بیشتر بدانید

با کدام یک از چوب ها نمی توان آتش درست کرد؟

چوب هایی که برای آتش مناسب نیستند

همه ما در تفریحات و در فضای آزاد و بیرون از خانه، روشن کردن آتش را دوست داشته و قطعاً این کار را انجام می دهیم. حال چه بخواهیم از آتش ایجاد شده برای هدف خاصی استفاده کرده و یا بخواهیم کاملاً تفریحی و برای لذت بردن از آتش این کار را انجام دهیم، مهم است بدانید که همه نوع چوبی را نمی توان سوزاند و با آن آتش روشن کرد.

1 معرفی انواع چوبی که نباید بسوزانیم

شاید از قبل می دانستید که نباید چوب های روکش خورده، رنگ شده و فشرده سازی شده را بسوزانید. زیرا مواد سمی بسیار خطرناکی را آزاد می کنند. اما مطمئناً با نکاتی که در ادامه بیان می کنیم هیچگاه آشنا نبوده اید. پس با ما در فن تریکس همراه باشید.

1- چوب خیس و خشک نشده

2 معرفی انواع چوبی که نباید بسوزانیم

وقتی شاخه یا چوبی از درخت بریده می شود باید حداقل 6 تا 9 ماه از آن بگذرد تا آماده ی سوزاندن شود. چوب تازه و خیس حاوی مقدار زیادی آب بوده که باید قبل از سوختن حتماً خشک شود. سوزاندن این چوب ها بسیار سخت است و حتی اگر زمانی که آتش می گیرد نیز به صورت موثر و کارآمدی سوخته شود، دود بسیار وحشتناکی تولید می کند که برای بدن مضر است.

2- چوب های بسیار بزرگ

3 معرفی انواع چوبی که نباید بسوزانیم

چوب های بسیار بزرگ را هرگز نمی توان به راحتی سوزاند. هر چه چوب بزرگتر باشد آتشی از آن حاصل نشده و در واقع فقط دود می کند. مدت زمان آتش گرفتن و سوختن چوب های خیلی بزرگ نیز بسیار طولانی می باشد. پس هیچگاه سعی نکنید چوبی که قطر آن بیش از 10 یا 12 سانتی متر است را بسوزانید زیرا موفق نشده و فقط وقتتان را تلف می کنید. همچنین آتش حاصل از این چوب ها دلنشین نخواهد بود. اما اگر چوب دیگری در دسترس ندارید، این چوب ها را ابتدا باید خرد کرده سپس آتش بزنید. ممکن است این کار کمی مشکل باشد، اما برای یک آتش سریع و کارآمد لازم است.

3- چوب های نرم

4 معرفی انواع چوبی که نباید بسوزانیم

نوع چوب را همیشه قبل از آتش روشن کردن مد نظر داشته باشید. چوب هایی مثل چوب درخت کاج، صنوبر و سرو، چوب های نرمی هستند که به سرعت سوخته و پودر می شوند و در واقع می توان گفت آتش کارآمد و موثری نداشته و فقط زغال و خاکستر تولید می کنند. به علاوه دود بسیار غلیظی دارند و هر چیزی را که در اطراف آتش باشد سیاه و دودی می کنند. بنابراین برای ساخت یک آتش طولانی مدت و مخصوص پخت غذا یا جوشاندن آب کتری اصلاً مناسب نیستند.

4- چوب های شناور روی آب

5 معرفی انواع چوبی که نباید بسوزانیم

سوزاندن چوب های شناور روی آب از آنجایی که دارای نمک اشباع شده ی دریا و آب می باشند، اصلاً ایده ی خوبی نیست. زیرا این چوب ها زمانی که می سوزند، مواد سمی و بسیار مضر شیمیایی را آزاد می کنند. به همین دلیل توصیه می شود اگر در ساحل قصد روشن کردن آتش را دارید، خودتان هیزم به همراه برده و از روشن کردن چوب های اطراف ساحل جداً خودداری کنید.

5- چوب های سمی

6 معرفی انواع چوبی که نباید بسوزانیم

مواظب گیاهان پیچشی که به دور درختان و چوب ها می پیچند باشید و از چوب هایی که این نوع گیاهان به دورشان پیچیده است برای روشن کردن آتش استفاده نکنید. زیرا این گیاهان مثل پیچک سمی آمریکایی (poison ivy)، سماق سمی، پیچک و بلوط سمی و امثال این ها همان طور که از نامشان پیداست کاملاً سمی و خطرناک بوده و سوزاندن آن ها روغن بسیار سوزش آور به نام Urushiol را آزاد کرده و وارد دود آتش می کند که تنفس آن می تواند باعث تحریک ریه و مشکلات تنفسی شدید و آلرژیک شود.

6- خر زهره

7 معرفی انواع چوبی که نباید بسوزانیم

گل یا همان بوته و درخچه ی خر زهره نیز یکی از گیاهان کاملاً سمی است. بنابراین قطعاً نباید سوزانده شود. پس هرگز از شاخه های آن برای روشن کردن آتش و مخصوصاً پخت غذا روی آتش آن استفاده نکنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
goodhousekeeping




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا