جوانانزیبایی

چگونه شاداب و با طراوت به نظر برسیم؟

اگر بخواهیم شاداب بودن را مختصر و در یک جمله تعریف کنیم، می توان گفت که شادابی یعنی در بهترین حالت ممکن به نظر رسیدن. بهترین حالت ممکن یک فرد میتواند ناشی از این باشد که او در حد زیادی استراحت کرده و سرشار از انرژی است. فن تریکس با مطالعه و تحقیق، راهکارهایی به شما پیشنهاد می دهد که با کمترین امکانات و ساده ترین روش ها، شاداب و با طراوت به نظر برسید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مراقبت از بدن

1- به اندازه ی کافی بخوابید.

یکی از مهم ترین فاکتورهای شادابی و با طراوت بودن، خواب کافی می باشد. افرادی که روزانه 8 ساعت استراحت می کنند، جذاب و با طراوت تر به نظر می رسند. زمانی که به اندازه کافی در مدت طولانی استراحت نکنید، باعث می شود چهره ی شما قرمز و برافروخته به نظر برسد و زیر چشم ها گودی و کبودی ظاهر شود.

• اگر شب تا صبح نمی توانید 8 ساعت بخوابید، در طول شبانه روز خوب بخوابید و کمبود خواب خود را تکمیل کنید.

• اگرچه زیاد خوابیدن خطرناک نیست، اما اگر برای مدت طولانی استراحت نکنید، بدن به آن عادت کرده و در صورت تکرار احساس کم خوابی و خستگی خواهید داشت.

2- موهای خود را دائما بشویید.

شادابی رابطه ی مستقیمی با ظاهر موهای شما دارد. موهای چرب ظاهر هر کسی را بد جلوه می دهد. دوش صبحگاهی انسان را در طول روز شاداب و سر حال می کند. سعی کنید در صورت امکان صبح ها قبل از بیرون رفتن از خانه دوشی که به شامپو هم نیاز ندارد (زیرا استفاده ی زیاد از شامپو باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست و ایجاد ظاهری بد می شود) بگیرید و سر حال شوید.

3- تغذیه ی مناسب داشته باشید.

تغذیه ی مناسب یکی از نیاز های مهم بدن است. به همین دلیل همه ی افراد باید به تغذیه ی خود اهمیت داده و وعده های غذایی مناسبی استفاده کنند. اما متأسفانه کمتر کسی به آن توجه می کند. اگر دوست دارید شاداب و با طراوت به نظر برسید، این مورد را در اولویت قرار دهید. تغذیه ی سالم بر روی تمام اجزای بدن از جمله پوست، مو و اعضای داخلی تأثیر می گذارد. وعده های غذایی سالم و نیز میان وعده ها با حجم مناسب، تأثیر مثبتی بر روی چشم، روح و خلقیات افراد می گذارد. پس نوشیدنی و خوراک های بدون کالری مانند نوشابه را به طور کامل حذف کنید.

1 شاداب و سرحال بودن

4- به طور منظم ورزش کنید.

ورزش هایی مانند دو و شنا برای بدن بسیار مفید هستند. زیرا عملکرد قلب و شش ها را تقویت کرده و باعث کشیده شدن و زیبایی پوست و متعادل سازی وزن می شوند.

آرایش کردن

1- خط چشم سفید بزنید.

خط چشم مشکی به چشم ها حالت و فرم می دهد در حالی که خط چشم سفید آن ها را بازتر نشان می دهد. کشیدن یک خط نازک سفید در زیر چشم، خستگی و خواب آلودگی را از چشم گرفته و ظاهر شما را با طراوت می کند.

2 شاداب و سرحال بودن

2- مرطوب کننده بزنید.

مرطوب کننده ها به نفس کشیدن پوست کمک می کنند. استفاده ی مرتب از مرطوب کننده به خصوص اگر خواب کافی نداشته باشید، اثرات زیادی بر روی پوست خواهد گذاشت. زیرا خواب کافی باعث آبرسانی و هیدراته کردن بدن و پوست می شود. از مرطوب کننده به صورت روزانه استفاده کرده تا تأثیر مثبت آن را در شاداب کردن پوست ببینید. در صورتی که بخواهید بر شادابی چهره خود بیفزایید، از کرم های دور چشم استفاده کنید.

3- مانیکور و پدیکور کنید.

گاهی لازم است خودتان هم تلنگری زده و در کنار ظاهری شاداب، درون و روحیات خود را نیز شاداب کنید. از یکنواختی دوری کنید. مثلاً اگر دست ها و پاهایتان خسته کننده به نظر می رسد و باعث ناراحتی شما بوده، با یک مانیکور و پدیکورِ ساده تغییر بزرگی در ظاهر و خلقیات خود ایجاد کنید. انجام این کار اعتماد به نفستان را افزایش داده و طبعاً شما را شاد می کند.

راه های دیگری نیز برای افزایش اعتماد به نفس خصوصا در جوانان وجود دارد برای اطلاع از این راه و روش ها به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> راه های افزایش اعتماد به نفس در جوانان <<<

3 شاداب و سرحال بودن

4- مژه هایتان را فر کنید.

چشم ها اولین چیزی هستند که در هنگام خستگی حس کسلی را در شما به نمایش می گذارند. بنابراین تغییر و آرایش کوچک چشم ها تأثیر زیادی در شادابی و دور کردن حس خستگی دارد. همانطور که خط چشم سفید باعث باز شدن چشم و دور کردن خستگی می شود، فر کردن مژه ها و باز کردن چشم ها هم همین کار را کرده و با دور کردن خستگی، شما را شاداب نشان می دهد. ریمل زدن چشم نیز تأثیری فوق العاده خواهد داشت.

4 شاداب و سرحال بودن

5- سایه چشم بزنید.

سایه ی چشم روشن در کنار خط چشم سفید و مژه های فر شده و ریمل زده، چشمانی سر زنده و شاداب را برای شما به ارمغان می آورد. اگر چه ممکن است سایه ی چشم، ریمل و فر مژه، مناسب مکان و موقعیت شما نباشد، اما اگر می خواهید شاداب به نظر برسید حتما انجام این کار را در نظر بگیرید.

5 شاداب و سرحال بودن

6- پنکک یا کرم پودر روشن بزنید.

یک پنکک روشن به دلیل این که نور را در چهره متمرکز کرده و توجه را به خود جلب می کند، باعث به نظر رسیدن شادابی بیشتر چهره می شود.

لباس مناسب

1- لباس ها را مرتب بشورید و تمیز نگه دارید.

حتی با وجود خواب کافی، دوش صبحگاهی و آرایش، اگر لباس هایتان تمیز و مرتب نباشد، شاداب و با طراوت به نظر نمی رسید. همیشه لباس های شسته و اتو کرده داشته باشید. هیچ گاه اجازه ندهید بدن و لباس هایتان بوی بد بگیرند. برای شادابی بیشتر، لباس ها را به صورت تصادفی عوض کرده و همیشه از لباس های تکراری استفاده نکنید.

رختخواب نیز در ایجاد بوی لباس و بدن بسیار تأثیر دارد. حتی اگر هر روز حمام کنید و نیز لباس های تمیز بپوشید، در صورتی که رختخواب شما کثیف باشد، لباس و بدنتان بو میگیرند. پس به نظافت آن بسیار توجه کنید.

2- به روز لباس بپوشید.

به روز بودن بدین معنا نیست که هر روز دنبال لباس های جدید باشید. اما لباس های شیکی که مطابق با عرف جامعه بوده بپوشید و در لحظه زندگی کنید. این کار در شاداب به نظر رسیدن بسیار تأثیر گذار است.

3- لباس متناسب سایزتان بپوشید.

هر چه لباس روی بدنتان فیت و اندازه باشد شادابی چهره تان بیشتر است.

6 شاداب و سرحال بودن

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا