روانشناسی

چگونه خود را به خواب بزنیم؟

قطعا برای شما هم اتفاق افتاده که به هر دلیلی خواب از سرتان پریده و لازم می شود خود را به خواب بزنید. در مقابل گاهی هم پیش می آید که باید الکی و به صورت نمایشی خود را به خواب زده تا دیگران را فریب دهید. در واقع می توان گفت بیشتر افراد بارها آن را تجربه کرده که ممکن است منجر به پیروزی در این حقه شده، یا شکست بخورند و دیگران پی به خواب دروغین آنها پی ببرند. قطعا کسانی که این کار را انجام می دهند، آن قدر دلیلشان محکم بوده که به هیچ وجه دوست ندارند لو بروند و اطرافیان متوجه شوند که به آن ها دروغ می گویند. گرچه این کار به نظر ساده می رسد، اما اگر ظرافت های آن رعایت نشود، ممکن است نتوانیم خودمان را طوری به خواب بزنیم که شبیه به یک خواب واقعی باشد.

پس با ما همراه باشید تا در چنین مواقعی بتوانید یک خواب مصنوعی را شبیه سازی کنید.

نفس کشیدن آرام و منظم

1- تنفس را آرام کنید.

قطعا متوجه شده اید، فردی که واقعا خواب است، بسیار آرام نفس می کشد و آرامش او پیداست. پس آرام و ریلکس نفس کشیدن را تمرین کنید، تا هنگامی که خود را به خواب می زنید تنفس و آرامشتان همانند کسی باشد که واقعا خواب است. با 4 شماره نفس را از بینی وارد کرده و با 4 شماره دیگر نیز بازدم را از بینی خارج کنید. در هنگام خواب، ضربان قلب آهسته تر می شود. اگر چه نمی توان برای به خواب زدنِ خود، ضربان قلب را کنترل کرد، اما آرام نفس کشیدن تا حدی ضربان قلب را نیز آرام می کند.

2- به صورت منظم نفس بکشید.

در هنگام بیداری الگوی تنفسی فرد تحت تأثیر عواملی مانند صحبت، ورزش، احساسات و… قرار گرفته که باعث می شود در فواصل زمانی به صورت نامنظم باشد. اما در هنگام خواب به دلیل اینکه این عوامل وجود ندارد، الگوی تنفس منظم تر خواهد بود. پس سعی کنید نفس کشیدن هایتان با فواصل زمانی منظمی باشد.

3- الگوی تنفس را فقط زمانی تغییر دهید که می خواهید وانمود کنید چند ساعتی است به خواب رفته اید.

اگر چه الگوی تنفس شما زمانی که به طور طبیعی و واقعی در خواب هستید کاهش می یابد، اما این الگو در طول دوره ی خواب طولانی تغییر کرده و در اواسط خواب افزایش می یابد. این نامنظمی در تنفس را تنها زمانی انجام دهید که قصد دارید چندین ساعت خود را به خواب بزنید. در غیر این صورت سعی کنید تنفس هایتان منظم و آهسته باشد.

1 اجرای خواب مصنوعی

کنترل حرکات

1- گهگاهی حالت خود را تغییر دهید.

اگر می خواهید طبیعی به نظر برسید و حالت خود را مانند فردی که واقعا خواب است تغییر دهید، خود را از پشت به پهلو تغییر دهید. در صورتی که از حالت های خود در هنگام خواب واقعی باخبر هستید، همان حالت را گرفته تا طبیعی تر به نظر برسید.

2 اجرای خواب مصنوعی

2- کمی خرناس بکشید.

کمی خرناس بکشید اما به هیچ وجه این کار را بلند و کشیده انجام ندهید، چرا که خیلی زود لو می روید. به یاد داشته باشید، اگر فردی هستید که در خواب، حتی به صورت کم و آرام هم خرناس نمی کشید، هرگز هنگام وانمود به خواب این کار را نکنید. اطرافیان شما خیلی زود حالت غیر طبیعیتان را متوجه خواهند شد.

3 اجرای خواب مصنوعی

3- هزیان بگویید.

همه ی ما از خودمان با خبر هستیم که آیا در هنگام خواب حرف می زنیم یا خیر. اگر اینگونه است چرا زمانی که خود را به خواب زده ایم از این حقه استفاده نکرده و با این کار خودمان را طبیعی جلوه ندهیم؟ حرف زدن در خواب هیچ گاه مانند واقعیت نیست، پس یادتان باشد چیزی های چرند و به اصطلاح هزیان بگویید. فقط به گونه ای نباشد که موجب خنده ی اطرافیان و خودتان شود.

4 اجرای خواب مصنوعی

کنترل واکنش نسبت به وقایع محیط اطراف

1- اگر کسی سعی در بیدار کردنتان دارد، بیدار شوید.

اگر به بیدار کردنتان واکنش نشان ندهید بسیار غیر طبیعی بوده و به احتمال زیاد حقه ی شما برملا می شود.

5 اجرای خواب مصنوعی

2- به هیچ وجه لبخند نزنید.

هنگام بیدار کردنتان به هیچ وجه حتی در صورت شنیدن موضوع خنده دار هم نخندید. هیچ انسانی غیر از نوزادان در خواب نمی خندد.

3- خود را به گیجی بزنید.

هر انسانی این حالت را تجربه کرده است که زمانی که ناگهانی از خواب بیدار می شود، کمی طول می کشد تا به حالت طبیعی باز گردد. هنگامی که کسی شما را بیدار می کند، این حالت گیجی را به صورت طبیعی به خود بگیرید تا دیگران متوجه نقشه ی شما نشوند. اما یادتان باشد که مدت زمان گیجی خود را بالا نبرید.

6 اجرای خواب مصنوعی

4- به صداهای بلند واکنش نشان دهید.

اگر صدای داد یا به هم خوردن درب و صداهای بلندِ مشابه این را شنیدید بیدار شوید، اما از خواب نپرید. از خواب پریدن غیر طبیعی بودن رفتارتان را نشان می دهد. زیرا در هنگام خواب واقعی هم بسیار پیش می آید که این صداها را شنیده و بیدار شده ایم ولی از خواب نمی پریم.

7 اجرای خواب مصنوعی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
8 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

من عمرا بتونم میخندم

نیما

خیلی اسونه

کلارک کنت

من همیشه در خواب واقعی می خندم جوری که خودم متوجه میشوم حالا اگه خود را به خواب بزنم‌چه ؟🙄

یه یارو حالا محم نیست که کیه

دمت گرم

کاربر ناشناس

من داشتم میخوندم خندم گرفت چه برسه بخوام انجام بدم

گین خاکپور

چقد سخته ها. کلی انرژی می خواد و حوصله میخواد. وسطاشم خندت میگیره

دیانا

چی میگی . سخت نیست

کاربر ناشناس

نه

دکمه بازگشت به بالا