روانشناسی

چگونه عادت های نادرست همسر را ترک دهیم؟

عادت های نادرست همسرتان مثل سیگار کشیدن یا ناخن جویدن، به شدت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. برای اینکه بتوانید عادت های بد او را ترک دهید، قدم به قدم با او مانند یک دوست و راهنما همراه شوید؛ به او کمک کرده تا در مسیر طولانی ترک عادتش موفق شود. از آنجایی که انجام این کار یک شبه اتفاق نمی افتد، راه حل های زیر شما را یاری خواهد کرد.

روش های ترک عادت های نادرست همسر

1- هر زمان که رفتار و عادت بد او را می بینید، عصبانی شده و حرص می خورید، ابتدا خود را آرام کنید. سپس به او توضیح دهید که این عادات بد، به شدت شما را آزار می دهد.

نتیجه ی رفتار بدش و اینکه چرا اصرار به ترک این رفتار دارید را برای همسرتان توضیح دهید. به او بگویید چگونه این عادت زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است و در آینده چه پیامدهایی خواهد داشت. سعی کنید او را متقاعد کنید.

2- دلایل این عادات بد را شناسایی کنید.

گاهی برخی عادات بد که کاملاً ناخودآگاه اتفاق می افتد بی دلیل نیستند و در نتیجه ی استرس و خستگی می باشد. علت عادت های بد او را کشف کنید. این تنها راهی است که می توان عادت او را از بین برد. مواقعی که عادت بد را انجام می دهد، او را زیر نظر گرفته که در آن لحظه چه حسی دارد و در حال انجام چه کاری است. با چند بار در نظر گرفتن او می توانید بفهمید علت عادات بد چیست. علت را یافته تا بتوانید آن عادت را نیز از بین ببرید.

3- مهربان و دلسوز باشید.

همه ی ما عادات بد داریم. به او نشان دهید که می دانید ترک عادت چقدر سخت است و از او انتظار معجزه یک شبه را ندارید. مخصوصاً اگر عادتی باشد که ترک آن بسیار سخت است.

کاری نکنید که مردانگیش زیر سوال رفته و احساس بچگی کند. عیب جویی و سرزنش، او را آزرده کرده و سمج تر می کند.

1 چگونگی ترک عادات نادرست همسر

4- به او نشان دهید که این عادت برای خود او هم بد است.

گاهی اوقات برخی افراد واقعاً متوجه نیستند که رفتارشان چقدر برای خودشان و شخصیتشان بد بوده و دید دیگران را نسبت به آن ها تغییر می دهد. مثلاً فردی که سیگار می کشد ممکن است دیدگاه افراد دیگر نسبت به فرد سیگاری را نداند. این شمایید که او را از این امر مطلع می کنید.

2 چگونگی ترک عادات نادرست همسر

5- به او نشان دهید که این عادات برای شما هم بد است.

همانطور که او در مورد بدی رفتارش نسبت به خودش مطلع نیست، تاثیر عاداتش روی شما را هم نمی داند. او را از تاثیر بد عاداتش روی سلامتی، انرژی و خلق و خویتان مطلع کنید.

6- به همسر خود بفهمانید که زندگی چقدر بهتر خواهد شد اگر او عادت های نادرست را ترک کند.

کمترین نتیجه ی آن حال خوب شما، یعنی همسرش است.

7- چیز دیگری را جایگزین انجام آن عادت بد کنید.

عادات بسیار کهنه و قدیمی از بین نمی روند و نیاز است که با چیز دیگری تعویض گردند. مثلاً اگر می خواهید عادت زیاد غذا خوردن او را از بین ببرید، سعی کنید به جای کم کردن میزان خوراک او جایگزین های غذایی بهتری مثل میوه و دسرهای سالم را برای او در نظر بگیرید. یا اگر می خواهید ناخن خود را نجود، سعی کنید دست های او را به چیز دیگری مشغول کنید.

8- برای ترک عاداتش، یار و همراهش باشید و این موضوع را به او ثابت کنید.

همسرتان به توجه شما نیاز داشته تا بداند شما در کنارش هستید. اگر بتوانید این کار را برایش انجام دهید، حال مثبتی پیدا خواهد کرد. همچنین انگیزه ی لازم برای کنار گذاشتن عادات بد در او بیشتر شده و به نوعی فشار درونی برای انجام این کار در او به وجود می آید.

3 چگونگی ترک عادات نادرست همسر

9- به همسر خود سخت نگیرید.

بدانید که ترک عادت های نادرست یک شبه اتفاق نمی افتد. مسیر این کار باید آهسته، پیوسته و قدم به قدم طی شود. خرسندی خود از تلاش برای کم کردن عادات بد همسرتان را به او نشان دهید.

درپایان می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس عادت با خود صحبت کردن را ترک کنید.

>>> ترک عادت با خود صحبت کردن <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
نازی

کتاب هم خوبه

دکمه بازگشت به بالا