لپ تاپ و کامپیوتر

چگونه از ویرایشگر ویدئو و عکس در ویندوز 10 استفاده کنیم؟

ویرایشگر ویدئو و عکس در ویندوز 10

Windows Movie Maker یا همان ویرایشگر معروف ویدئوی ویندوز، یک ویرایشگر ساده، رایگان و آسان ویدئو بوده که آخرین آپدیت آن در سال 2012 انجام شد. اما پس از آن تا سال گذشته، رسماً توسط مایکروسافت کنار گذاشته شد. سپس ویندوز 8 و 10 بدون وجود هیچگونه اپلیکیشن ویرایش فیلم عرضه شدند. اما بعد از بروزرسانی نسخه ی پاییزه ی ویندوز 10 در سال 2017 (Fall Creator’s Update) هم اکنون ویرایشگر ویدئوی Microsoft Photos app به ویندوز 10 اضافه شده است.

در ماه می سال 2017، مایکروسافت از یک ویرایشگر ویدئو به نام Story Remix که در آپدیت پاییزه قرار گرفته بود، خبر داد و اظهار داشت که Story Remix علاوه بر ادیت و ویرایش فیلم های خانگی، به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از ابزارهای 3D موجود در نرم افزار، عکس و فیلم های خود را با یکدیگر ترکیب کنند.

با این حال، وقتی آپدیت پاییزه ی ویندوز منتشر شد، Story Remix چندان دیده نشده و حتی ارزش کمتری از Windows Movie Maker سال 2012 پیدا کرد. در حالی که Story Remix به کاربران این اجازه را می دهد که مدیا و رسانه هایشان را در یک خط زمانی سازمان دهی کرده و جلوه های ویژه را روی آن اعمال کنند. همچنین روی هر چیزی که بخواهند موزیک مورد نظر خود را قرار دهند، می توانند انیمیشن های 3D به آن اضافه کنند. این قابلیت ها آن را به برنامه ای نسبتاً خوب برای ساخت و ویرایش فیلم تبدیل کرده است. با توجه به این موضوع، شاید دامنه ی آن بسیار وسیع نبوده و بسیار حرفه ای طراحی نشده باشد، اما برای افراد عادی که می خواهند ویدئویی را بدون تسلط بر نرم افزارهای پیچیده ویرایش کنند، ابزار بسیار خوبی است.

مایکروسافت تصمیم گرفت به جای اینکه Story Remix را به تنهایی عرضه کند، آن را به Photos app موجود در ویندوز بیافزاید.

برای باز کردن Photos app منوی Start را باز کرده و کلمه Photos app را جستجو کنید. سپس وارد Photos app شوید.

1 ویرایشگر ویدئو و عکس ویندوز 10

برای اینکه بدانید چگونه باید ویدئویی را با استفاده از ویرایشگر ویندوز، ویرایش کنید، با فن تریکس همراه باشید.

1- فایل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

برای اضافه کردن عکس ها و ویدئوهایتان به اپلیکیشن Photos app، در این اپلیکیشن دکمه ی ‘Import’ که در بالا و سمت راست قرار دارد را انتخاب کنید. سپس یا ‘From a folder’ یا ‘From a USB device’ (فلش، دوربین، موبایل) را بزنید.

پوشه ای که می خواهید به اپلیکیشن اضافه کنید را انتخاب کرده و ‘Add this folder to Pictures’ را بزنید. فایل ها در این برنامه یکی یکی اضافه نشده و باید پوشه را در آن اد کرد. فایل های موجود در پوشه به صورت اتوماتیک وارد اپلیکیشن می شوند. بعد از اینکه پوشه ها به اپلیکیشن اضافه شد، دکمه ی سبز ‘Create’ را زده و گزینه ی ‘Custom video with music’ را انتخاب کنید.

2 ویرایشگر ویدئو و عکس ویندوز 10

2- کلیپ ها را مرتب کنید.

اپلیکیشن به صورت اتوماتیک کلیپ ها و فیلم ها را در کنار هم چیده و آهنگی را روی آن اعمال می کند. حتی این قابلیت را دارد که عکس ها و فیلم ها را با هم همگام کرده و نمایش دهد. شما می توانید با استفاده از پلیری که در بالای سمت راست صفحه قرار دارد، پیش نمایش آن را ببینید. در صورتی که در پخش پیش نمایش، صدا و تصویر با هم هماهنگ نبوده و شاهد مشکلاتی در سرعت پخش ویدئو بودید، اصلاً نگران نباشید. در رندر نهایی، فیلم بدون هیچگونه مشکل و به صورت یک دست نمایش داده می شود.

در صورتی که بخواهید ترتیب و اولیت بندی نمایش فیلم یا عکس ها را عوض کنید، فقط کافی است از نواری که در پایین صفحه قرار داشته و عکس و فیلم ها به ترتیب در آن نمایش داده می شود (Storyboard)، آن ها را drag و drop کرده و ترتیبشان را به دلخواه خود بچینید.

در صورتی که ویدئوی شما طولانی است و می خواهید آن را کوتاه کنید، کلیپ مورد نظر را از Storyboard انتخاب کرده و روی گزینه ی ‘Trim’ کلیک کنید. سپس با نشانگر مستطیلی، یک نقطه شروع و یک نقطه پایان برای کلیپ مشخص کرده و ‘Done’ را بزنید. با استفاده از نشانگر دایره ای شکل نیز می توانید، پیش نمایش کلیپ را مشاهده کنید.

3 ویرایشگر ویدئو و عکس ویندوز 10

3- عنوان و افکت های حرکتی اضافه کنید.

برای اضافه کردن عنوان یا کپشن به ویدئو، روی ویدئو یا عکس کلیک کرده و از منوی بالای Storyboard، گزینه ی ‘Text’ را انتخاب و متن مورد نظر را تایپ کنید. اگر مدت زمان کلیپ دو ثانیه باشد، نوشته هنگام نمایش حرکت می کند. پس در لیستی که در سمت راست قرار دارد یک استایل و فرم و محل قرارگیری نوشته را برای نمایش آن انتخاب کنید. در پایان روی ‘Done’ کلیک کنید.

گزینه ی ‘Motion’ که در بالای Storyboard قرار دارد، برای اضافه کردن افکت های زوم و چرخش روی عکس هاست. می توانید با انتخاب عکس مورد نظر، افکت مورد علاقه تان آن را روی عکس اعمال کنید.

حال با استفاده از دکمه ی کوچک ‘Play’ که در سمت چپ قرار دارد، پیش نمایش افکت مورد نظر را ببینید و اگر مورد پسندتان هست روی ‘Done’ کلیک کنید. در صورتی که بعدها نظرتان عوض شد، دوباره می توانید به عقب برگشته و افکت ها را تغییر دهید.

4 ویرایشگر ویدئو و عکس ویندوز 10

4- فیلتر ها و افکت های سه بعدی اعمال کنید.

برای اینکه ویدئویتان بسیار خاص به نظر برسد، از منوی بالایی ‘Themes’ را انتخاب کنید. هر تم (theme) موزیک متفاوتی را به ویدئویتان اضافه می کند. این برنامه به صورت خودکار مدت زمان هماهنگی موسیقی با عکس را تنظیم خواهد کرد.

همچنین از فیلترهای اینستاگرامی موجود هم می توانید استفاده کنید. روی ویدئو یا عکستان کلیک کرده و ‘Filters’ را بزنید. سپس گزینه و فیلتر مورد نظرتان را انتخاب کنید. تمامی فیلترها از پیش تعیین شده و متاسفانه نمی توان آن ها را شخصی سازی کرد. اما خب دامنه ی انتخاب وسیع است. پس یکی را انتخاب کرده و ‘Done’ را بزنید.

برای نمایش بهتر کار، ‘3D effects’ را زده و افکت های سه بعدی نیز اعمال کنید. این افکت ها آنقدر خاص و بامزه هستند که می توانید از آن ها برای جلب توجه کردن به چیزی خاص در ویدئو استفاده کنید. افکت های گروه Subtle بسیار بامزه تر بوده و از همه مهم تر قابلیت شخصی سازی نیز دارند. با استفاده از نوار سبز رنگ زیر پنجره ی پیش نمایش، جایی از ویدئو که افکت باید نمایش داده شود را انتخاب کنید. سپس با استفاده از پیکان ها زاویه و محل نمایش افکت را تنظیم کنید.

5 ویرایشگر ویدئو و عکس ویندوز 10

5- موسیقی زمینه را تغییر دهید.

با کلیک روی تب ‘Music’ می توانید آهنگ دلخواه را برای ویدئو انتخاب کنید. سپس محتویات ویدئو با آهنگ مورد نظرتان به طور اتوماتیک همگام سازی و هماهنگ می شود. اگر صدایی که روی ویدئو تنظیم کرده اید بسیار بلند یا بسیار کم بود، روی ویدئو یا کلیپ راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه ی ‘Volume’ میزان صدا را تنظیم کنید.

6 ویرایشگر ویدئو و عکس ویندوز 10

6- ویدئو را ذخیره کرده و به اشتراک بگذارید.

زمانی که همه ی مراحل را انجام داده و کارتان تمام شد، از منوی بالایی گزینه ی ‘Export or share’ را زده و سایز مورد نظر خود را از میان گزینه های small ،medium یا large انتخاب کنید. سایز انتخابی شما، کیفیت عکس ها را مشخص می کند. اما رزولوشن عکس را نمی توانید به صورت دستی تنظیم کنید. پس از این مرحله ویدئوی شما رندر شده (بسته به قدرت سیستمتان مدت زمانی طول می کشد) و با فرمت MP4 در پوشه ی عکس ها (Pictures folder) ذخیره می شود.

7 ویرایشگر ویدئو و عکس ویندوز 10

همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با نحوه ایجاد لینک های سمبلیک و نمادین در ویندوز آشنا شوید.

>>> راهنمای جامع ایجاد لینک های سمبلیک و نمادین در ویندوز <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
techradar




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا