سرگرمی و اوقات فراغتکودک

چگونه از عکس های حرارتی سونوگرافی جنین نگهداری و مراقبت کنیم؟

همه ی والدین دوست دارند اولین عکس فرزندشان یعنی عکس جنینی و سونوگرافی را مادام العمر به یادگار نگه دارند. اما چون که این عکس ها اغلب روی کاغذهای حرارتی چاپ می شوند، عمر طولانی نداشته و به مرور زمان رنگشان رفته و محو می شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای آن دسته از والدینی که دوست ندارند اولین عکس دلبندشان را از دست بدهند، راهکارهایی را ارائه داده و یاریشان کنیم تا بتوانند همیشه عکس جنینی فرزندشان را نگه دارند. پس با فن تریکس همراه باشید.

برای جلوگیری از خراب شدن و از بین رفتن عکس

1- هنگام در دست گرفتن عکس فقط گوشه های آن را گرفته و روی قسمت چاپی عکس دست نزنید.

چربی دست باعث می شود جوهر عکس پاک شده و عکس زودتر از آنچه که فکرش را بکنید از بین برود. بهتر است آن را در یک جلد پلاستیکی گذاشته تا دست مستقیماً به آن نخورد.

1 نگهداری عکس سونوگرافی جنین

2- هرگز عکس ها را روی هم نگذارید.

روی هم قرار گرفتن عکس ها، موجب سایش و از بین رفتن رنگ آن می شود. عکس ها باید جدا از یکدیگر نگهداری شوند. اگر آن ها را در آلبوم نگهداری می کنید، دقت داشته باشید که روی هر عکس با لایه ی پلاستیکی محافظتی پوشانده شود.

2 نگهداری عکس سونوگرافی جنین

3- نگهداری عکس ها در مکانی تاریک عمر آن ها را افزایش می دهد.

نور باعث می شود عکس های سونوگرافی به مرور زمان کم رنگ شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، عکس ها را در نقطه ای تاریک مثل جعبه یا کشو نگهداری کنید. فقط به یاد داشته باشید که عکس را در نایلون یا لای دو کاغذ یا دستمال کاغذی گذاشته و سپس در جعبه یا کشو قرار دهید.

3 نگهداری عکس سونوگرافی جنین

جهت محافظت از عکس

1- از ورق های لمینت خود چسب استفاده کنید.

این ورق ها مانند ورقه هایی هستند که کارت ها و کاغذها در آن ها پرس می شوند. با این تفاوت که وقتی کاغذ در دستگاه پرس کارت قرار می گیرد، پرس با حرارت انجام می شود که این کار برای عکس های سونوگرافی ممکن نیست. زیرا این عکس ها خود، کاغذهای حرارتی بوده و با حرارت در دستگاه پرس از بین می روند. در عوض امروزه ورق های لمینت خود چسب که تقریبا مانند گلس گوشی ها می باشند، وارد بازار شده که نیازی به دستگاه و حرارت نداشته و خودتان می توانید آن ها را پشت و روی عکس چسبانده تا از آن ها محافظت کنند. فقط هنگام چسباندن ورق روی عکس مراقب باشید چروک یا حباب هوایی در آن ها ایجاد نشود.

4 نگهداری عکس سونوگرافی جنین

2- عکس را قاب بگیرید تا از تماس با چربی و گرد و غبار و هوا محافظت شود.

قاب های کوچک به اندازه ی عکس های سونوگرافی در بازار موجود می باشد که به راحتی می توانید آن ها را تهیه کرده و عکس را در آن نگهداری کنید.

5 نگهداری عکس سونوگرافی جنین

3- همچنین می توانید عکس ها را در آلبوم های بدون مواد اسیدی قرار دهید.

یعنی آلبوم های کاغذی و ساده که مواد شیمیایی در آن ها به کار نرفته باشد.

6 نگهداری عکس سونوگرافی جنین

به صورت دیجیتالی هم می توانید عکس ها را نگهداری کنید.

2- با استفاده از یک اسکنر نسخه ی دیجیتالی عکس را تهیه کنید.

بهترین راه برای اطمینان از این که عکس هیچ گاه از بین نمی رود، اسکن کردن آن در کامپیوتر است.

7 نگهداری عکس سونوگرافی جنین

3- با استفاده از موبایل یا تبلت یا دوربین دیجیتال از عکس سونوگرافی، عکس بگیرید.

8 نگهداری عکس سونوگرافی جنین

4- از عکس دیجیتالی که با گوشی یا دوربین گرفته یا اسکن کرده و در کامپیوتر ذخیره کرده اید، پرینت بگیرید تا نسخه ی چاپی دیگری غیر از عکس اصلی داشته باشید.

فقط یادتان باشد که بهتر است از روی عکس پرینت گرفته و در دستگاه کپی زیراکس نزنید. زیرا ممکن است دستگاه کپی عکس را از بین ببرد.

9 نگهداری عکس سونوگرافی جنین

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا