خانه و کاشانه

چگونگی حفظ و نگهداری عسل در برابر مورچه ها

نگهداری عسل و دور کردن مورچه ها از آن

زمانی که به هر روشی از عسل محافظت کرده و همیشه درب ظرف آن را می بندید تا بتوانید از طعم واقعی و دوست داشتنی آن لذت ببرید، مواجه شدن با صحنه ای که عسل پر از مورچه شده باشد برایتان واقعاً وحشتناک و ناراحت کننده خواهد بود. پس اصول صحیح نگهداری عسل را فرا گیرید تا هیچ وقت نگران هدر رفتن عسل توسط مورچه ها نباشید.

1- یکبار برای همیشه ظرفی مخصوص نگهداری عسل خریداری کنید. و هر بار بعد از تهیه ی عسل آن را به ظرف مخصوص منتقل کرده و نگهداری کنید؛ تا از محکم بودن درب آن مطمئن باشید. این یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ و نگهداری عسل از حمله ی مورچه ها می باشد.

2- بعد از هر بار استفاده از عسل، تمامی بدنه و درب ظرف را به طور کامل با پارچه ای مرطوب و در صورت نیاز با مقداری مایع ظرفشویی تمیز کنید.

شستن فوری وسایل استفاده شده به همراه عسل و تمیز کردن میز از ضروریات است. حتی ذره ای بسیار کوچک از عسل که به چشم هم نمی آید نیز می تواند مورچه ها را بیرون بکشد.

1 نگهداری عسل و چگونگی دور کردن مورچه ها از آن3- ظرف شیشه ای یا پلاستیکی عسل را در دمای محیط نگهداری کنید.

عسل در دمای بین 20 تا 30 درجه ی سانتی گراد و به دور از نور مستقیم خورشید به بهترین شکل ممکن نگهداری می شود.

4- عسل را در یخچال نیز می توانید نگهداری کنید اما به یاد داشته باشید که عسل در دمای زیر 18 درجه ی سانتی گراد بلوری شده و به قول معروف شکرک می زند، برای از بین بردن آن باید ظرف عسل را در ظرفی حاوی آب داغ گذاشته تا بلورها از بین بروند.

به یاد داشته باشید که هر رطوبتی به هر شکلی که وارد عسل شود باعث تخمیر و ترش شدن عسل شده و آن را خراب می کند.

بهتر است تنها زمانی عسل در یخچال گذاشته شود که دمای محیط بسیار گرم می باشد.

5- می توانید برای مورچه ها طعمه بسازید.

یعنی در نقاطی از خانه که مورچه دیده می شود یک ظرف عسل گذاشته تا مورچه ها به سمت آن هدایت شده و عسلتان در امان بماند. همچنین می توانید ظرف حاوی آب قند هم گذاشته تا مورچه ها در آن غرق شوند و برای همیشه از آنجا دور شوند. زیرا مورچه ها به جایی که جانشان به خطر بیفتد وارد نمی شوند.

6- همچنین می توانید کاسه یا بشقابی را پر از آب کرده و ظرف عسل را در آن بگذارید.

از آنجایی که مورچه ها نمی توانند از آب عبور کنند پس به ظرف عسل هم نمی رسند و عسلتان همیشه ایمن می ماند. فقط به یاد داشته باشید که ظرف آب را زود به زود چک کنید تا آب آن تبخیر نشده و تمام نشود.

2 نگهداری عسل و چگونگی دور کردن مورچه ها از آن7- در اطراف محلی که عسل را نگهداری می کنید پودرها و سم های مخصوص مورچه خریداری کرده و بپاشید.

مورچه ها برای رسیدن به عسل باید از سم ها عبور کنند در نتیجه در راه رسیدن به عسل می میرند. در صورتی که به دلیل شیمیایی بودن سموم نمی خواهید از آن ها استفاده کنید مقداری شکر و جوش شیرین را مخلوط کرده و به جای سم اطراف عسل و محل رفت و آمد مورچه ها بپاشید. شکر مورچه ها را جذب کرده و جوش شیرین در سیستم گوارشی شان واکنش نشان داده و آن ها را از بین می برد.

8- می توانید زمانی که مورچه ها در محیط آشپزخانه تان وجود دارند در بطری اسپری مخلوطی از آب و سرکه با نسبت های مساوی تهیه کرده و برای پاک کردن کانتر، کابینت ها، دیوار، پنجره و یا هر چیز دیگری در محیط آشپزخانه از آن استفاده کنید.

این روش تا حد زیادی مورچه ها را از آشپزخانه تان دور کرده و از عسل هایتان محافظت می کند.

3 نگهداری عسل و چگونگی دور کردن مورچه ها از آن9- مرزی دور ظرف عسل تعیین کنید.

مورچه ها عاشق چیزهای شیرین بوده و از چیزهای تلخ، تند و ادویه ای بیزارند. پس می توانید اطراف ظرف عسل ادویه هایی مثل فلفل، پودر لیمو یا خود آب لیمو و سرکه و دارچین پاشیده تا مورچه ها به آن نزدیک نشوند. به جای این مواد از گچ هم می توانید استفاده کنید. گچ و مواد معدنی این چنینی باعث می شود که مورچه ها در آن لغزیده و پاهایشان به آن ها بچسبد. در نتیجه نمی توانند حرکت کرده و می میرند و به عسل هم نمی رسند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا