تکنولوژیلپ تاپ و کامپیوتر

بهترین نرم افزارهای طراحی و نقاشی حرفه ای سال 2018 کدامند؟

نرم افزارهای طراحی و نقاشی حرفه ای

هم اکنون می توانید یک شاهکار هنری دیجیتالی را به روشی بسیار آسان خلق کنید.

1 نرم افزار حرفه ای طراحی و نقاشی

سال هاست که هنر به عنوان بخش مهمی از فرهنگ بشر، خودنمایی می کند. اما امروزه هنر تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله پیشرفت علم و تکنولوژی قرار گرفته است.

اگر شما هم به عنوان یک هنرمند و طراح حرفه ای کار می کنید، تنها چیزی که برای خلق شاهکارهایتان نیاز دارید، لزوما قلم و کاغذ نیست. چرا که در عصر تکنولوژی، با کامپیوترهای خانگی هم می توانید شاهکارهای شگفت انگیزی را تنها با یک ماوس و البته یک بسته ی نرم افزاری کامل که شامل انواع ابزارها باشد، خلق کنید.

بسیاری از این اپلیکیشن ها قالب های طراحی، نقاشی و امکانات بسیار پیشرفته ای داشته که خلق یک اثر هنری شگفت انگیز را راحت تر می کنند. از دیگر مزایای این اپلیکیشن ها وجود افکت ها، فیلترها و ویژگی های ویرایشی در خود نرم افزار است، که کیفیت کار را بهتر و بیشتر می کند.

با فن تریکس همراه باشید تا با 5 نرم افزار برتر طراحی و نقاشی پیشرفته آشنا شوید.

1- Adobe Photoshop CC

بهترین ابزار طراحی از نظر استادان هنرمند.

چندین دهه است که Photoshop CC به عنوان نرم افزاری خلاق و حرفه ای در بین مردم جا افتاده است. افرادی که به صورت حرفه ای از این نرم افزار استفاده می کنند، آن را بهترین نرم افزار برای کارهایشان می دانند. چرا که مجموعه ای از ابزارهای پیشرفته برای ساخت و گسترش عکس ها، امکان کار کردن روی عکس به گونه های بسیار مختلف و افکت هایی چون جلوه های سه بعدی را در خود گنجانده است.

اما این نرم افزار فقط مختص کار کردن روی عکس ها نیست. به طوری که اگر یک طراح حرفه ای باشید، از آن می توانید برای ساخت بنر، وب سایت، لوگو و آیکون نیز استفاده کنید.

نه تنها می توانید طرح های خلاقانه و موجود در ذهنتان را در آن پیاده کنید، بلکه می توانید از قالب های موجود در خود نرم افزار هم استفاده کرده و با تلفیق آن ها و خلاقیت خود، طرح های گوناگونی بسازید.

مثلا عکس ها را می توانید به انیمیشن و نقاشی تبدیل کرده و به آن افکت های مختلفی دهید. این نرم افزار برای هر طرح و ایده ای که در ذهنتان باشد، کامل و جامع است.

2 نرم افزار حرفه ای طراحی و نقاشی

2- Autodesk SketchBook

نرم افزاری که با Brush یا قلم های پیشرفته و با کیفیت های بالا و شگفت انگیزش وارد میدان می شود.

Autodesk SketchBook نرم افزاری مخصوص طراحی است. معماران، هنرمندان نقاشی های مفهومی و دیگر افرادی که حرفه ی آن ها طراحی است، از این نرم افزار استفاده می کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، این نرم افزار می تواند به شما کمک کرده و ابزارهای بسیار پیشرفته ای را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید به راحتی و به سرعت در این نرم افزار طراحی کنید.

نسخه های این نرم افزار برای ویندوز، مک، iOS و دستگاه های اندرویدی، قابل دسترس است. بیش از 140 brush (قلم) از پیش طراحی شده دارد، که می توانید هر کدام را به دلخواه انتخاب کنید. از دیگر ویژگی های بسیار عالی این نرم افزار این است که امکان اضافه کردن لایه های بیشماری به آثار موجود را دارد، می توان با قلم دیجیتال هم در آن طراحی کرد و در نهایت آن چنان پیشرفته است که یک طراحی طبیعی به جای یک طراحی دیجیتال به دست خواهد آمد.

3 نرم افزار حرفه ای طراحی و نقاشی

3- Corel Painter 2018

Corel دارای بسته های نرم افزاری بسیاری است که از مهمترین آن ها Painter جهت ایجاد نقاشی های طبیعی است. به طور کلی این نرم افزار برای دانش آموزان، طراحان و هنرمندانی طراحی شده است که قصد دارند در محیطی ساده، اما کارا به راحتی رنگ ها را ترکیب کرده و به رنگ مورد نظر رسیده و طرح را بسیار فوق العاده و آسان به دست آورند.

در این نرم افزار brushe (قلم) های فوق العاده ای قرار داده شده است که هم می توان از آن ها استفاده کرد و هم می توان پلت فرم ها و براش ها را شخصی سازی کرده و پلت فرم ها و براش هایی را به سلیقه ی خود ساخت.

نرم افزار Painter را می توان هم در مک و هم در ویندوز دانلود و استفاده کرد. همچنین این نرم افزار قابلیت سازگاری با فتوشاپ و دیگر نرم افزارهای مشابه را دارد.

4 نرم افزار حرفه ای طراحی و نقاشی

4- Rebelle 2

Rebelle 2 نیز از دیگر نرم افزارهای پیشرفته ی طراحی و نقاشی می باشد. که می توان در آن از افکت های آکلریکی و آبرنگی استفاده کرد. این نرم افزار تقریبا همانند پینت کامپیوتر می باشد. اما در قالبی بسیار پیشرفته، که در آن ابزارهای بسیار بیشتر و پیشرفته تری قرار داده شده است. به طوری که از تکنیک های ترکیب رنگ به صورت طبیعی، آبرنگ، جوهر، پاستل و… بهره برده است. البته ابزارهایی مثل پاکن، مداد و ماژیک هم به صورتی پیشرفته در آن قرار دارد.

از قابلیت های جالب این نرم افزار، پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی که به راحتی می توان با دست و بدون نیاز به ماوس در آن طراحی کرد.

5 نرم افزار حرفه ای طراحی و نقاشی

5- Artweaver 6

Artweaver یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای طراحی و نقاشی حرفه ای است. هم اکنون به نسخه ی ششم خود رسیده است. این نرم افزار نیز شامل مجموعه ی وسیعی از قلم ها و مدادهای از پیش تعریف شده که با آن ها می توان آثار شگفت انگیزی را به دست آورد. رابطه بصری بسیار آسان این نرم افزار باعث شده که علاوه بر حرفه ای ها، افراد مبتدی نیز به راحتی بتوانند با آن کار کنند. استفاده از افکت ها و قلم ها و امکانات مختلف موجود در آن بسیار آسان است.
در نهایت هم می توانید هنر خود را به فرمت های مختلف گرافیکی ذخیره کنید.

نکته ی قابل توجه دیگر این که Artweaver هم اکنون فقط برای سیستم عامل های ویندوزی قابل اجرا می باشد. محیط آن نیز شبیه به فتوشاپ بوده و افرادی که با فتوشاپ آشنایی داشته باشند به راحتی می توانند با این نرم افزار کار کنند.

6 نرم افزار حرفه ای طراحی و نقاشی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
techradar




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا