خانه و کاشانه

چگونه بلوک های بتنی ساختمان را رنگ آمیزی کنیم؟

بلوک های بتنی، امروزه یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین متریال مورد استفاده در ساخت و ساز، چه در فضاهای خارجی و چه در فضاهای داخلی ساختمان ها می باشند. تمامی بلوک های بتنی به رنگ خاکستری و سیمان بوده که اکثر افراد ممکن است رنگ آنها را دوست نداشته باشند. اما خوشبختانه می توان آنها را به دلخواه با هر رنگی که دوست دارید رنگ کرد. انجام این کار بسیار ساده و آسان را از فن تریکس بیاموزید.

تمیز کردن بلوک بتنی

قبل از هر چیزی باید بلوک را تمیز کرده و آن را آماده ی پذیرش رنگ کنید. مراحل زیر را برای انجام بهتر این کار دنبال کنید:

1- هرگونه رسوبات و پودرهایی که روی بلوک نشسته است را با فرچه از بین ببرید.

رسوبات سفید رنگی روی برخی از بلوک هایی که در معرض آب قرار می گیرند، تشکیل می شود. این رسوبات باید قبل از رنگ از بین بروند. سطح بلوک باید قبل از رنگ کاملاً تمیز و مسطح باشد. حتی در صورت نبود رسوبات، برای اطمینان فرچه را روی بلوک بکشید.

1 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

2- اگر رنگ یا لکه ی گچ و سیمان روی بلوک وجود دارد، مانند مرحله قبل آن را از بین ببرید. همچنین می توانید با استفاده از یک کاردکی آنها را بکنید.

2 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

3- بلوک را با فشار آب بشویید.

آب را با فشار روی بلوک پاشیده تا هر چیز اضافه ای که روی بلوک هست را شسته و از بین ببرد. در صورت نداشتن شلنگ فشار آب قوی، آب را روی آن ریخته و فرچه بکشید. سپس با آب و فرچه بلوک را کامل بشویید.

– توجه داشته باشید که به هیچ وجه از صابون استفاده نکنید. زیرا هم خشک شدن بلوک را به تاخیر انداخته و هم در رنگ آمیزی مشکل به وجود می آورد.

3 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

4- اجازه دهید بلوک به مدت 4 ساعت کاملاً خشک شود. بلوک خیس، رنگ و پرایمر را به خود نمی گیرد.

4 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

5- شیارها و منافذ روی بلوک را باید با چسب سنگ پر کرده و آن را مسطح کنید.

سوراخ ها و شکاف های بزرگ به راحتی رنگ نشده و چهره ی بدی را در بلوک ایجاد می کنند. برای زیباتر شدن بلوک، سطح آن را کاملاً یکدست کرده و سوراخ ها و شیارهای عمیق را با چسب سنگ پر کنید. سپس با کشیدن کاردک روی آنها چسب را با سطح بلوک یکسان کرده، صاف و مسطح کنید.

5 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

آماده سازی برای رنگ زدن

اکنون بلوک شما آماده ی رنگ شدن است. قبل از رنگ ابتدا باید پرایمر بزنید.

1- پرایمر پایه اکرلیک لاتکس را تهیه کنید.

این پرایمر، بهترین پرایمر برای بلوک های بتنی بوده و تمام منافذ و شکاف های ریز را پر می کند. همچنین pH را هنگام رنگ آمیزی متعادل می سازد.

– توجه داشته باشید که اگر از بلوک رنگ شده در مکانی که در معرض رطوبت و آب بوده می خواهید استفاده کنید، با پرایمر ضد آب آن را رنگ کنید.

6 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

2- با استفاده از غلطک رنگ یک لایه پرایمر روی بلوک بزنید.

اگر روی پرایمر رنگ دیگری می زنید یک لایه پرایمر کافی است. اما اگر فقط از پرایمر استفاده می کنید، دو لایه پرایمر زده تا مطمئن باشید به مرور زمان از بین نمی رود.

7 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

3- 24 ساعت به پرایمر فرصت دهید تا خشک شود.

پرایمر حتماً باید قبل از اعمال لایه دیگر، به طور کامل خشک شود. پس بعد از 24 ساعت آن را با انگشت چک کرده و سپس رنگ آمیزی را انجام دهید.

8 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

رنگ آمیزی بلوک بتنی

1- یک رنگ با کیفیت اکرلیک لاتکس خریداری کنید.

بلوک ها به رنگ پایدار و مقاومی نیاز دارند تا بتوانند به مرور زمان در برابر سایش دوام بیاورند. رنگ های اکرلیک لاتکس بهترین پوشش را ایجاد کرده و کار با آن نیز بسیار آسان است.

– فقط قبل از خرید دقت داشته باشید، متراژی که می خواهید رنگ کنید را با فروشنده در میان گذاشته تا میزان مناسب رنگ را در اختیارتان بگذارد. زیرا با توجه به این که کیفیت برندها متفاوت است، میزان رنگ مورد نیاز نیز متفاوت خواهد بود.

– در خرید رنگ به لزوم ضد آب بودن یا نبودن آن توجه کنید.

9 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

2- رنگ را با غلطک، بسیار آرام و با حجم کم روی بلوک ها بزنید تا از چکه کردن و خراب شدن کار جلوگیری شود.

سعی کنید رنگ در تمام سطوح با ضخامت یکسانی زده شود تا به صورت یکسان خشک شده و کار تمیزی از آب درآید.

10 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

3- به مدت 12 ساعت به بلوک فرصت دهید تا لایه ی اول رنگ خشک شود. برای مناطق مرطوب 18 ساعت زمان لازم است.

11 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

4- بعد از خشک شدن لایه ی اول رنگ، لایه ی دوم را نیز با همان ظرافت و دقت اعمال کنید. می توانید از فرچه هم استفاده کنید اما غلطک کار را زیبا تر می کند. زیرا فرچه از خود اثر باقی می گذارد.

12 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

5- 24 ساعت به بلوک اجازه دهید تا لایه ی دوم رنگ آن نیز خشک شود. می توانید به تشخیص خودتان لایه ی سوم رنگ را نیز روی بلوک بزنید. اما معمولا یک لایه پرایمر و دو لایه رنگ کافی است.

13 نحوه رنگ زدن بلوک های بتنی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
4 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدصادق اکبری

با سلام و درود فراوان به همه دوستان. سوالی داشتم، دیوار حیاطمون سیمانیه و یک لایه رنگ پلاستیک داره بعضی جاهاش خوردگی سیمان داره باید لکه گیری بسه.من تو شهر کویته پاکستان هستم. برای درز گیری و بتونه کاری سیمان از بتونه رنگ استفاده کنم بعد چه آستری قبل رنگ… بیشتر بخوانید.

ابراهیمی

سلام نیاز به راهنمایی دیوار داخل ساختمان های منطقه شمال کشور سیمانی هست که رنگ شده خونه بر اثر 🔥 آتش متاسفانه سوخته بازسازی شده دیوار بعضی جاها سوخته مراحل رنگ چیکار باید بکنم دیوار قبلان رنگ شده سوخته اصطلاح رنگ ورق برگشته شده داخل خانه سیمان منطقه شمال کشور… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

بسیار عالی وبا دقت گفته شده👏👏🙏🏻🙏🏻👌👌

کاربر ناشناس

مطالب بسیار عالی وروان بود

دکمه بازگشت به بالا