خانه و کاشانهمهارت های فنی

آموزش نصب و اجرای کاغذ دیواری بین کابینتی

نصب و اجرای کاغذ دیواری بین کابینتی

یکی از ساده ترین و راحت ترین راه های ممکن برای دادن رنگ و لعابی بسیار زیبا و منحصر به فرد به آشپزخانه، استفاده از کاغذ دیواری هایی است که قابلیت کنده شدن و تعویض را دارند. یکی از امتیاز های مثبت این نوع کاغذ دیواری این است که مانند رنگ آمیزی ساختمان، هیچ گونه کثیفی و ریخت و پاشی را ندارند. اما مهم تر از همه این است که هر زمان کاغذ دیواری کثیف شد و زیبایی ظاهری و اصلی خود را از دست داد، به راحتی می توان آن را تعویض کرد. این امکان برای کاغذهایی که بین کابینت، سینک ظرفشویی و اجاق گاز قرار می گیرند، بسیار حائز اهمیت است. اینگونه همیشه آشپزخانه تمیز، شیک، مدرن و دارای طراحی جذاب است.

1 نصب و اجرای کاغذ دیواری بین کابینتی

اما قبل از شروع کار و استفاده از کاغذ دیواری برای آشپزخانه، توجه به چند نکته بسیار مهم است. اول اینکه کاغذ دیواری های با کیفیت که دارای قابلیت های مختلف و طراحی های منحصر به فرد هستند، بسیار گران می باشند. اما راه هایی وجود دارد که این هزینه ها را تا حدودی کاهش داد. مثلاً انتخاب یک الگو یا طرحی در کاغذ که بتوان آن را در هر دو جهت یعنی بالا به پایین و چپ به راست اجرا کرد. اینگونه هم در زمان و هم در مقدار کاغذ دیواری صرفه جویی می شود. دوماً می توان کاغذ دیواری سازگار (یا متضاد، بسته به سلیقه) با تم آشپزخانه انتخاب کرد و تنها پشت شیر ظرفشویی و اجاق گاز از آن استفاده نمود.

اطلاع از مقدار دقیق کاغذ دیواری مورد نیاز بسیار مهم است. بنابراین طول، عرض و ارتفاع مکانی که قصد استفاده از کاغذ دیواری را دارید، دقیق اندازه بگیرید. از راهنمایی هایی که سایت های مختلف برای نحوه صحیح خرید کاغذ دیواری ارائه داده اند، استفاده کنید.


همچنین برای اطلاع در رابطه با “روش پر کردن فضای خالی بین کانتر کابینت و اجاق گاز” و “چگونگی تمیز کردن کاشی های بین کابینتی استیل و فلزی” به وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.


بعد از در نظر گرفتن نکات گفته شده، برای شروع کار آماده شوید.

چگونگی اجرای کاغذدیواری قابل تعویض بین کابینتی

چیزهایی که برای اجرای کاغذ دیواری بین کابینتی نیاز دارید:

– کاغذ دیواری آشپزخانه
– آب پاش دستی
– سرکه
– بخارشوی (اختیاری)
– اسفنج
– متر خیاطی
– کاتر
– قیچی

دستورالعمل:

1- دیوار را برای زدن کاغذ دیواری آماده کنید.

همه ی ما می دانیم که دیوارهای آشپزخانه، از جمله کثیف ترین دیوارهای موجود در خانه است. بنابراین دیوارهای آشپزخانه را به طور دقیق، از هرگونه کثیفی، آثار باقی مانده از غذا و چربی تمیز کنید. برای از بین بردن سریع این کثیفی ها، به نسبت مساوی آب و سرکه را با هم مخلوط کرده و داخل آب پاش دستی بریزید. سپس محلول به دست آمده را روی کاشی ها اسپری کنید. همچنین برای تمیز کردن دیوار ها می توانید از اسفنج یا بخار شوی استفاده کنید.

2- اندازه های لازم را گرفته و جاهایی که کاغذ باید برش بخورد را دقیق مشخص کنید.

ساده ترین راه این است که از بین کابینتی های آشپزخانه، یک شکل هندسی دقیق بکشید. سپس با بخش بخش کردن محل نصب کاغذ دیواری و محل هایی که کاغذ دیواری باید برش بخورد، اندازه ی دقیق برش ها را مشخص کنید. (بهتر است قبل از شروع کار کلید پریز ها و وسایل نصب روی دیوار را باز کنید.)

– بهتر است همیشه به اندازه ی طول، عرض و ارتفاع نقاطی که کاغذ دیواری قرار می گیرد، 5 سانتی متر اضافه کنید. این گونه مطمئن خواهید بود کاغذ کم نمی آید. بعد می توانید اضافات را ببرید.

3- کاغذ را ببرید.

این مرحله بسیار حساس است، پس در انجام آن بسیار دقت کنید. با اضافه کردن 5 سانتی متری که گفته شد، اندازه ها را مشخص کرده و با خط کش برش و کاتر، کاغذ دیواری را ببرید. تکه های کاغذ را دور نریزید، ممکن است به کار آید.

4- نصب کاغذ

برای چسباندن، 1/3 برچسب کاغذ دیواری را کنده و لبه ی کاغذ را مماس با لبه ی کابینت بگذارید. سپس از بالا به پایین و با فشار دادن دست و از بین بردن حباب های هوا، کاغذ دیواری را بچسبانید. اگر کار خوب از آب در نیامد، آن را کنده و دوباره بچسبانید. این کاغذ دیواری ها می توانند چند باری کنده و دوباره چسبانده شوند. یادتان باشد که کار را از وسط دیوار شروع نکنید، از یک انتهای دیوار به انتهای دیگر حرکت کنید.

5- کلید پریزها

زمانی که به کلید پریزها و وسایل نصبی روی دیوار رسیدید، کار را به همان شکل ادامه داده و روی این محل ها نیز کاغذ دیواری بزنید. بعد می توانید محلی که کاغذ باید برش بخورد را با خودکار مشخص کرده و با کاتر ببرید.

6- همین روند را 5 تا 6 بار تکرار کرده تا همه ی فضاها با کاغذ دیواری تکمیل شوند.

7- در پایان اضافه های کاغذ دیواری که ممکن است روی صفحه ی کابینت را پوشانده باشد، با کاتر و خط کش به صورت دقیق و ظریف ببرید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا