سلامت

روش های جلوگیری از گزش حشرات و موجودات موذی در دوران بارداری

مزاحمت و گزش پشه ها در دوران بارداری بسیار شایع است. موجودات موذی، به خصوص پشه ها، زنان باردار را بیش از دیگران دوست داشته و آن ها را بیشتر مورد حمله قرار می دهند. این امر برای خانم های باردار از آن جایی که خارش، درد و تحریکات پوستی ایجاد می کند، بسیار ناخوشایند و البته خطرناک است. مخصوصاً این که نیش پشه می تواند ناقل ویروس و بیماری بوده و آن را در بدن زن باردار گسترش دهد. بنابراین بسیار مهم است که با روش هایی ایمن و مطمئن از این امر جلوگیری کرده تا 9 ماه بارداری بدون خطر و گزش پشه و حشرات سپری شود.

روش هایی مطمئن برای جلوگیری از گزش در دوران بارداری

1- محصولات تجاری دافع پشه و حشرات.

پمادها و اسپری هایی که به صورت تجاری در داروخانه ها به منظور دفع حشرات به فروش می رسند بهترین دافع حشرات می باشند. مشروط بر این که برای زنان باردار ایمن باشد. انواع این محصولات که حاوی DEET بوده و معمولاً برای زنان باردار و شیرده ایمن و بی خطر هستند. با این حال حتماً از این نظر مطمئن شده و با مسئول داروخانه مشورت کرده و بعد آن را خریداری کنید.

– دستورالعمل استفاده از این محصولات یعنی مقدار استفاده، محل اعمال و این که هر چند وقت یکبار باید استفاده شود را حتماً مطالعه کرده و طبق دستورالعمل استفاده کنید. این محصولات فقط باید روی پوست و لباسی که در معرض پشه و حشرات است زده شده و روی پوستی که زیر لباس است نباید استفاده شود.

– دقت داشته باشید که این مواد به هیچ وجه وارد دهان، چشم و گوش نشوند.

– برخی افراد به این مواد حساسیت دارند. بنابراین به محض مشاهده ی هر گونه خارش، قرمزی و تحریکات پوستی، استفاده از محصول را قطع کنید.

1 جلوگیری از گزش حشرات در دوران بارداری

2- از مواد طبیعی هم می توانید استفاده کنید.

برخی مواد طبیعی وجود دارند که وقتی روی پوست زده شوند، می توانند جذابیت زنان باردار را برای پشه و حشرات کاهش دهند.

این مواد طبیعی عبارت اند از: روغن لیمو و اکالیپتوس، روغن دارچین، روغن اسطوخودوس، روغن آویشن، روغن علف لیمو، روغن درخت چای و روغن سویا.

– این روغن ها باید با آب مخلوط شده و به صورت رقیق شده روی پوست اسپری شوند.

3- لباس مناسب بپوشید.

از آن جایی که پشه ها جذب بوی تن می شوند، به خانم های باردار توصیه می شود هنگام وجود پشه، حشرات و موجودات موذی در منزل تا حد امکان پوست خود را با لباس بپوشانند. در این مواقع باید از لباس های کاملاً پوشیده استفاده کرد، تا کمترین پوست از بدن در معرض حشرات باشد.

– گرما و دی اکسید کربن دو عاملی است که پشه ها را بسیار جذب می کند؛ که در زنان باردار این دو عامل به میزان بالایی وجود دارد.

– بنابراین لباس های پوشیده با رنگ های روشن بپوشید. زیرا پشه ها جذب لباس های تیره می شوند.

2 جلوگیری از گزش حشرات در دوران بارداری

4- دفع کننده ی حشرات را روی لباس هم بزنید.

علاوه بر این که لباس هایی می پوشید که تمام پوست بدنتان را پوشش می دهد، بهتر است دفع کننده ی حشرات (طبیعی یا غیر طبیعی) را روی لباس اسپری کرده تا یک لایه ی محافظتی روی تمام بدن ایجاد شود.

تسکین محل های گزیده شده

به عنوان یک زن باردار برای تسکین محل های گزیده شده توسط پشه یا دیگر موجودات می توانید:

1- از کمپرس یخ استفاده کنید.

گذاشتن یخ روی محل گزیدگی می تواند تورم و خارش را کاهش دهد. با این حال هیچ وقت یخ را به صورت مستقیم و بیش از 10 تا 20 دقیقه روی محل نگذارید. همیشه حوله ای را میان یخ و پوست حایل کنید.

3 جلوگیری از گزش حشرات در دوران بارداری

2- ژل آلوورا بزنید.

زدن ژل آلوورا روی محل گزیده شده می تواند ورم و التهاب را از بین برده و درد و تحریکات آن را کاهش دهد. با این حال اگر ژل آلوورا به مدت طولانی روی پوست بماند موجب خارش و تحریک پوست می شود. بنابراین به میزان کم و در مدت زمان کوتاه از آن استفاده کنید.

4 جلوگیری از گزش حشرات در دوران بارداری

3- از خارش محل جداً خودداری کنید.

خاراندن پوست موجب زخم و باز شدن محل گزیدگی می شود. که ممکن است آلودگی ها به آن نفوذ کرده و خطر عفونت افزایش یابد. که این موضوع برای خانم های باردار خطرناک است.

5 جلوگیری از گزش حشرات در دوران بارداری

4- می توانید برای تسکین خارش از داروها و کرم های بدون نسخه مثل هیدروکورتیزون و لوسیون کالامین استفاده کنید. اما قبل از استفاده به دلیل این که باردار هستید، حتماً با پزشک مشورت کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا