پوشاک

راهنمای پاک کردن لکه های مداد شمعی و چند لکه سرسخت دیگر از روی لباس

نحوه پاک کردن لکه های سرسخت از روی لباس

1- پاک کردن لکه مداد شمعی از روی لباس

یک دسته دستمال کاغذی آماده کنید و لباس را از سمتی که لک شده لباس روی دستمال قرار دهید. از اسپری WD-40 استفاده کرده و آن را روی لکه اسپری کنید، 5 دقیقه زمان بدهید تا اسپری درون پارچه نفوذ کند. سپس لباس را بتکانید و مجدداً روی لکه اسپری بزنید. لباس را آب بکشید. روی لکه کمی مایع ظرفشویی بزنید و خوب بشویید. سپس مجدداً لباس را آب بکشید.

1 پاک کردن لکه سرسخت از لباس

2- پاک کردن لکه های چسب و آدامس از روی لباس

برای پاک کردن این لکه ها از روی لباس، ابتدا با یک چاقو لکه را بتراشید. بهتر است برای تراشیدن لکه آدامس، یک تکه یخ روی آن قرار دهید تا آدامس سفت تر شود. بعد با استفاده از یک چرب کننده مانند گلیسیرین، باقی مانده لکه را نرم کرده و پارچه را روی هم بکشید تا لکه ها پاک شوند. سپس باقی چسب یا آدامس را برداشته و آبکشی نمایید. برای حذف لکه گلیسرین، مایع ظرفشویی را روی لکه بریزید. آن را شسته و مجدداً آب بکشید.

2 پاک کردن لکه سرسخت از لباس

3- پاک کردن لکه رنگ و آبرنگ از روی لباس

برای پاک کردن رنگ آکریلیک خشک شده یا هر رنگ خشک شده دیگر از روی لباس، یک دستمال روی لکه های خشک شده بکشید تا این لکه ها برطرف شوند. سپس یک اسفنج را به محلول شوینده و آب گرم آغشته کرده و روی لکه ها بمالید تا لکه ها کمی نرم شوند. زمانی که رنگ ها نرم شدند، با یک چاقوی کُند یا قاشق روی لکه ها بکشید و آن ها را تا حد ممکن پاک کنید. سپس لباس را آب بکشید. این مراحل را تا جایی که تمام لکه ها پاک شوند، تکرار کنید.

3 پاک کردن لکه سرسخت از لباس

4- پاک کردن لکه خاک و گِل از روی لباس

گل خشک شده را با یک چاقوی کُند یا قاشق از روی لباس بردارید. مایع ظرفشویی را روی لکه بریزید و بگذارید یک شب باقی بماند. روز بعد آن را درون ماشین لباسشویی بشویید. اگر لکه ها پاک نشدند، باید از وایتکس یا سفید کننده ای که بتواند رنگ لباس را حفظ کند، استفاده کنید.

4 پاک کردن لکه سرسخت از لباس

5- پاک کردن لکه صمغ (شیره) درخت از روی لباس

صمغ درخت را تا جایی که می توانید از روی لباس به کمک یک چاقوی کُند یا قاشق جدا کنید. یک ماده لوبریکانت یا چرب کننده مانند روغن گلیسرین روی لکه بمالید و بگذارید بماند، تا جایی که لکه صمغ درخت نرم شود. سپس لباس را از سمت لک شده، روی یک دسته دستمال کاغذی قرار دهید و روی دستمال بکشید تا لکه ها نرم تر شوند. بعد از آن لباس را آب بکشید. برای از بین بردن لکه روغن هم کمی مایع ظرفشویی روی لکه بریزید و آن را خوب بشویید و آب بکشید.

5 پاک کردن لکه سرسخت از لباس

6- پاک کردن لکه پودر گچ از روی لباس

لباس را چند بار بتکانید یا روی آن را جاروبرقی بکشید تا تمام ذرات گچ از روی لباس برداشته شوند. لباس را از سمت لک شده روی چند دستمال کاغذی قرار دهید و یک دستمال آغشته به الکل روی آن بکشید. سپس لباس را بشویید و بعد از آن کمی مایع ظرفشویی روی لکه بریزید و مجدداً لباس را شسته و آبکشی نمایید.

6 پاک کردن لکه سرسخت از لباس

برای اطلاع بیشتر درباره پاک کردن انواع لکه از روی لباس ها به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه پاک کردن لکه گریس یا روغن از جین <<<

>>> نحوه پاک کردن لکه از لباس سفید <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realsimple




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا