بیشتر بدانید

روش های شستن، تمیز کردن و از بین بردن بوی بد صدف و گوش ماهی

صدف ها و گوش ماهی ها از جمله موجودات دریایی هستند که به دلیل زیبایی، تنوع بسیار بالا، مقاومت و عمر طولانی، سالیان سال است که برای تزئین وسایل الهام گرفته از دریا مثل گلدان، آکواریوم و… یا حتی ساخت مجسمه و وسایل دکوری مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان قدمت استفاده از گوش ماهی در میان صدف های دیگر بسیار بیشتر بوده و هنوز هم طرفدارن خود را دارد. تنها مشکلی که اکثر افراد با صدف ها دارند، بوی بد آن هاست که از زیبایی و جذابیتشان کاسته و شاید تنها عاملی است که این افراد را از استفاده از صدف ها منصرف می کند. اما خوشبختانه با راهکارهایی بسیار ساده، می توان این بوی بد را از بین برد و گوش ماهی و صدف ها را مهمان خانه ها کرد. با ما در فن تریکس همراه باشید تا روش ساده ی این کار را بیاموزید.

روش های از بین بردن بوی بد صدف و گوش ماهی

1 چگونگی رفع بوی بد صدف و گوش ماهی

1- صدف ها را به مدت یک هفته در آب خیسانده و هر روز آب آن ها را عوض کنید.

بعد از پایان هفته اول، صدف ها را جوشانده تا هر گونه موجودات ریزی که در آن ها وجود دارند، از بین بروند.

– بهتر است صدف های دو کفه ای که به هم متصل هستند را از هم جدا کنید. با این کار محتویات درون آن ها به راحتی تخلیه شده و تمیز می شوند؛ اینگونه بوی بد آن ها نیز از بین می رود. ولی اگر دوست نداشته باشید صدف ها را از هم جدا کنید، می توانید آن ها را مانند صدف های دیگری که به شکل گوش ماهی نبوده و نمی توان آن ها را باز کرد، تمیز نمود.

2- حال برای تمیز کردن صدف ها، باید از وایتکس استفاده کنید.

وایتکس قادر است تمامی آلودگی ها، موجودات دریایی و حیوانات موجود در داخل صدف یا کثیفی های چسبیده روی آن را از بین ببرد. ولی متاسفانه گاهی رنگ پوسته و شکل ظاهری اولیه ی صدف را پاک کرده، از بین می برد و برای همیشه آن را سفید می کند.

برای این کار:

– آب و وایتکس را به نسبت مساوی در ظرفی مخلوط کنید. میزان آب باید به مقداری باشد که صدف ها را به طور کامل پوشش دهد. سپس صدف ها را در آن بخیسانید. ممکن است بعد از مدتی متوجه شوید که پوسته ی رویه ی ورقه ای شکل از صدف ها جدا شده است، که این پوسته همان پوست صدف است. بعد از اینکه این پوسته جدا شد، صدف ها را از محلول وایتکس درآورید. همچنین می توانید برای تسریع در روند جدا شدن این پوسته از روی صدف، از مسواکی استفاده کنید.

– صدف ها را آب کشیده و اجازه دهید کاملاً خشک شوند. سپس برای بازیابی براقیت و زیبایی پوسته ی صدف ها، روی آن ها روغن بچه یا روغن های معدنی بمالید.

اگر شدت بو در صدف ها کمتر بوده و صدف چندان کثیف به نظر نمی رسد، از روش دیگری استفاده کرده که مانند وایتکس قوی نباشد:

3- صدف ها را به مدت 24 ساعت در آب داغ بخیسانید.

بعد از آن سعی کنید محتویات داخل صدف ها را تا جایی که امکان دارد، با وسیله ای بیرون آورده و از بین ببرید. آب صدف ها را عوض کنید؛ این بار صدف ها را به مدت 24 ساعت یا بیشتر در آب و جوش شیرین بخیسانید. (نسبت جوش شیرین به آب یک سوم پیمانه به 3.8 لیتر آب است) هر چه مدت زمان خیساندن صدف ها در جوش شیرین بیشتر باشد، بوی آن به طور موثرتری از بین می رود.

4- بعد از خیساندن صدف ها در جوش شیرین، باید آن ها را در آب نمک بخیسانید.

آب ظرف را عوض کرده و این بار با همان نسبتِ جوش شیرین و آب که قبلا گفته شد، محلول آب نمک بسازید. اجازه دهید صدف ها 30 دقیقه تا یک ساعت در آب نمک خیس بخورند. سپس آن ها را بیرون بیاورید. آب ظرف را خالی کرده و مجدداً آب نمک بسازید. دوباره 30 دقیقه تا یک ساعت صدف ها را در آب نمک بخیسانید. این پروسه را 2 تا 3 بار تکرار کنید. این کار باعث می شود تا محتویات داخل صدف که بوی بدی را ایجاد می کنند، بیرون بریزد. با این کار صدف تمیز و ضدعفونی شده و بوی بد آن از بین می رود.

مقالات پیشنهادی فن تریکس…

>>> نحوه از بین بردن بوی بد چرم <<<

>>> چگونگی از بین بردن بوی بد ماهی از یخچال و فریزر <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihowwikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی

سلام من کلی صدف آب شور دارم که تمام موجودات داخلش زندن و می‌خوام اینا رو بکشم تا بتونم از صدف استفاده کنم باید چیکار کنم اگه کمک کنید ممنون میشم

Sara

من از شمال صدف گرفته بودم بعد اونارو داخل اب ریختم و گل رز هم روش ریختمو در شیشه رو بستم بعد از مدتی صدفا رنگ براق و زیباشونو از دست دادندو سیاه و کدر شدن حالا نمیدونم چجوری رنگ اونارو برگردونم
لطفا کمکم کنید من عاشق صدفامم😔💔

دکمه بازگشت به بالا