خانه و کاشانهفرهنگ و هنر

چگونه عکس و تابلو های پارچه ای را روی دیوار نصب کنیم؟

تابلو های پارچه ای و یا عکس هایی که روی پارچه چاپ می شوند، از جمله وسایل تزئینی جالبی هستند که مانند تمام تابلوهای دیگر زیبایی خاصی در محیط ایجاد می کنند. چون تابلو های پارچه ای بسیار متفاوت تر از دیگر تابلو ها و وسایل تزئینی روی دیوار هستند، تفاوت محسوس و منحصر به فرد آن ها بیشتر مورد توجه است. احتمالاً هم به همین دلیل است که امروزه این نوع تابلو یا عکس ها طرفداران ویژه ای پیدا کرده اند. با این حال اغلب مردم با نحوه ی نصب آن ها به دیوار مشکل دارند. چرا که شکل صحیح انجام این کار کمی گیج کننده است. شما هم اگر جزو این افراد هستید و در این باره ایده ای به ذهنتان نمی رسد، در ادامه با فن تریکس همراه باشید.

نصب تابلو با استفاده از چوب لوله ای

1- ابتدا اضلاع تابلو را اندازه گیری کنید.

برای این کار حتماً پارچه را روی سطحی مثل میز به صورت کاملاً صاف پهن کرده و از خط کش استفاده کنید. یکی از اضلاع تابلو باید روی لوله ی چوبی پیچده شده و از روی میخ آویزان شود. اینکه کدام ضلع را برای این کار انتخاب کنید، کاملاً به طرح یا عکس تابلو و سلیقه ی خودتان بستگی دارد.

1 نصب تابلوپارچه ای روی دیوار

2- بعد از تصمیم درمورد اینکه کدام ضلع بالا قرار گرفته و تابلو از آنجا آویزان شود، چوب لوله ای شکلی (مانند آنچه در تصویر می بینید) را تهیه کرده که قطر آن 1.3 سانتی متر باشد.

اندازه ی چوب را با اندازه ی ضلعی از تابلو که قرار است از آنجا روی دیوار آویزان شود هماهنگ و هم اندازه کرده و با اره ببرید.

2 نصب تابلوپارچه ای روی دیوار

3- حال باید تابلو پارچه ای را اتو زده تا تمام چین و چروک ها و تاخوردگی های آن از بین برود.

فقط دقت داشته باشید که دمای اتو را مطابق با نوع پارچه ی تابلو تنظیم کرده تا به آن آسیب نزنید.

4- حال مانند تصویر پارچه را به دور چوب بپیچید.

بعد از پیچیدن پارچه دور چوب، با استفاده از پونز پارچه را روی چوب محکم کنید. (تقریباً 2.5 تا 7.5 سانتی متر از پارچه به دور چوب پیچیده می شود) پونزها را با فاصله ی 2.5 سانتی متر از هم روی چوب فشار داده تا پارچه روی چوب محکم شود.

3 نصب تابلوی پارچه ای روی دیوار

5- برای تابلو، بندی جهت آویزان شدن نیز در نظر بگیرید.

بند از هر نوعی می تواند باشد، اما بهتر است بندی روبانی و مطابق با طرح تابلو انتخاب کنید. اندازه ی بند باید 7.6 سانتی متر بیشتر از اندازه ی چوب تابلو باشد.

4 نصب تابلوی پارچه ای روی دیوار

6- بند را نیز مانند شکل با پونر به چوب تابلو نصب کنید.

5 نصب تابلوی پارچه ای روی دیوار

7- تابلوی شما آماده ی آویزان شدن روی دیوار است. میخی به دیوار زده و روبان تابلو را از روی میخ آویزان کنید.

– اگر دوست داشته باشید می توانید روبان را از روی تابلو حذف کرده و چوب تابلو را از روی میخ آویزان کنید.

استفاده از فوم برد

برای این کار، از روش دیگری هم می توانید استفاده کنید و آن هم تهیه ی یک فوم برد است.

1- قطر فوم بردی که برای این کار تهیه می کنید باید 205 سانتی متر باشد. اندازه ی اضلاع آن باید از اندازه ی اضلاع تابلو پارچه ای 3 سانتی متر کوتاه تر باشد.

– برای این کار از بوم هم می توانید استفاده کنید؛ اما مزیت استفاده از فوم برد این است که می توانید خودتان آن را به اندازه ی دلخواه برش بزنید.

7 نصب تابلوی پارچه ای روی دیوار

3- پارچه را روی فوم برد پهن کنید؛ به گونه ای که 3 سانتی متر از اضلاع پارچه، دیواره های فوم را به طور کامل پوشش دهد. در اینجا نیز با پونز پارچه را روی دیواره های فوم برد (یا بوم) محکم کنید.

6 نصب تابلوپارچه ای روی دیوار

4- حال تابلوی شما آماده ی نصب روی دیوار است.

– در پایان بد نیست بدانید که شاید یکی از راحت ترین راه ها برای قاب کردن تابلوهای پارچه ای، تهیه یک قاب عکس چوبی یا باکس عکس و چسباندن عکس در آن باشد.

8 نصب تابلوپارچه ای روی دیوار

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا