جوانان

چگونه در هنگام عصبانیت آرام به نظر برسیم؟

راه های پنهان کردن عصبانیت

عصبانیت امری کاملاً طبیعی است که در همه ی افراد با درجات مختلفی اتفاق می افتد. همه ی انسان ها ممکن است بنا به دلایلی در هر زمان و مکانی عصبی شده، تنشان بلرزد و یا سرخ شده و حس بسیار بدی را تجربه کنند. تجربه ی چنین حالتی در همه ی مکان ها مثل مهمانی، محل کار، کلاس درس و… اصلاً خوشایند نبوده و اغلب افراد دوست دارند این حالت خود را پنهان کرده تا دیگران مطلع نشوند. خوشبختانه راه های زیادی برای پنهان کردن عصبانیت وجود دارد که آن ها را مرور خواهیم کرد.

1- همیشه به خودتان یادآوری کنید که نباید همه ی عصبانیتتان را در چهره نشان دهید.

به یاد داشته باشید که مردم نمی دانند در سرتان چه می گذرد. پس همیشه به خودتان یادآوری کنید که باید ظاهر خود را حفظ کرده و با عصبانیتتان در ذهن خود درگیر شوید. آنگاه ممکن است مقداری عصبانیت در ظاهرتان نمایان شود، اما همه ی آن چیزی که در ذهنتان است به رخ کشیده نمی شود. پس اجازه دهید دیگران فکر کنند همه چیز به خوبی حل شده است. تا هیچگاه چهره ی بدی از شما را نبینند.

– به یاد داشته باشید که انسان های اطراف شما بیشتر از آن چیزی که تصور می کنید به شما توجه دارند و جهان را از دید خودشان می بینند. پس ممکن است در مورد شما قضاوت های نا بجا کنند.

– به علاوه اگر در جمعی 10 نفره عصبانی می شوید، بدانید عصبانیت خود را با شدتی بسیار بیشتر به جمعی 1000 نفره نشان داده اید!

2- بدنتان را به حالت ریلکس درآورده و دست ها را از هم باز کنید.

اگر در زمانی که عصبانی هستید واقعاً می خواهید حالت عصبانیت خود را از دیگران مخفی کنید، حالتی ریلکس به بدنتان داده، دست ها را از هم باز کرده، قفسه ی سینه را جلو داده، کمی به عقب خم شوید و نفس عمیق بکشید. دقیقاً مثل زمانی که می خواهیم گرفتگی و خستگی عضلات را برطرف کنیم. این حالت باعث می شود در نظر دیگران کاملاً ریلکس و آرام جلوه کنید. به علاوه مطالعات نشان می دهد که ریلکس کردن اندام و نفس عمیق کشیدن در آرامش اعصاب نیز بسیار موثر است.

3- توجه تان را به دیگران جلب کنید.

در هنگام عصبانیت به جای اینکه ذهنتان را درگیر کرده و روی مسئله ای که باعث عصبانیتتان شده تمرکز کنید و با خود کلنجار بروید، سعی کنید با صحبت با افراد دیگر در مورد موضوعی متفرقه در ذهنتان حواس پرتی ایجاد کرده و حدالامکان خودتان را از مسئله و عصبانیتتان دور کنید.

1 پنهان کردن حالت عصبانیت

4- مستقیم در چشمان طرف مقابلتان نگاه کنید.

هنگامی که در حالت عصبانیت در حال مذاکره با طرف مقابلتان می باشید، مستقیماً به چشم های او خیره شده و از نگاه کردن به اطراف، کفش ها، در و دیوار خودداری کنید. این کار باعث می شود حالت عصبی بودن در چهره تان نمایان نشده و حالتی آرام داشته باشید. اجتناب از نگاه کردن در چشمان طرف مقابل در هنگام مذاکره یکی از نشانه های عصبی بودن است.

2 پنهان کردن حالت عصبانیت

5- بی قراری نکنید.

برای پنهان کردن و جلوگیری از نشان دادن حالت عصبی خود، از حرکت های اضافی اجتناب کرده و کاملاً عادی باشید. یکی از نشانه های عصبی بودن تکان دادن دست و پا، ور رفتن به موها و بی قراری کردن است.

3 پنهان کردن حالت عصبانیت

6- سر پا ایستاده چشم های خود را ببندید و ستونی را تصور کنید. حال سعی کنید بدن و موقعیت خود را به شکل ستون در آورده و فقط ثابت و بدون حرکت و حرف زدن، نفس عمیق بکشید.

در این حالت به هیچ وجه به موضوعی که عصبیتان کرده فکر نکنید و فقط نفس عمیق کشیده و ستون را در ذهنتان نگه دارید.

4 پنهان کردن حالت عصبانیت

7- لب ها و انگشتانتان را گاز نگیرید.

زمانی که انسان عصبی است حالتی را برای تخلیه ی خشم و عصبانیت خود انتخاب می کند. گاز گرفتن لب، انگشتان و ناخن ها یکی از این حالت هاست که به سادگی عصبانیتتان را به نمایش می گذارد. اگر فکر می کنید نیاز به جویدن چیزی برای تخلیه ی انرژی و عصبانیتتان دارید، آدامس بجوید یا چیزی بخورید. اما یادتان باشد که این کار را باید آرام و با حالتی عادی انجام دهید. در غیر این صورت عصبانیتتان در نوع آدامس جویدن و خوردنتان نیز مشخص می شود.

5 پنهان کردن حالت عصبانیت

8- حالت های رفتاریتان را در نظر داشته باشید.

حالت راه رفتن، ایستادن و حرکات بدنی و حتی نوع استفاده از دستانتان، اطلاعاتی را در مورد حالت روحیتان می دهد. پس زمانی که عصبی هستید از انجام حالت هایی که مربوط به عصبانیت است خودداری کرده و بالعکس از حالت هایی استفاده کنید که عصبانیتتان را پنهان کند.

مثلا:

– دست هایتان را به پشت برده و در هم قفل کنید و با حالتی ریلکس و آرام قدم بزنید. این حالت بدن، آرامش روحی و روانی را نشان می دهد.

– دست ها را به طرفین باز کرده و محکم بکشید تا در بازوهایتان کشیدگی را احساس کنید. این پوزیشن هم حالت تخلیه انرژی و عصبانیت را نشان می دهد.

– دست هایتان را در جیب گذاشته و آهسته با حالتی آرام قدم بزنید یا دست ها را رها کنید. و از ور رفتن به عینک و صورت یا جواهراتتان خودداری کنید. البته از آن جایی که کنترل کردن حرکت دست ها در حالت عصبی بسیار دشوار است، بهتر است دست ها را برای جلوگیری از لو رفتن عصبانیتتان در جیب نگه دارید.

– در نهایت لازم به ذکر است که برای موفقیت کامل در این کار و در هنگام انجام تمامی این مراحل، نفس عمیق به همراه سعی در دور کردن قضیه از ذهن و آرام کردن روح و روان را فراموش نکنید.

علاوه بر این سعی کنید در برابر کسانی که در عصبانیت فریاد می زنند خونسرد باشید. برای اطلاع از نحوه برخورد با این افراد به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> در برابر افرادی که در عصبانیت فریاد می کشند چه واکنشی نشان دهیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا