تغذیهگل و گیاه

چگونه سیر را در آب پرورش دهیم؟

اگر مایل به پرورش سیر بوده اما فضای کافی مثل باغچه یا گلدان برای این کار ندارید، اصلاً نگران نباشید چرا که می توانید به راحتی آن را در آب پرورش دهید. پرورش سیر در آب راهی عالی می باشد تا هر زمان که بخواهید بدون هیچ زحمتی سیر تازه در اختیار داشته باشید. فقط دقت داشته باشید که با این روش قادر نخواهید بود بوته های سیر جدیدی رشد دهید؛ تنها برگ ها و جوانه های سیر روی بوته ها رشد می کند که می توانید از آن ها هر زمان و در هر غذایی که به سیر احتیاج داشته باشید استفاده کنید. با همان طعم و مزه و با همان عطر و بوی سیر تازه.

پرورش سیر

برای این کار:

1- سیرهایی را خریداری کنید که شروع به جوانه زدن کرده اند.

البته می توان همه نوع سیری را در آب پرورش داد. اما اگر بتوانید سیر های در حال جوانه زدن را انتخاب کنید، هم روند کار سریع تر خواهد بود و هم موفق تر می شوید. سیرهایی را انتخاب کنید که کوچک تر و ریزترند. این سیرها با کیفیت تر بوده و طعم بهتری دارند.

2- یک ظرف شیشه ای با گنجایش 230 گرم برداشته و سیرها را به گونه ای در آن بگذارید که جوانه ها رو به بالا باشند.

اگر سیرها جوانه ندارند باید به گونه ای در ظرف قرار گیرند که ریشه ی حبه های سیر در کف ظرف باشند. ظرف مناسب این کار، بهتر است از جنس شیشه ی شفاف باشد. با این حال اگر چنین ظرفی در دسترستان نبود از ظروف دیگری می توانید استفاده کنید.

3- آب را به گونه ای در شیشه بریزید که ته سیرها در آب غوطه ور شوند.

تقریباً 1.3 سانتی متر از ظرف را آب فرا می گیرد (البته بستگی به سایز سیرها نیز دارد). آب باید کاملاً ولرم باشد. آب بسیار گرم یا سرد به سیر آسیب زده و ممکن است سیرها را از بین ببرد. اگر آب تمام سیرها را دربَر گیرد و غوطه ور کند سیرها از بین می روند.

1 نحوه پرورش سیر در آب

4- سیر را به مدت 5 تا 7 روز پشت پنجره گذاشته تا نور مستقیم خورشید دریافت کرده و رشد کند.

فقط دقت داشته باشید که اگر جوانه ی سیرها قهوه ای یا قرمز شد، شیشه را برداشته و به مدت 1 تا 2 روز دور از نور خورشید بگذارید.

5- آب سیرها را زمانی که قهوه ای مایل به زرد شد عوض کنید.

این آب کدر برای سیر ناسالم است و می تواند رشد جوانه ها را متوقف کند.

برای تعویض آب، سیر ها را با دقت بسیار زیاد، آرام در آورده، آب شیشه را خالی کنید و شیشه را تمیز بشویید. سپس سیرها را به همان شکل در شیشه گذاشته و به همان میزان آب پر کنید.

2 نحوه پرورش سیر در آب

برداشت سیرها

1- اجازه دهید جوانه ها تا ارتفاع 7.5 سانتی متر رشد کنند.

فقط بعد از جوانه زدن سیرها چشم از آن ها برندارید؛ زیرا جوانه ها بسیار سریع رشد می کنند. ساقه های رشد کرده سیر را تنها زمانی که به اندازه ی بین 7.5 تا 17.5 سانتی متر هستند برداشت کنید. برداشت زود هنگام ساقه ها باعث می شود مزه ای تلخ و ناخوشایند داشته باشند.

3 نحوه پرورش سیر در آب

2- سیرها را در آورده و با قیچی آشپزخانه فقط 2.5 سانتی متر از سر ساقه ها را برش بزنید.

این بخش خوشمزه ترین قسمت ساقه است که کمترین تلخی را دارد. به یاد داشته باشید که فقط میزانی از ساقه را بردارید که مورد نیازتان است. نگهداری اضافه ی آن در یخچال باعث خشکی و از دست رفتن طعم آن می گردد.

4 نحوه پرورش سیر در آب

3- ساقه ها را می توانید خرد کرده و به هر غذایی از پاستا، سالسا و سیب زمینی پخته گرفته تا سوپ و سالاد اضافه کنید.

5 نحوه پرورش سیر در آب

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Shbnm

خیلی ممنون

دکمه بازگشت به بالا