زیبایی

چگونه کلاه گیس را شسته و از آن مراقبت کنیم؟

کلاه گیس های مصنوعی و یا طبیعی از آن جایی که به راحتی در هم پیچیده و گره می خورند، نیاز به مراقب های خاصی دارند. به خصوص کلاه گیس هایی که با موی مصنوعی و الیاف پلاستیکی تهیه شده اند؛ زیرا عمر کمتری داشته و به راحتی خراب می شوند.

اگر موهای کلاه گیستان گره خورده و خراب شده است، هرگز آن را دور نیندازید. فن تریکس در ادامه روش صحیح شستن کلاه گیس را به شما آموزش می دهد. با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز

1- شستن و باز کردن گره های کلاه گیس به این روش بسیار ساده و بدون هزینه بوده و همچنین عمر کلاه گیس را افزایش می دهد.

همه ی کلاه گیس ها نیاز به شانه کردن دارند. پس یک شانه ی دانه ریز و یک شانه ی دانه درشت (مانند تصویر)، یک بطری اسپری و یک نرم کننده ی مو آماده کنید. برای راحتی کار یک پایه یا هر چیزی شبیه به آن را برای آویزان کردن کلاه گیس تهیه کنید.

1 شستن و مراقبت از کلاه گیس

2- کلاه گیس را روی پایه ای مثل سه پایه ی دوربین یا یک مانکن آموزشی گذاشته و آن را به طوری که گویی روی سر بوده، از سطح زمین بالا نگه دارید. این کار شانه کردن و باز کردن گره ها را برای شما آسان می کند.

– در صورتی که هیچ چیزی برای آویزان کردن و بالا نگه داشتن کلاه گیس از سطح زمین پیدا نکردید، آن را روی میز یا اپن پهن کنید.

2 شستن و مراقبت از کلاه گیس

3- یک نرم کننده مناسب تهیه کنید.

¾ بطری اسپری را با آب گرم و بقیه ی بطری را با شامپو نرم کننده پر کنید. یعنی باید به نسبت 3 به 1 آب و نرم کننده در بطری ریخته و آن ها را خوب مخلوط کنید.

– از نرم کننده های مخصوص موهای مصنوعی که نیازی به رقیق شدن هم ندارند، می توانید استفاده کنید. این نوع نرم کننده ها در بازار موجود است.
– بهتر است برای موهای مصنوعی از نرم کننده های لباس مانند آنچه گفته شد، استفاده کنید.

شستن کلاه گیس

1- کلاه گیس را در آب گرم خیس کنید.

در صورتی که موها در هم خورده اند، انجام این مرحله بسیار ضروری است. سینک یا ظرف آبی را با آب گرم پر کرده و کلاه گیس را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن بخیسانید. سپس آن را آویزان کرده تا آب اضافی آن گرفته شود.

– اگر کلاه گیس کثیف بود، می توانید مقداری شامپو نیز به سینک اضافه کنید. فقط در آب کشی کلاه گیس دقت کنید که همه ی کف های شامپو از بین برود.

2- بعد از این که آب اضافی کلاه گیس گرفته شد، محلول نرم کننده را روی 8 تا 13 سانتی متر از انتهایی موهای کلاه گیس را به طوری که تمام قسمت ها با محلول اشباع شوند، اسپری کنید.

3 شستن و مراقبت از کلاه گیس

3- اگر گره خوردگی موهای کلاه گیس زیاد بود، با شانه ی دندانه درشت شروع به شانه زدن قسمت های آغشته به نرم کننده کنید.

این کار را تا زمانی انجام دهید که گره های به وجود آمده کاملاً از بین برود. بعد از این که گره ها بصورت کامل باز شد با شانه دندانه ریز، موها را شانه کنید. دقت داشته باشید که در حین شانه کردن، قسمتی از موها که باید شانه شود را در یک دست گرفته و با دستی دیگر آن قسمت را شانه کرده تا موها کنده نشود.

4 شستن و مراقبت از کلاه گیس

– در صورتی که کلاه گیس دارای گره های بسیار زیادی بوده، طبق دستور زیر عمل کنید:

4- به مدت 2 تا 3 ساعت و بصورت مکرر کلاه گیس را اسپری و شانه کنید.

بعد از هر بار شانه کردن 30 دقیقه به کلاه گیس فرصت داده تا خشک شود. این کار را چند بار تکرار کرده تا گره ها کاملا از بین برود.

5- بعد از شانه شدن قسمت های پایینی و باز شدن کامل گره ها و پیچ خوردگی های کلاه گیس، روی قسمت های بالایی کلاه گیس نیز اسپری و شانه کنید.

اکنون کلاه گیس شما هم شسته و هم شانه شده است. آن را تا خشک شدن کامل از روی پایه برندارید. بهتر است بعد از خشک شدن نیز آن را در محلی مثل همان پایه به صورت آویزان نگهداری کرده تا گره نخورد. می توانید با کاور پلاستیکی آن را پوشش دهید تا کلاه گیس شما همیشه تمیز و شانه شده باشد. مراحل گفته شده را بعد از هر بار استفاده از کلاه گیس انجام داده تا عمر آن افزایش یابد.

5 شستن و مراقبت از کلاه گیس

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا