زیبایی

چگونه خودمان زبان را پیرسینگ یا سوراخ کرده و از آن مراقبت کنیم؟

پیرسینگ زبان در کنار تمامی دردها و خطرات احتمالی خود، به دلیل جذابیت و زیبایی، بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. اغلب مردم به دنبال این موضوع هستند که آیا می توان پیرسینگ را در منزل و بدون مراجعه به مراکز خاص انجام داد؟ باید گفت که خوشبختانه انجام این کار در منزل امکان پذیر است. البته این کار نیاز کمی شجاعت، انجام اقدامات احتیاطی و خاص، تهیه و استفاده از وسایل مخصوص با دقت زیاد و مراقبت از پیرسینگ به صورتی صحیح و اصولی نیاز داشته تا هیچ گونه مشکلی به وجود نیاید. در ادامه با تمام مراحل آن آشنا خواهید شد. پس با ما در فن تریکس همراه باشید.

وسایل مورد نیاز را آماده کنید.

1- کیت های سوراخ و پیرسینگ به راحتی در اکثر داروخانه ها قابل دسترس است.

سوزن پیرسینگ A 14 برای پیرسینگ زبان توصیه می شود. پس برای شروع کار یک کیت سوزن شامل یک سوزن سوراخ کننده و یک انبر نگه دارنده ی زبان برای قرار دادن نگین بعد از سوراخ کردن، دستکش های استریل و مقداری الکل تهیه کنید.

– توجه داشته باشید که انجام پیرسینگ زبان در منزل توسط خودتان بسیار کم هزینه تر از انجام آن توسط افراد متخصص است. اما اگر افرادی حرفه ای و قابل اعتماد در انجام این کار را می شناسید، بهتر است کار را به آن ها بسپارید.

1 نحوه انجام پیرسینگ زبان در منزل

2- تمامی وسایل مورد استفاده در مراحل کار را با الکل استریل کنید.

تمامی وسایل از جمله انبرک، سوزن و نگینی که در سوراخ گذاشته می شود، باید بسیار با دقت و کامل استریل شود. لازم به ذکر نیست، اما به دلیل اهمیت موضوع یادآور می شویم که برای سوراخ کردن زبان، هرگز از سوزن های دیگری به جز سوزن پیرسینگ استفاده نکنید. به علاوه بهتر است سوزن پیرسینگ خریداری شده را پس از استفاده دور انداخته تا برای دیگران استفاده نشود.

3- دهان را به طور کامل بشویید.

قبل از انجام پیرسینگ ، دهانتان باید کاملا تمیز باشد. پس مسواک زده و بعد از آن دهان را با محلول آنتی باکتریال مثل آب نمک بشویید.

4- دست ها را با آب و صابون بشویید.

پس از شستن دست ها، آن ها را ضدعفونی کرده و دستکش استریل یا همان دستکش جراحی را دست کنید.

5- انتظار درد را داشته باشید.

اگر چه به گفته بسیاری از افراد، پیرسینگ زبان کم دردترین نوع پیرسینگ است، اما به هر حال در هنگام عبور سوزن از زبان مطمئنا دردی احساس خواهید کرد. بنابراین خودتان را برای درد آن آماده کرده تا کار پیرسینگ راحت تر صورت گیرد.

2 نحوه انجام پیرسینگ زبان در منزل

زبان را سوراخ کنید.

1- حواستان به رگ های بزرگ زیر زبان بوده و جای آن ها را مشخص کنید.

دو رگ مهم در زبان وجود داشته که در صورت آسیب، خونریزی شدیدی ایجاد شده و برای درمان آن حتما باید به بیمارستان مراجعه شود. پارگی این رگ ها ممکن است وضعیت خطرناکی را ایجاد کنند. پس کاملا مراقب باشید.

برای جلوگیری از بروز این مشکل، زیر زبان را کاملاً بررسی کرده و نقطه ی امن بین دو رگ را علامت بزنید.

3 نحوه انجام پیرسینگ زبان در منزل

2- انبرک را روی نقطه ای که قرار است سوراخ شود بگذارید.

بهترین مکان برای سوراخ کردن، جایی است که به اندازه ی کافی از نوک زبان و حسگرهای چشایی شیرین و شور دور باشد و روی این حسگرها و رگ های خونی قرار نگیرد. پس محل را با دقت انتخاب کنید.

– این مرحله بسیار مهم است. پس ابتدا چند بار محل را چک کرده و سپس حلقه ی انبرک را دقیقاً روی نقطه ای که باید سوراخ شود، تنظیم کنید.

– توجه داشته باشید که اگر خونریزی شدید شد، سریعا به بیمارستان مراجعه کنید.

4 نحوه انجام پیرسینگ زبان در منزل

3- زبان را سوراخ کنید.

سوزن پیرسینگ را مستقیما و به صورت عمودی در زبان فرو کنید. به یاد داشته باشید که این کار را با فشاری یک نواخت انجام دهید. تا پایان سوراخ شدن کامل زبان، یعنی تا زمانی که سوزن از زیر زبان بیرون نیامده است، سوزن را رها نکنید.

– توجه داشته باشید که بعضی سوزن ها زبان را از رو به زیر (solid piercing needle) و بعضی نیز زبان را از زیر به رو (cannulated needle) سوراخ می کنند. پس هنگام خرید دقت داشته باشید که چه نوع سوزنی را خریداری کرده و چگونه باید زبان را سوراخ کنید.

5 نحوه انجام پیرسینگ زبان در منزل

4- نگین را قرار دهید.

بعد از این که زبان به طور کامل و تا انتها سوراخ شد، باید نگینی را قبل از خارج کردن سوزن در سوراخ جاسازی کنید. پس سوزن را داخل سوراخ نگه داشته و فقط آن را کمی کنار بکشید تا جا برای نگین باز شود. سپس نگین را در کنار سوزن فرو کنید و بعد از این که نگین در سوراخ قرار گرفت، سوزن را بیرون بکشید. حالا نگین را تا ته در سوراخ فرو کنید.

6 نحوه انجام پیرسینگ زبان در منزل

5- پیچ زیر نگین را محکم بسته و نگین را ثابت کنید.

7 نحوه انجام پیرسینگ زبان در منزل

6- دهانتان را تمیز کنید.

با دستمالی کاملاً تمیز، خون اضافه را از دهان پاک کرده و دهانتان را با دهانشویه بشویید. استفاده از دهانشویه کمی ایجاد سوزش کرده که کاملاً طبیعی است.

8 نحوه انجام پیرسینگ زبان در منزل

مراقبت های لازم برای پیرسینگ زبان

1- برای کنترل تورم، از یخ و ایبوپروفن استفاده کنید.

زبان بعد از سوراخ شدن متورم می شود. برای کنترل درد و تورم ناشی از آن مسکن خورده و قالب های یخ را بمکید تا زبان بی حس شده و از درد و تورم آن کاسته شود. بسیاری از افرادی که پیرسینگ انجام می دهند، معتقدند مکیدن یخ بلافاصله بعد از پیرسینگ از ایجاد تورم جلوگیری کرده و درد اولیه ی آن را تسکین می بخشد.

9 نحوه سوراخ کردن بدن

2- نگین را از سوراخ خارج نکنید.

اصلاً نیازی به درآوردن نگین و تمیز کردن آن نیست. پیرسینگ هر چه کمتر دست کاری شود زود تر بهبود می یابد. تمرکزتان را به جای نگین، متوجه تمیز نگه داشتن دهانتان کنید و تا بهبودی کامل سوراخ، به هیچ وجه نگین را در نیاورید و اجازه دهید زبان خود به خود بهبود یابد.

10 نحوه سوراخ کردن بدن

3- دو بار در روز دهانتان را با دهانشویه یا آب نمک بشویید.

استفاده ی دو بار در روز از آب نمک یا دهانشویه ای ملایم خطر بروز عفونت را کاهش می دهد.

4- 24 الی 48 ساعت از خوردن غذاهای محکم اجتناب کنید.

برای مدیریت درد و جلوگیری از عفونت، دو روز اول مایعات و غذاهای آبکی میل کرده و از جویدن آدامس نیز خودداری کنید.

5- تا دو هفته از مصرف الکل و سیگار اجتناب کنید.

این مواد زخم را تحریک کرده، بهبودی آن را به تاخیر انداخته و روند بهبودی را با مشکل مواجه می کنند.

6- سعی کنید عادی صحبت کنید.

در روزهای اول صحبت کردن با وجود یک جسم خارجی در دهان بسیار سخت بوده و گویی آب نباتی در دهان باشد. اما به مرور زمان عادت کرده و حرف زدنتان به حالت عادی برمی گردد. در روزهای اول سعی کنید وجود آن را در دهانتان نادیده گرفته تا بتوانید راحت صحبت کنید.

7- نگین داخل سوراخ را با نگینی کوچک تر تعویض کنید.

اغلب روند بهبودی کامل زخم دو ماه طول کشیده که به کیفیت کار و فرد مورد نظر بستگی دارد. اما زمانی که با آن احساس راحتی کرده و هیچ مشکلی نداشتید، بهتر است نگین را با نگینی کوچک تر و راحت تر از آن چیزی که در ابتدای پیرسینگ استفاده کردید، تعویض کنید. این کار معمولاً بعد از گذشت دو هفته و بعد از آن که تورم از بین رفت امکان پذیر است.

11 نحوه سوراخ کردن بدن

در پایان با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس، می توانید با نحوه پیرسینگ بینی در منزل نیز آشنا شوید.

>>> پیرسینگ بینی در خانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محنا

درد و سوزش بعد پرسینگ ایا زیر زبان طبیعیه؟ چون روی زبونم درد احساس نمیکنم

بهمن

جدا از دردی که دارد زیباست؟!
کجای این کار زیباست . روی زبان یه چیزی باشه چندش آوره تا زیبا

دکمه بازگشت به بالا