تکنولوژی

چگونه می توان عکس خود را به عنوان واچ فیس ساعت اپل قرار دهیم؟

اگر چه هنوز امکان شخصی سازی کامل صفحه و شکل و شمایل اپل واچ وجود ندارد، اما با یک عکس از خود یا چندین عکس از آلبوم شخصی، تا حدودی می‌‌شود این ساعت‌ها را به شکلی دلخواه درآورد. اما چگونه؟

اگر چه اپل نام این کار را، ساختن واچ فیس برای ساعت (“creating a watch face”) می‌شناسد اما در واقع شما با این کار واچ فیسی برای اپل واچ نمی‌سازید فقط از چند عکس برای نمایش روی صفحه، استفاده می‌کنید.

نسخه‌های جدید iOS و سیستم عامل‌های اپل واچ این کار را راحتر از قبل انجام می‌دهند. تنها چیزی که لازم است یک یا چند عکس در پوشه‌ی camera roll آیفون است که یا خود شما گرفتید یا از گوشی‌ها و دستگاه‌های دیگر منتقل کردید.

برای این کار دو روش وجود دارد. روش اول: انتخاب یک یا چند عکس که امکان به روزرسانی ندارند. یعنی فقط همین یک یا چند عکسی که انتخاب کردید، به عنوان والپیپر روی صفحه در گردش هستند و هیچوقت کم و زیاد نشده و تغییری نمی‌کنند. اما در روش دوم آلبوم عکسی را در آیفون، به عنوان واچ فیس انتخاب می‌کنید و واچ فیس، به صورت خودکار با هر بار وارد شدن عکس‌های جدید به این آلبوم، آپدیت می‌شود.

استفاده از عکس‌های از قبل انتخاب شده

اپلیکیشن عکس‌ها را در آیفون باز کرده و روی پوشه‌ی Camera Roll بزنید.

2 واچ فیس ساعت اپل

عکسی که مدنظرتان است را انتخاب کنید. اگه دوست دارید چند عکس داشته باشید تا تغییر کنند، به جای انتخاب یک عکس، چند عکس را انتخاب کنید.

3 واچ فیس ساعت اپل

دکمه‌ی Share که در پایین و گوشه‌ی چپ صفحه نمایش میبینید را بزنید.

4 واچ فیس ساعت اپل

بعد باید دکمه‌ی “Create Watch Face” که پایین صفحه نمایش است را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که برای پیدا کردن این دکمه شاید لازم باشد کمی انگشت خود را روی صفحه به سمت راست بکشید یعنی صفحه را به راست اسکرول کنید.

5 واچ فیس ساعت اپل

اگر فقط یک عکس انتخاب کردید، در نحوه‌ی استفاده از آن دو گزینه وجود دارد: the Photos watch face یا the Kaleidoscope watch face. در عکسی که میبینید می‌خواستیم کل عکس نمایش داده شود بنابراین گزینه‌ی “Photos Watch Face” را انتخاب کردیم. اگر از چند عکس استفاده کنید فقط می‌توانید گزینه‌ی the Photos watch face را انتخاب کنید.

6 واچ فیس ساعت اپل

بعد از این که گزینه‌ی the Photos watch face را زدید صفحه‌ای باز می‌شود که چیزهای دیگری را شخصی سازی کنید مثلا اگر می‌خواهید عکستان را طوری برش بزنید که واچ فیس هرچه بهتر نمایش داده شود گزینه‌ی “۱ Photo” را انتخاب کنید.

7 واچ فیس ساعت اپل

و بعد روی عکس زده تا بتوانید آن را ویرایش کنید.

8 واچ فیس ساعت اپل

حالا عکس را به اطراف بکشید یا بزرگنمایی کنید یا به هر اندازه‌ای که مدنظرتان است تبدیل کنید. و در پایان وقتی عکستان مطلوب شد، “Done” را بزنید.

9 واچ فیس ساعت اپل

در مرحله‌ی بعد باید محل قرار گرفتن ساعت که مثلا بالا یا پایین روی صفحه باشد را با گزینه‌ی Time position مشخص کنید.

10 واچ فیس ساعت اپل

بعد از آن گزینه‌ی complications را بزنید تا هر توضیح اضافه مثل وضعیت آب‌ و هوا، تاریخ یا هر چیزی که دوست دارید کنار ساعت قرار بگیرد را انتخاب کنید.

11 واچ فیس ساعت اپل

وقتی همه‌ی مراحل را انجام دادید و همه چیز حاضر شد “Add” را انتخاب کنید و واچ فیس زیبایتان را ایجاد کنید. اگر در این مرحله از چند عکس استفاده کرده باشید هربار که مچ دست را بالا می‌آورید عکس پس زمینه عوض می‌شود.

12 واچ فیس ساعت اپل

استفاده از آلبوم با آپدیت خودکار

اگر دوست دارید عکس‌های متفاوتی داشته باشید و پس زمینه مدام تغییر کند یعنی عکس‌ها تکراری نبوده و این شانس را داشته باشید که آنها را حذف یا اضافه کرده، باید از یک آلبوم استفاده کنید. میتوانید یک آلبوم موجود در اپلیکیشن عکسهای آیفون را به این کار اختصاص دهید و یا می‌توانید یک آلبوم مخصوص این کار بسازید. ما در این جا یک آلبوم جدید می‌سازیم.
اپلیکیشن عکس‌های آیفون را باز کنید و دکمه‌ی به اضافه که در گوشه‌ی بالایی سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد را انتخاب کنید.

13 واچ فیس ساعت اپل

برای آلبوم جدید یک اسم انتخاب کنید و “Save” را بزنید.

14 واچ فیس ساعت اپل

و بعد عکس‌های مورد نظر را انتخاب کنید و در پایان “Done” را بزنید.

15 واچ فیس ساعت اپل

حالا اپلیکیشن Apple Watch را در آیفون باز کنید، گزینه‌ی “Photos” را پیدا کرده و باز کنید.

16 واچ فیس ساعت اپل

در صفحه‌ی باز شده “Synced Album”را انتخاب کنید.

17 واچ فیس ساعت اپل

آلبومی که قرار است با اپل واچ همگام سازی شود را انتخاب کرده و به صفحه‌ی قبل بازگردید.

18 واچ فیس ساعت اپل

حالا “Photos Limit” را باز کنید.

19 واچ فیس ساعت اپل

تعداد عکس‌هایی که قرار است در اپل واچ نمایش داده شود را انتخاب کنید. اینجا مشخص می‌کنید که چه تعداد عکس از آلبوم در واچ فیس ساعت در گردش باشد. حالت پیش فرض آن ۲۵ عکس است که از نظر اکثر مردم کافی‌ست. ولی امکان افزایش تا ۵۰۰ عکس هم وجود دارد.

20 واچ فیس ساعت اپل

حالا به سراغ ساعت رفته و انگشت خود را چند ثانیه روی صفحه نمایش فشار دهید (force touch). صفحه را به سمت راست اسکرول کنید و روی علامت به اضافه بزنید تا یک صفحه نمایش جدید بسازید.

21 واچ فیس ساعت اپل

صفحه را بالا و پایین کنید تا عکس‌هایی که برای صفحه نمایش مدنظر داشتید را پیدا کرده سپس آنها را انتخاب کنید. (عکس‌های پس زمینه‌ی ساعت به ترتیب حروف الفباست)

22 واچ فیس ساعت اپل

بعد از انتخاب و اجرا، عکس‌های آلبوم آیفون به صورت خودکار به گردش درمی‌آید و هربار که مچ دست را بالا می‌آورید عکس تغییر می‌کند.

23 واچ فیس ساعت اپل

همچنین می توانید برای آشنایی با ساعت های هوشمند اندرویدی به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه اتصال چند ساعت هوشمند اندرویدی به یک گوشی <<<

>>> نقد و بررسی ساعت هوشمند نوکیا استیل HR | قسمت اول <<<

>>> نقد و بررسی ساعت هوشمند نوکیا استیل HR | قسمت دوم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا