تغذیه

نحوه پخت، مصرف و آماده کردن پیتزای منجمد و یخ زده

نحوه پخت پیتزای منجمد و یخ زده

برای خانواده هایی که از یک پدر و مادر شاغل و دو بچه ی مدرسه ای تشکیل شده اند، پیتزا یک عضو ثابت آشپزخانه بوده و جای خود را در برنامه ی غذایی هفتگی حفظ کرده است. البته منظور پیتزا های نیمه آماده و یخ زده است، زیرا تهیه ی پتیزا به صورت خانگی ساعت ها وقت لازم داشته و عملاً در برنامه ی چنین خانواده های پر مشغله ای نمی گنجد!

1 نحوه گریل کردن پیتزای یخ زده

از آنجایی که پیتزای یخ زده خوراکی خوشمزه ای بوده و کودکان نیز آن را دوست دارند، می تواند ناهار یا شامی بدون زحمت و بی دردسر باشد. حتی می توان به عنوان میان وعده از آن استفاده کرد.

با این حال مسئله اینجاست که اگر بخواهیم در گرمای شدید تابستان فر را به مدت 10 تا 12 دقیقه و با دمای بسیار بالا روشن کنیم (مخصوصاً در آپارتمان ها و آشپزخانه های کوچک)، لذت خوردن پیتزای لذیذ در گرمای آشپزخانه واقعاً از بین خواهد رفت. همین مسئله باعث می شود که حتی پیتزا های نیمه آماده و منجمد نیز گزینه ی مناسبی برای اغلب خانواده ها نبوده و از مصرف آن در فصل تابستان صرف نظر کنند. مسئله ی دیگر اینکه پیتزای منجمدی که داخل فر آماده می شود، هیچگاه تازگی، تردی و خوشمزه گی پیتزای تازه را ندارد، به همین دلیل اغلب افراد طرفدار آن نیستند.

همین امر باعث شد تا روش جالب و پر طرفداری را برای آماده کردن پیتزا های منجمد معرفی کرده تا آن را خوشمزه تر سرو کنید. پس با فن تریکس همراه باشید.

گریل کردن پیتزای منجمد

گریل کردن پیتزای منجمد بهترین راه حل برای پخت سریع، آسان و بدون دردسر پیتزای یخ زده است. تابستان بهترین زمان برای استفاده از دستگاه های گریل است. برخلاف اغلب افرادی که فکر می کنند تنها برای پخت کباب باید از آن ها استفاده کرد، گریل کردن پیتزای منجمد نه تنها لذت خوردن آن در هوای آزاد را به شما می بخشد، بلکه می توان با پیتزای منجمد، یک دورهمی با غذایی خوشمزه، راحت و بدون دردسر را ترتیب داد. اما مهم ترین نکته ای که باعث لذت بردن از پیتزا به روش پخت گریل می شود، این است که آماده کردن و سرو پیتزای یخ زده با گریل، طعم، شکل و ظاهر آن را بیشتر شبیه به پیتزای تازه طبخ، می کند. همچنین در بعضی موارد اصلاً نمی توان تشخیص داد که پیتزا منجمد بوده است. چرا که دمای بالای گریل آن را ترد تر کرده و پنیر پیتزا، آن را کاراملی می کند.

2 نحوه پخت پیتزای منجمد

پخت پیتزای منجمد نیز بسیار آسان است. تنها کافی است که به مدت 15 دقیقه گریل را گرم کرده، بسته بندی پیتزا را باز کرده و آن را داخل گریل بگذارید. همچنین دمای گریل باید به متوسط کاهش یابد. درب گریل را ببندید، بعد از 10 تا 15 دقیقه که خمیر پیتزا آب شد و بافت آن ترد گردید، پیتزا آماده ی سرو است.

تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که اندازه ی پیتزا را به گونه ای انتخاب کنید که راحت داخل دستگاه گریل قرار گرفته تا نتیجه خوب و عالی از آب درآید.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهد.

>>> روش های یخ زدایی و پخت سریع نخود فرنگی منجمد <<<

>>> اصول تهیه پیاز کبابی و گریل شده <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا