پوشاکسلامت

چگونه حساسیت و آلرژی به لباس ها را از بین ببریم؟

رفع حساسیت و آلرژی به لباس ها

اگر شما یا هر یک از اعضای خانواده تان آلرژی یا حساسیت دارید و این حساسیت در هنگام شستشو یا استفاده از برخی لباس ها نمود پیدا کرده و یا بد تر می شود، باید بگوییم شما تنها نبوده و بسیاری از افراد نیز از مشکل شما رنج می برند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا نکات و ترفندهایی در مورد شستن و نگهداری از لباس که در کاهش این نوع آلرژی بسیار اهمیت داشته و موثر است، در اختیارتان قرار دهیم. پس با فن تریکس همراه باشید تا از این به بعد دیگر با لباس هایتان مشکلی نداشته باشید.

1 رفع حساسیت و آلرژی به لباس

1- کنترل گرد و غبار برای کاهش آلرژی

2 رفع حساسیت و آلرژی به لباس

گرد و غبار و انتشار آن در فضا و تماس با پوست یا استنشاق آن بسیار حساسیت زا است. گرد و غبار ها در هر جایی می توانند بنشینند. اما بهترین مکانی که در آن، جا خوش می کنند الیاف پارچه ای مثل لباس ها، رختخواب و یا حتی فرش و مبل می باشند. به همین دلیل است که هنگام شستن برخی از لباس ها و یا استفاده از آن ها حساسیتتان عود می کند. در واقع شما گرد و خاک موجود در پارچه ها را نمی بینید اما آن ها شما را تحریک می کنند. برای حل این مشکل لباس هایی که می دانید استفاده از آن ها حساسیت بیشتری در شما به وجود می آورند را با فواصل کم و با آب بسیار داغ بشویید.

در مورد رختخواب نیز ملحفه ها بیشترین گرد و خاک را گرفته و بیشترین آلرژی را به وجود می آورند. پس سعی کنید آن ها را نیز زود به زود با آب داغ بشویید. مخصوصاً رو بالشی ها را.

2- قارچ و کپک ها را در مکان هایی مثل حمام یا کمد که لباس های چرک یا شسته را در آن ها نگهداری می کنید، کنترل کنید.

3 رفع حساسیت و آلرژی به لباس

قارچ ها و کپک ها علاوه بر حساسیت های پوستی حساسیت های تنفسی نیز ایجاد می کنند. به خصوص در افرادی که مبتلا به آسم هستند شرایط را حاد تر نیز می کند. به علاوه وجود آن ها به مرور زمان لباس ها، کمد و دیوارها را از بین می برد. بنابراین کنترل، از بین بردن و جلوگیری از تشکیل قارچ و کپک ها در محل نگهداری لباس ها مثل کمد، دراور، سبد، حمام و حتی ماشین لباسشویی، در رفع حساسیت به لباس ها بسیار موثر بوده و اهمیت فراوانی دارد.

3- برای کاهش حساسیت، ماشین لباسشویی را همیشه تمیز نگه دارید.

4 رفع حساسیت و آلرژی به لباس

شستن و تمیز کردن مرتب و مکرر ماشین لباسشویی در کاهش حساسیت به لباس و کنترل آن بسیار اهمیت دارد. ماشین های لباسشویی مخصوصاً مدل هایی که درب رو به جلو دارند، آلودگی هایی را در قسمت واشر دور درب و زیر آن ایجاد می کنند که گاهی به دلیل مخفی بودن در زیر واشر و اتصالات دیده نمی شود. این آلودگی ها به مرور زمان بوی بسیار بدی را در لباس ها و لباسشویی ایجاد می کنند که شاید تجربه کرده باشید. در واقع بوی بد لباس ها به خاطر همان آلودگی هایی است که به آن ها منتقل شده است. که شاید ظاهراً ناچیز بوده و به چشمتان نیاید؛ اما یکی از عمده دلیل ایجاد حساسیت به لباس هاست.

لازم است در استفاده از مواد شوینده و به خصوص نرم کننده های لباس دقت داشته و به اندازه مصرف کنید. زیرا قارچ ها و آلودگی هایی که در لباسشویی تشکیل می شوند از مواد شوینده ی باقی مانده در آن تغذیه می کنند. تمیز کردن کل ماشین لباسشویی یعنی دیگ و درب و … نیز حتماً باید چند ماه یک بار انجام شود.

4- در انتخاب صحیح مواد شوینده دقت لازم را داشته باشید.

پودر، مایع لباسشویی و نرم کننده هایی را انتخاب کنید که بدون رنگ و بو باشند. مواد شوینده ی شیمیایی بدون رنگ و بو، احتمال بروز درماتیت، حساسیت پوستی، شیمیایی و آسم را کاهش می دهند.

همچنین توصیه می شود افرادی که به لباس ها حساسیت دارند، شوینده های طبیعی، ارگانیک و دست ساز که حاوی جوش شیرین و سرکه هستند را جایگزین شوینده های شیمیایی کنند تا مشکلشان بر طرف شود.

5- برای کاهش حساسیت حیوانات خانگی را مدیریت کنید.

5 رفع حساسیت و آلرژی به لباس

موها و شوره ی حیوانات خانگی نیز می تواند ایجاد حساسیت کند. بنابراین مهم است که جای خواب، کالای خواب، وسایل و لباس هایش را به طور صحیح مدیریت کرده و در شستشو و نگهداری آن ها نهایت دقت را داشته باشید و اجازه ندهید که با ملحفه ها و کالای خواب و لباس های خودتان در تماس باشد. بهتر است محل رفت و آمد و خواب حیوانات را نیز مدیریت کرده تا خود حیوان نیز با لباس ها و محل خوابتان تماسی نداشته باشد. این امر نه تنها بروز حساسیت و آلرژی را کنترل می کند، بلکه در حفظ سلامتی اعضای خانواده نیز بسیار نقش دارد.

6- آویزان کردن لباس ها در هوای آزاد را نیز مدیریت کنید.

6 رفع حساسیت و آلرژی به لباس

آلرژن ها مثل گرد و خاک، گرده ی گل و … در هوای آزاد نیز موجود بوده و روی لباس ها می نشینند. اگر چه توصیه می شود لباس ها همیشه در زیر نور آفتاب و در هوای آزاد پهن شده و خشک شوند، اما به افرادی که لباس، حساسیت زیادی را در آن ها ایجاد می کند، توصیه می شود در صورتی که در هوای آزاد محل زندگیشان، گرده ی گل، گرد و غبار و مواد آلرژی زای زیادی موجود است از پهن کردن لباس ها در هوای آزاد صرف نظر کنند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا