موبایل و تبلت

نگاه اولیه به گوشی هوشمند گیمینگ ایسوس ROG Phone

گوشی همراه ایسوس ROG یک نوآوری در تلفن همراه بوده و این گوشی هوشمند بزرگترین قدم را برای گوشی های مخصوص بازی برداشته است.

با فن تریکس همراه باشید تا به بررسی جزئیات و مشخصات فنی و ظاهری این گوشی بپردازیم.

مزایا

صفحه نمایش Amoled با وضوح 1080P HDR

سه پورت درگاه USB

اسپیکر بسیار قوی

معایب

وزن سنگین

قیمت بالا

ایسوس قول داده بود که در سال 2018 ما را سورپرایز کند. اکنون این شرکت تایوانی به قول خود عمل کرده و اولین اسمارتفون مخصوص بازی خود را زیر نظر برند ROG تولید کرده است.

کمپانی ایسوس این گوشی را به عنوان سومین گوشی میان رده مخصوص بازی با مدل ZS6000KL معرفی کرده است که اخیرا این مدل اسمارتفون ها در برند شیائومی و Razer نیز مشاهده شده بود.

برخلاف گوشی های سری زنفون ایسوس، این دستگاه از طراحی مخصوص برند ROG بهره برده و با تغییراتی که در آن اعمال شده است، برای بازی بسیار جذاب جلوه می کند.

طراحی

ایسوس با معرفی این گوشی قصد دارد تا بازی های کامپیوتری حرفه ای را به سوی دستگاه های موبایل انتقال دهد.

این دستگاه با طراحی مخصوص محصولات ROG در هنگام اجرای بازی ها بسیار جذاب بوده و هیجان را به شما هدیه خواهد داد. سنسور اثرانگشت، دوربین و فلش این گوشی نیز از سایر اسمارتفون ها کاملا متفاوت است. بطوری که میتوانید لوگوی براق ROG را در زیر آنها مشاهده کنید. لوگوی ROG با رنگ و نورهای خیره کننده، توجه همه را به خود جلب می کند. همچنین به راحتی و در هر زمان می توانید رنگ این نور را تغییر دهید.

قسمت اعظم پشت دستگاه از جنس شیشه و بخش اطراف اسپیکر که در سمت راست بخش پشتی دستگاه قرار دارد از جنس متالیک می باشد. اگرچه ایسوس ادعا کرده که بخش پشتی دستگاه از جنس شیشه مقاوم Gorilla است اما این شیشه بیشتر به یک پلاستیک با کیفیت شباهت دارد.

لبه های این دستگاه از عقب کمی منحنی بوده و به همین دلیل از دست لیز نمی خورد. این دستگاه کمی سنگین بوده و نسبت طول به عرض آن نیز در مقایسه با دیگر گوشی ها کمی بزرگ است. همین عامل سبب می شود که استفاده از آن با یک دست کمی آسان تر شود.

صفحه نمایش این دستگاه کامل یکپارچه بوده و هیچ بریدگی روی آن دیده نمی شود. دو عدد اسپیکر با طرحی جذاب و رنگ طلایی مایل به قرمز نیز در قسمت بالایی و پایینی صفحه نمایش دیده می شود.

در لبه ی سمت راست دستگاه دکمه پاور، دکمه های ولوم و دو عدد پورت USB موجود است. یک عدد پورت USB دیگر نیز در لبه ی پایینی دستگاه برای شارژ باتری تلفن وجود دارد.

در هر حال این دستگاه کاملا مجزا از مدل های دیگر بیشتر روی بازی تمرکز کرده است.

مشخصات و کارایی

گوشی ROG با چیپست قدرتمند اسنپدراگون 845 عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارد. طبق اعلام ایسوس سرعت پردازش گوشی ROG با وجود این چیپست به میزان 2.9Ghz بالا تر از حد نرمال خواهد بود.

از مهمترین قابلیت این دستگاه می توان به صفحه نمایش Amoled با کیفیت 1080P و سرعت بازیابی یا رفرش 90 هرتزی اشاره کرد. البته سرعت بازیابی این دستگاه در مقایسه با Razer که سرعتی معادل 120 هرتز دارد، پایین تر است که این تفاوت در هنگام پلی شدن بازی ها بسیار ملموس خواهد بود.

یکی از قابلیت های چشم گیر این گوشی سیستم خنک کننده بخار آن است. در واقع این گوشی اولین دستگاه مجهز به این تکنولوژی است. ما در آزمایشی نیم ساعته، بازی آسفالت 8 و مارول را در این دستگاه اجرا کردیم؛ اما با وجود گرم شدن گوشی هیچ اثری از داغی در دورتادور دستگاه وجود نداشت.

در تستی دیگر، دستگاه را به تلویزیون وصل کرده و به مدت نیم ساعت این بازی ها را اجرا کردیم؛ در این حالت با وجود گرم شدن دستگاه هیچ اثری از داغ شدن در اطراف گوشی دیده نشد.

ورژنی از اپلیکیشن مخصوص بازی موصوم به Asus’ ROG Gaming Center برای گوشی ایسوس ROG نیز در نظر گرفته شده است. این برنامه علاوه بر نشان دادن سرعت CPU و GPU، دمای دستگاه را نیز نشان می دهد. همچنین در این اپلیکیشن می توانید گزینه هایی را برای حالت های مختلف بازی تنظیم کنید.

17 بررسی گوشی ASUS ROG Phone

ایسوس در این دستگاه حالت ایکس را برای بالا بردن سرعت CPU تعبیه کرده و به شما اجازه می دهد تا عملکرد پردازنده را به بالاترین حد خود برسانید. همچنین شما میتوانید این ویژگی را از بخش تنظیمات سریع کنترل کنید.

صدا

اسپیکر گوشی ROG یکی از باکیفیت ترین اسپیکر ها در میان گوشی های هوشمند بوده و شاید رکورددار پخش بلندترین صدا نیز باشد. اگر در یک اتاق معمولی نویز اضافی نباشد، اسپیکرهای این دستگاه قادر هستند فضای اتاق را با صدایی کاملا واضح پوشش دهند. اما با این وجود به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم که از این گوشی به عنوان موزیک پلیر استفاده کنید. به دلیل اینکه بلندگوهای این گوشی با وجود صدای بسیار بلند، دارای میزان بم صدای پایینی هستند.

لوازم جانبی

یکی از فاکتورهای مهم این دستگاه، لوازم جانبی آن بوده که می توان به همراه آن خریداری کرد. علاوه بر سیستم خنک کننده بخار، این دستگاه با یک فن همراه است. این فن به پورت USB وصل شده و هنگامیکه مشغول بازی هستید دستگاه را خنک می کند‌. این دستگاه کارایی فوق العاده ای برای شما خواهد داشت اما متاسفانه مجبورید آن را جداگانه خریداری کنید.

یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه صفحه نمایش دوتایی است که تجربه استفاده همزمان از دوبازی را برای شما به ارمغان می اورد. شما میتوانید در صورت لزوم صفحه نمایش را به دو بخش تقسیم کرده و به عنوان مثال در یک قسمت به بازی و در قسمت دیگر به تماشای فیلم بپردازید.

در این دستگاه یک کنترل کننده گیم ویس موجود بوده که به شما امکان کنترل قابلیت های گوشی برای بازی های مختلف را ارائه می دهد. به طور مثال غیر فعال کردن حالت WiGi برای وصل کردن دستگاه به مانیتور و استفاده از بازی با کیبورد و موس. همچنین این گوشی از ویژگی هایی مانند RGB lighting و AuraSync ایسوس پشتیبانی می کند‌.

قضاوت زودهنگام

در حالیکه باید برای مدت زمان بیشتری از گوشی ROG استفاده کنیم تا بتوانیم تحلیل درستی از سرعت عملکرد دستگاه داشته باشیم اما به جرات می توان گفت این دستگاه یک نوآوری در بازار اسمارتفون ها می باشد. همه کمپانی ها به دنبال ساخت گوشی های همراه مخصوص بازی هستند که ایسوس بزرگترین قدم را در این راه برداشته است.

ROG قطعا جذاب ترین گوشی برای بازی با ظاهری کاملا متفاوت و جذاب می باشد و با قیمتی مناسب می تواند علاقمندان به بازی را به سرعت به سمت خود جذب کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا