سلامتکودک

چگونه اسباب بازی های سمی و خطرناک را بشناسیم؟

اسباب بازی های سمی و خطرناک

امروزه با وجود انواع مختلفی از اسباب بازی ها در بازار، اکثر والدین نگران میزان ایمنی و بی خطر بودن اسباب بازی ها می باشند. به خصوص این که این روزها بحث اسباب بازی های سمی و سرب دار نیز داغ است. مسئله سلامتی کودک برای والدین آنقدر مهم است که گاهی والدین رژیم غذایی خود را برای این که کودک تغذیه سالم و مقوی داشته باشد تغییر می دهند. اما متاسفانه برخی سازندگان اسباب بازی و عروسک ها نسبت به کودکان بی توجه بوده و از مسئله ی به این مهمی سرسری عبور می کنند و با وجود اینکه می دانند کودک به اقتضای سنش آن ها را در دهان می گذارد، بازهم اسباب بازی هایی غیراستاندارد تولید می کنند.

1 تشخیص اسباب بازی خطرناک

اینجاست که باید بگوییم، والدین عزیز لازم است علاوه بر مراقبت از عدم بلعیدن اسباب بازی در کودکان، در مورد موادی که اسباب بازی ها از آن تهیه شده اند نیز محتاط بوده تا مواد سمی و رنگ و افزودنی های غیر مجازی که روی اسباب بازی ها زده می شود، وارد بدن بچه نشود.

بسیاری از کنگره های محصولات ایمن و سازمان جهانی بهداشت اظهار داشته اند که تمامی اسباب بازی های مناسب کودکان زیر 12 سال، باید مورد آزمایش قرار گیرند. بنابراین می توان گفت روی اکثر اسباب بازی ها این نظارت انجام می شود. پس برای پدر و مادرانی که نگران این مسئله هستند باید بگوییم که قبل از خرید اسباب بازی حتما روی جعبه و بسته بندی آن دقت کرده و آن دسته از اسباب بازی هایی را تهیه کنید که حتما محل تولید و ساخت آن، رده ی سنی و اطلاعاتی مانند این روی آن ها قید شده و سلامت آن ها روی جعبه و بسته بندی تضمین شده باشد. به علاوه اگر اسباب بازی هایی تهیه می کنید که دارای رنگ می باشند، و کودک آن ها را در دهان می گذارد، دقت کنید که حتما رنگ آن ها ثابت بوده و در تماس با آب، رنگشان از بین نمی رود (می توانید با دست خیس تست کنید). در مورد عروسک های پارچه ای هم حتما آن دسته از عروسک هایی را تهیه کنید که قابل شستشو بوده و برچسب قابل شستشو روی آن ها خورده باشد.

عروسک های پارچه ای حتما باید برچسب و اتیکت دار باشند تا مطمئن بود ایمن تولید شده و موادی که عروسک با آن پر شده است سالم بوده و خطری از این جهت کودک را تهدید نمی کند.

در نهایت توصیه می شود که اسباب بازی و عروسک ها حتما از فروشگاه های معتبر تهیه شوند. خرید آنلاین اسباب بازی نیز اگر اطلاعات کافی در مورد آن ها داده شده و تصویر و جزئیات دقیق آن به نمایش گذاشته شده باشد نیز گزینه ی خوبی است.

فقط توجه داشته باشید، از آن جایی که مواد استفاده شده در وسایلی مثل دندان گیر و پستونک نیز می توانند سمی باشند، لازم است این وسایل حتما از داروخانه های معتبر خریداری شوند.

بهتر است اسباب بازی ها بعد از مدتی دور ریخته و اسباب بازی های کهنه و قدیمی به کودکانی که آن را در دهان می گذارند، داده نشود. اسباب بازی های قدیمی از آنجایی که ممکن است نظارتی بر آن ها نبوده و منبع تولید آن ها نیز مشخص نیست و به علاوه در اثر استفاده ی بلند مدت میکروبی و سمی شده است، بهتر است دور ریخته شده و یا در دسترس کودکان قرار نگیرد.

نکته ی آخر این که بر روی اسباب بازی هایی که خود آن را تهیه نکرده و به عنوان کادو به کودکان می رسد نیز نظارت کافی داشته و اگر بدون برچسب و اطلاعات بوده و یا از مرغوب بودن آن مطمئن نیستید، احتیاط کرده و آن ها را دور بریزید و یا حداقل تا سنی که کودک آن را به دهان می برد آن ها را از دسترس او خارج کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا