این وسیله گزارش نشده اما در خرید آن بسیار دقت کرده و تحقیق کنید.

با مطالعه مقالات “تشخیص اسباب بازی های سمی و خطرناک” و “مدیریت میزان مصرف شکلات کودکان” در وب سایت فن تریکس اطلاعات بیشتری در رابطه با سلامتی کودکان بدست آورید.

در قسمت نظرات، دلایل خود برای استفاده و یا عدم استفاده از این بندهای محافظتی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید…

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
goodhousekeeping




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

خیلی بد این. بچه باید آزاد باشه…

دکمه بازگشت به بالا