خانه و کاشانهگل و گیاه

چگونه از گل فیکوس در زمستان نگهداری کنیم؟

گل فیکوس مانند تمام گل های خانگی که در منزل نگهداری می شود، گلی تابستانی بوده و احتیاج به هوای گرم دارد. فیکوس بومی مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیری بوده که می تواند با سرمای نه چندان زیاد و خنک کنار بیاید، اما تحمل زمستان و سرمای آن را ندارد. پس اگر گل را در فضایی خارج از خانه نگهداری می کنید، زمانی که هوا رو به سردی رفته و مطمئن هستید که سلامت گل به خطر می افتد، آن را به داخل منزل و هوایی گرم منتقل کنید. این کار نه تنها رشد گیاه را متوقف نمی کند، بلکه باعث بقا و سرزنده ماندن آن نیز می شود. به علاوه با این کار از ریزش برگ ها جلوگیری شده و گیاه از حالت به تعلیق افتادن خارج می شود. زیرا حتی اگر فیکوس کمی احساس سردی کند برگ هایش ریخته و رشدش متوقف می شود. به گونه ای که گویی به حالت تعلیق درآمده باشد.

پس برای نگهداری این گل زیبا در منزل و البته در فصل زمستان نکات زیر را رعایت کنید.

در جهت سلامتی گیاه اقداماتی انجام دهید.

اگر چه ممکن است این اقدام در جهت سلامتی این درختچه ی زیبا پیش پا افتاده به نظر برسد، اما باید بدانید که در بقای گیاه بسیار تأثیر گذار است. در فصل زمستان زمانی که دما به زیر 5 درجه ی سلسیوس رسید، گیاه را به داخل خانه منتقل کنید. توجه داشته باشید که قبل از این کار اگر گیاه دارای حشره و موجودات ریز است، حتماً آن ها را دور کرده، سپس گل را به خانه منتقل کنید. زیرا حشرات ریز در محیط گرم و مرطوب خانه افزایش می یابند و هم به شما و هم به گل آسیب می زنند. گیاه در زمستان هم احتیاج به آب و رطوبت دارد، اما به مقدار کمتر. پس هر دو هفته یکبار یا هفته ای یکبار به آن آب داده و برگ هایش را با پارچه ای مرطوب تمیز کنید.

1 نگهداری از گل فیکوس

محیط خانه برای فیکوس

هنگام انتخاب مکان مناسب جهت نگهداری گیاه در فصل زمستان، به یاد داشته باشید که نقطه ای از منزل را انتخاب کنید که بیشترین نور خورشید را داشته باشد. چرا که این گل باید با نور اشباع شود. فیکوس در مناطق بومی خود، گیاهی است که در نور مستقیم آفتاب قرار دارد. بنابراین در فصل زمستان نیز بهترین و قوی ترین نور ممکن را به این گیاه بدهید. در صورتی که یافتن نور خورشید برایتان دشوار است، می توانید از لامپ های ال ای دی مخصوص رشد گیاه استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که در هنگام شب لامپ را خاموش کنید تا تأثیر نور شب و روز به صورت طبیعی برای گل تنظیم باشد.

گل را در معرض هوای سرد مانند کنار پنجره یا هوای خیلی گرم مانند کنار شوفاژ قرار ندهید. همان طور که گفته شد فیکوس به رطوبت هوا نیاز دارد و هوای خیلی خشک باعث ریختن برگ هایش می شود. بهتر است هر چند وقت یکبار گلدان را بچرخانید تا تمام جهات و برگ های گل به اندازه ی کافی رطوبت و نور خورشید را دریافت کند.

ریزش برگ های گل را مدیریت کنید.

ریزش برگ این گیاه در طول ماه های زمستان بسیار شایع است. دلیل وقوع این اتفاق نیز آبیاری بیش از حد گل است.

به هیچ وجه اقدامات خاصی در این زمینه انجام ندهید. چرا که با کم شدن دما، ناخودآگاه چند برگ از گل از دست می رود که این کاملاً طبیعی است. در واقع گیاه با این کار انرژی خود را حفظ می کند. در صورتی که این امر غیر طبیعی بود و حجم وسیعی از برگ های گیاه از دست رفت، میزان آبیاری آن را کم کرده و فضا را برای گل مرطوب نگه دارید.

هنگامی که هوا گرم شد، آن را به بیرون منتقل کنید، میزان آبیاری را افزایش داده و اجازه دهید از نور بسیار زیاد تغذیه کند.

همچنین برای نگهداری از گل شمعدانی در زمستان می توانید به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> مراقبت و نگه داری از گل شمعدانی در زمستان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا