سرگرمی و اوقات فراغت

نحوه معطر کردن شمع های بدون بو

روشن کردن شمع به هر دلیلی که باشد حسی بسیار رمانتیک و عارفانه داشته و کمتر کسی است که از سوسوی شمع لذت نبرد. برخی نور کم آن را می پسندند و برخی هم از روشن کردن شمع برای ایجاد یک فضایی رمانتیک مثل خوشامدگویی احساسی، بهره می برند. بسیاری نیز از خواص آروماتراپی شمع های معطر برای تقویت ذهن، بدن و روح استفاده می کنند. از این رو شمع های معطر جایگاه ویژه ای در بین بسیاری از افراد پیدا کرده است. به طوری که بعضی افراد ترجیح می دهند شمع های بدون بوی منزلشان نیز معطر شده و همراه با منتشر کردن عطر و رایحه در فضا بسوزد. معطر کردن شمع های بدون بو بسیار آسان است. فقط کافیست با ما در فن تریکس همراه باشید.


برای اطلاع از طرز تهیه و ساخت شمع با موم سویا در خانه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز تهیه و ساخت شمع با موم سویا <<<


آموزش معطر کردن شمع های بدون بو

1- برای معطر کردن یک شمع معمولی تنها به یک روغن معطر با عطر دلخواه و مورد پسندتان نیاز دارید.

روغن های معطر بوهای مصنوعی بوده که با تنوع بسیار بالایی به فروش می رسند. همین فراوانی و تنوع باعث شده است که بسیاری از عطرها نیز با روغن های معطر ساخته شود. رایحه هایی که در شمع های معطر استفاده می شود نیز از همین نوع است. این روغن ها قیمت چندانی نداشته و برای معطر کردن شمع های بی بو، راهی بسیار ارزان و ساده است. این روغن ها در بسیاری از فروشگاه های وسایل شمع سازی یا عطر فروشی ها وجود داشته که به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید.

2- شمع را روشن کرده و اجازه دهید چند دقیقه ای بسوزد؛ تا تقریباً 2 تا 3 سانتی متر از پارافین ذوب شده و در اطراف فتیله ی شمع جمع شود.

3- حال با استفاده از قطره چکان، چند قطره روغن معطر را در داخل پارافین ذوب شده و داغ اطراف شمع بچکانید.

تقریباً 3 تا 4 قطره کافی است تا بوی ملایم و خوبی ایجاد کند. با این حال اگر مایلید بو قوی تر باشد، مقدار روغن را افزایش دهید.

– روغن های معطر با یکدیگر متفاوت اند، بنابراین بهتر است ابتدا برچسب آن را مطالعه کرده تا با اطلاع از میزان غلظت و بوی آن، از میزان مناسب روغن استفاده کرده تا رایحه شمع لذت بخش شود.

1 نحوه معطر کردن شمع بدون بو

4- با استفاده از خلال دندان یا چوب کبریت روغن را با پارافین آب شده ی شمع مخلوط کنید.

در عین حال که این کار را بسیار آرام و با احتیاط انجام می دهید تا پارافین پایین نریزد، سعی کنید روغن را به طور کامل در پارافین مخلوط کنید.

– اگر بتوانید از دو روغن معطر با رایحه های متفاوت، مثلاً رز و وانیل یا اسطوخودوس و کاج استفاده کنید، بوی شمعتان بسیار عالی و دوست داشتنی خواهد شد.

2 نحوه معطر کردن شمع بدون بو

5- شمع را خاموش کرده و اجازه دهید پارافینی که روغن را در آن مخلوط کرده اید کاملاً سرد و سفت شود.

این کار باعث می شود که روغن در پارافین نفوذ کرده، جذب پارافین شود و در نتیجه عطر و رایحه ی شمع افزایش یابد.

6- با سرد شدن و بستن کامل پارافین می توانید شمع را روشن کرده و بعد از چند ثانیه عطری که به آن اضافه کرده بودید را استشمام کنید.

بعد از گذشت چند دقیقه و سوختن مقداری از شمع، بوی آن تمام فضای اتاق را پر خواهد کرد.

– اگر بو بسیار غلیظ و آزار دهنده است، یعنی مقدار روغنی که استفاده کرده اید زیاد بوده است. برای دفعات بعدی مقدار آن را کاهش دهید.

– اگر بویی استشمام نمی کنید، مجدداً مراحل گفته شده را تکرار کنید و کمی مقدار روغن را افزایش دهید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا