خانه و کاشانه

چگونه لکه شراب قرمز را از سطوح مختلف پاک کنیم؟

رفع لکه شراب از سطوح مختلف

شراب از جمله نوشیدنی هایی است که در ایران و کشورهای اسلامی ممنوع و حرام است؛ اما ممکن است گاهی به هر دلیلی، مثلاً سفر به کشورهای دیگر یا ارتباط با افرادی که از آن استفاده می کنند، سر و کار افراد مختلف به شراب بیفتد؛ و اتفاقی مانند ریختن آن روی سطوح مختلف و لک شدن سطوح را تجربه کنند. متاسفانه لکه ی شراب بسیار قوی بوده و اگر روی فرش، مبلمان یا لباس ریخته و یا حتی پاشیده شود صحنه ی واقعاً نفرت انگیزی را به وجود می آورد. اتفاقی که تقریباً همه ی کسانی که به هر دلیلی با شراب سر و کار داشته اند آن را تجربه کرده اند.

1 پاک کردن لکه شراب از انواع سطوح

زمانی که این اتفاق افتاد و شراب روی فرش و موکت یا مبلمان ریخت، باید سریع و بدون فوت وقت دست به کار شویم؛ و پارچه ای کاملاً جاذب مثل حوله را روی آن انداخته و آن را فشار دهید؛ تا شراب را به خود جذب کند. به هیچ وجه پارچه را به منظور پاک کردن لکه شراب روی سطح نکشید. سعی کنید حدالامکان لکه شراب را با قدرت جذب پارچه پاک کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا راه حل خانم Carolyn Forte را بعد از این مرحله در اختیارتان قرار دهیم.

پاک کردن لکه از روی لباس سفید

لباس سفید مورد علاقه تان لک برداشته است؟ نگران نباشید و به هیچ وجه به فکر دور انداختن آن نیفتید. زمانی که لباس تنتان است و شراب روی آن می ریزد، اگر نمی توانید همان لحظه بلافاصله لباس را در آورید، پارچه ای جاذب بین لباس و بدنتان گذاشته تا لکه شراب را جذب کند. سپس در اسرع وقت سعی کنید روی آن پودر آنزیم دار (کمی خیس شده)، مایع پاک کننده، لکه بر لباس یا هرگونه پاک کننده ی قوی لکه بریزید؛ به گونه ای که لکه شراب کاملاً با پاک کننده اشباع شود. اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بماند سپس آن را بشویید. اگر هنوز لکه شراب باقی مانده بود، لباس را 15 دقیقه در آب سرد خیسانده و مجدداً مایع پاک کننده ی لکه روی آن بریزید. سپس لباس را با وایتکس در آب گرم بشویید.

پاک کردن لکه شراب از روی مبلمان

به محض اینکه متوجه شدید مقداری شراب، حتی یک قطره روی مبلمان ریخته شده است، به همان روشی که در بالا گفته شد فوراً پارچه ای جاذب روی آن بندازید. سعی کنید با فشار، هر مقدار شراب را که ممکن است، با قدرت جذب پارچه از مبل بیرون بکشید. سپس یک قاشق غذاخوری مایع دستشویی را با دو پیمانه آب خنک مخلوط کنید؛ اسفنج را آغشته به محلول کرده و روی لکه شراب کشیده و فشار دهید (با اسفنج یا پارچه ای جاذب)؛ تا لکه شراب و کف را از بین ببرید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا لکه کاملاً محو شود. در پایان با اسفنجی تمیز و آب خنک لکه را آب کشی کنید؛ و با پارچه ای جاذب آب های اضافه را نیز جذب کرده و اجازه دهید کاملاً خشک شود.

از بین بردن لکه شراب از روی فرش و موکت

این اتفاق اگر روی فرش هم بیفتد، باید خیلی سریع پارچه جاذبی روی آن انداخته و روی آن بایستید و با پا آن را لگد کنید. اگر محلول پاک کننده ی شراب داشته باشید که چه بهتر؛ اما اگر ندارید به جای آن، لکه را با اسپری های پاک کننده ی لکه اشباع کنید. اجازه دهید پاک کننده لکه، 5 دقیقه روی آن بماند. سپس با پارچه ای جاذب آن را از بین ببرید. این کار را تا جایی ادامه دهید که لکه شراب کاملاً از بین برود. در پایان پارچه ای مرطوب روی لکه کشیده تا کف ها و شوینده ی شیمیایی نیز کامل پاک شود.


برای اطلاع از نحوه پاک کردن لکه فرش با شوینده های ارگانیک به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه برطرف کردن لکه فرش با شوینده های ارگانیک <<<


برای لکه های شراب سمج، یک قاشق غذاخوری از هر نوع شوینده ای را با یک قاشق سرکه، در دو پیمانه آب گرم مخلوط کنید. سپس مخلوط را مانند روش های قبل با اسفنج روی لکه اعمال کنید؛ این کار را نیز ادامه داده تا لکه شراب از بین برود. در پایان با اسفنجی تمیز و آب خنک، آبکشی را انجام داده و اجازه دهید خشک شود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
goodhousekeeping




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا