خانه و کاشانهرپورتاژ آگهی

ساخت آلاچیق و پرگولا برای استراحت در روزهای تابستانی

طراحی و ساخت آلاچیق و پرگولا برای استراحت و رهایی از شر گرما

گرچه وقت گذرانی در حیاط می تواند لذت بخش باشد اما برخی نشستن زیر نور آفتاب را دوست ندارند و برای همین به یاد ساخت آلاچیق و پرگولا می‌افتند تا بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید در آنجا استراحت کنند.
امروز قصد داریم تا شما را با نمونه هایی از طراحی و  آلاچیق و پرگولا آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید…

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

1- پذیرایی در حیاط

با اولین نمونه از طراحی و ساخت آلاچیق و پرگولا در خدمت شما هستیم. هر چند ممکن است به تازگی همه کارهای مقدماتی تابستان مثل سرویس کولر یا خرید و نصب کولر گازی را انجام داده اید اما واقعا غذاخوردن در فضای بیرون خانه صفای خودش را دارد. بخصوص اگر در حیاط منزل استراحت گاهی عالی با سنگ فرش های شب رنگ و زیبا برای روزها و یا شب های گرم تابستانی داشته باشید.
در این پذیرایی جذاب از سقف ونیر استفاده شده تا حرارت و نور خورشید در امان باشید. روی سقف یک لایه پروانه ای شکل نصب شده تا شدت نور خورشید را کاهش داده و جذب کند.
در پشت خانه هم از یک ورقه پروانه ای شکل دیگر استفاده شده تا نور خورشید از دیوارها به این فضا وارد نشود. نورپردازی مناسب، پنکه ها و سایبان، یک فضای دل انگیز را برای شما فراهم می کنند. همچنین در این اتاق پذیرایی یک سازه کمد مانند هم طراحی شده که می تواند به عنوان یک آشپزخانه کوچک در نظر گرفته شود.

2 ساخت آلاچیق و پرگولا برای استراحت

2- چترهای پالم اسپرینگز

اگر می خواهید در سایه قرار بگیرید می توانید از روش های ساده و ابتدایی هم استفاده کنید. جوئل دسالس این بار یک استخر و استراحتگاه تابستانی مدرن طراحی کرده است. لوازم کلاسیک و چتر سایبانی قرن بیست و یکی با طرح زیگزاگ به این حیاط جلوه زیبایی بخشیده است.
صندلی های مخصوص حمام آفتاب استیل بوده و ضدآب هستند. چتر هم چتر سایبانی سانتا باربارا است. میز و صندلی های گوشه حیاط طرح کلاسیک ترک دارند.

3 ساخت آلاچیق و پرگولا برای استراحت

3- سایبان زیبا

این خانواده بروکلینی پرجمعیت، برای حیاط خود نقشه های مختلف داشتند؛ به همین دلیل از طراحان حرفه ای کمک گرفته اند.
میز پذیرایی، دیوار سایبان، فر پیتزا، کابینت، باغچه سبزیجات، مکانی برای نشستن و یک آلاچیق زیبا، حیاط خانه این خانواده را به بهترین شکل ممکن تبدیل کرده است.
این آلاچیق زیبا علاوه بر جلوه ظاهری برای دورهمی های روزانه هم مناسب است. لامپ و چراغ های دیواری و سقفی نیز جلوه زیبایی را پدید می آورند.

4 ساخت آلاچیق و پرگولا برای استراحت

4- آلاچیق نورگیر

صاحبین این باغ انگلیسی مدرن می خواستند یک فضای ساده و البته کاربردی داشته باشند. یک پدر و پسر طراح به نام های جف و بن کیربیشایر این پروژه را در دو هفته به اتمام رساندند. برای دیوارهای اطراف از الوارهای افقی استفاده شد و برای پاسیو و مکانی برای نشستن از حصیرهای هندی. نورپردازی این فضا هم توسط کلیدهای ریموت کنترل می شود.
حتی در بریتانیای کبیر و بارانی هم به سایبان نیاز است. بنابراین این سایبان زیبا می تواند مکان راحتی را ایجاد کند.

5 ساخت آلاچیق و پرگولا برای استراحت

5- آلاچیق رنگی

ساکنین این خانه ویلایی از سال 1970 میلادی در شهر سیدنی استرالیا زندگی می کنند. از آنابل چپمن (طراح دکوراسیون) درخواست کردند تا یک آلاچیق راحت و زیبا برای آنها طراحی کند. حاصل این طراحی را در تصویر مشاهده می کنید. سقف پارچه ای هم سایه ایجاد کرده و هم نور خورشید را به اندازه بسیار متعادلی عبور می دهد. این سایبان را می توان در فصول سرد سال جدا کرد. مبلمان زیبا نیز با این سایبان رنگی هماهنگ شده اند.

6 ساخت آلاچیق و پرگولا برای استراحت

6- سایبان مدرن

شاید پنجاه سال پیش تمام خانه ها سایبان داشتند. اما در خانه های امروزی به ندرت می توان سایبان دید. سایبان های امروزی نرم تر، مقاوم تر و در عین زیبایی، ماندگارتر هستند. جوان رابی یک طراحی از سانتا مونیکا از یک سایبان سفید استفاده کرده تا با میز پذیرایی همخوانی داشته باشد.

7 ساخت آلاچیق و پرگولا برای استراحت

7- درخت برای ایجاد سایه

قدیمی ترین و اصلی ترین نوع سایبان، درخت است. پیچ و تاب تنه آن منظره زیبایی را به وجود می آورد. در این خانه سانفرانسیسکویی درخت در حیاط خانه قرار گرفت و یک سایبان زیبا ایجاد نمود. یک درخت می تواند در ماه های گرم دما را تا 20 درجه کاهش دهد. بنابراین پیش از قطع درختان، خوب فکر کنید.

8 ساخت آلاچیق و پرگولا برای استراحت

8- آلاچیق با طرح کلاسیک

روزهای اورنج کانتی کالیفرنیا معمولا آفتابی هستند. بنابراین باید در حیاط پشتی، فضای خنک و سایه ایجاد کرد. دیان گاربارینی (طراح دکوراسیون) به جای استفاده از تخته های ساده از صفحات خورشیدی استفاده کرده تا نور خورشید را عبور ندهند. این صفحات با فیبر مخصوص از عبور حداکثر 90% نور خورشید جلوگیری می کنند.

9 طراحی سایبان برای استراحت

9- آلاچیق چوبی

این آلاچیق در اونتاریوی کانادا قرار دارد که در وسط حیاط ساخته شده و یک فضای راحت ایجاد می کند. این الوارها بصورت شبکه ای روی هم قرار گرفته اند. بالای آلاچیق نیز با یک لایه پارچه ای، سایبانی زیبا طراحی شده که می تواند بر اساس سلیقه خود رنگ پارچه را انتخاب کنید.

10 طراحی سایبان برای استراحت

10- پرگولا

گاهی اوقات نور خورشید از همه طرف تابش می کند و راه فراری نیست. در این آلاچیق زیبا در پنسیلوانیا نمی توان از شر نور خورشید فرار کرد، به همین دلیل در طرفین آن نورگیرهای متحرکی نصب شده است که در صورت نیاز می توان آن را باز کرده و در روزهای ابری نیز آن را جمع کنید.

11 طراحی سایبان برای استراحت

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
sanjagh.pro




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا