تغذیه

طرز تهیه چامپورادوی Champorado فیلیپینی

چامپورادو یک صبحانه ی سنتی فیلیپینی است که با برنج شفته، شکلات و شیر تهیه می شود. غذایی شیرین که اغلب به عنوان دسر در کشورهای غربی استفاده می شود. در حالی که چامپورادو غذایی پرطرفدار در بسیاری از خانه های فیلیپین است، تهیه ی آن چندان ساده نبوده و دارای قلق هایی می باشد، که اگر این قلق ها رعایت نشود چامپورادوی خوبی از آب در نمی آید. پس با فن تریکس همراه باشید و طرز تهیه آن را به خوبی بیاموزید.

مواد لازم:

برای پخت جداگانه ی برنج

1 پیمانه برنج شفته (158 گرم)
5 پیمانه آب (1182.94 میلی لیتر)
1/3 پیمانه پودر کاکائو (113 گرم)
1/4 پیمانه شکلات شمسته شده (85 گرم)
1/4 پیمانه شکر قهوه ای (170 گرم)

برای پخت برنج با شکلات

1/2 پیمانه شیر (354.882 میلی لیتر)
3/4پیمانه شیرنارگیل (177.44 میلی لیتر)
1/3 پیمانه پودر کاکائو
3/4 پیمانه آب ( 177.44)
1/4پیمانه شکر قهوه ای (85 گرم)

برنج را جداگانه بپزید.

1- برنج را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب سرد خیسانده و سپس آب بکشید. (انجام این مرحله ضروری است زیرا به ری کردن و پخت آسان برنج کمک می کند)

2- پنج پیمانه آب را در قابلمه ریخته و آن را روی حرارت بالای اجاق گاز بگذارید و اجازه دهید به جوش آید. (اگر می خواهید برنج شفته تر شود آب بیشتری اضافه کنید و بالعکس)

3- زمانی که آب به جوش آمد، برنج خیس شده را در آن ریخته و اجازه دهید که قل بزند. فقط حرارت را کم کرده تا برنج نسوزد.

1 تهیه چامپورادوی فیلیپینی

4- اجازه دهید برنج به مدت 15 دقیقه بپزد. در این مدت به طور مداوم آن را هم بزنید. این کار از چسبیدن برنج به کناره های قابلمه و سوختن آن جلوگیری می کند. بعد از 15 دقیقه دانه های برنج را تست کرده و اگر نیم پز و نرم شده و درصد زیادی از آب نیز تبخیر شده است مرحله ی بعدی را انجام دهید.

5- یک سوم پیمانه پودر کاکائو را به برنج اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملاً در برنج حل شده و مخلوط گردد. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که مخلوط کمی سفت شود.

2 تهیه چامپورادوی فیلیپینی

سپس:

6- شکلات و شکر قهوه ای را نیز در آن ریخته و مجدداً هم بزنید تا مواد حل شده و در هم مخلوط شوند.

3 تهیه چامپورادوی فیلیپینی

7- هم زدن را ادامه دهید تا هیچ جسم جامدی در مخلوط وجود نداشته باشد و بافت مواد مانند فرنی یا شیر برنج گردد. سپس حرارت را خاموش کنید.

8- مواد را در ظرفی ریخته و با کمی شیر روی آن را تزئین کنید. اگر بافت چامپورادو سفت شده می توانید با اضافه کردن شیر آن را آبکی کرده تا مطابق سلیقه شما شود.

4 تهیه چامپورادوی فیلیپینی

برنج را با شکلات بپزید.

1- 1/2 پیمانه شیر و 3/4 پیمانه شیر نارگیل را در قابلمه بریزید. شیر نارگیل باعث می شود بافت چامپورادو نرم تر باشد. استفاده از آب به جای شیر نارگیل بافت چامپورادو را سفت تر و کرمی مانند می کند.

5 تهیه چامپورادوی فیلیپینی

2- 3/4 پیمانه آب را به شیرها اضافه کرده قابلمه را روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. اضافه کردن آب باعث می شود برنج سریع تر بپزد. در کنار قابلمه ایستاده و به محض جوش آمدن شیر بقیه ی مواد را اضافه کنید.

6 تهیه چامپورادوی فیلیپینی

3- بعد از به جوش آمدن شیر، یک سوم پیمانه پودر کاکائو و شکلات را در شیر ریخته و مخلوط کنید. در این مرحله مواد را باید آنقدر هم زده تا کاملا در هم حل شده و مخلوط شوند.

7 تهیه چامپورادوی فیلیپینی

4- یک پیمانه برنج از قبل خیس شده را به مخلوط اضافه کنید.

8 تهیه چامپورادوی فیلیپینی

5- حرارت را کاملاً کم کرده و اجازه دهید برنج به مدت 25 تا 30 دقیقه درون مخلوط بپزد. در این مدت به طور مداوم مخلوط را هم بزنید و هر زمان که احساس کردید آب برنج کم شده و هنوز نپخته است، مقداری شیر به آن اضافه کنید. و زمانی که به طور کامل پخته شد حرارت را خاموش کنید.

6- 1/4 پیمانه شکر قهوه ای را بلافاصله بعد از خاموش کردن حرارت، داخل قابلمه ریخته و هم بزنید تا درون مواد داغ حل شود. شکر، چامپورادو را شیرین می کند. پس میزان شکر به ذائقه ی شخصیتان بستگی دارد.

9 تهیه چامپورادوی فیلیپینی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا