کودک

چگونه شیردهی شبانه به نوزاد را متوقف کنیم؟

چگونگی متوقف کردن شیردهی در شب

دلایل مختلفی وجود دارد که والدین تصمیم می گیرند کودک را شب ها از شیر گرفته و شیردهی در شب را متوقف کنند. شاید دلایل پزشکی داشته باشد و شاید هم بخواهند کودک را ترغیب به خوابیدن در شب کنند. به هر حال هر دلیلی که داشته باشد، توقف شیردهی در شب هم برای مادر و هم برای کودک سخت است و صبور بودن در این کار بسیار اهمیت دارد. در ضمن جالب است بدانید که شیر تنها منبع تغذیه ای کودک محسوب نمی شود. شیر خوردن کودک دلیلی برای به آرامش رسیدن او نیز می باشد.

برای این کار:

1- دفعات شیردهی در طول روز را افزایش دهید.

برای اینکه در نیازهای تغذیه ای کودک کمبودی ایجاد نشود، این کار بسیار لازم است. مثلاً اگر هر 3 ساعت یکبار به کودک شیر می دهید، تایم شیردهی را به هر دو ساعت یکبار تغییر دهید. این کار باعث می شود که معده ی کودک در طول روز پر شده و از گرسنگی شبانه اش کاسته شود.

– با این حال به یاد داشته باشید که اگر کودک گرسنه نباشد، احتمال شیر خوردنش بسیار کم است. همچنین تلاش برای شیردهی مکرر در روز ممکن است برایتان سخت تر و ناامید کننده تر از هر زمان دیگری باشد.

2- حواس پرتی های حین شیردهی در طول روز را کم کنید.

بسیاری از کودکان به دلیل اینکه در طول روز به طور کامل و عالی شیر نخورده و حواس پرتی هایی مثل سر و صدا، بازی کردن و … باعث می شود که در طول روز میزان کافی شیر دریافت نکنند، به شیر خوردن در شب نیاز دارند. به عقیده ی محققان، اکثر کودکان بالای 6 ماه به دلیل بازی گوشی ها و شیطنت ناشی از حواس پرتی های روزانه، 25 درصد نیاز تغذیه شان را در طول شب دریافت می کنند.

– برای شیردهی اتاقی تاریک و ساکت با در و پرده های بسته انتخاب کنید.

– از افراد دیگر بخواهید که از اتاق بیرون بروند.

– سعی کنید برای شیردهی دراز بکشید، که هم برای مادر و هم برای کودک پوزیشن راحتی است.

1 نحوه متوقف کردن شیردهی در شب

3- برای افزایش شیردهی در طول روز حتماً مطمئن شوید که کودک در هر بار شیردهی به طور کامل سیر می شود.

اگر پستان را ول کرد به معنای سیر شدن کامل او نیست. سعی کنید دوباره به او شیر داده و تا زمانی که از سیر شدن کامل او مطمئن نشدید شیردهی را تمام نکنید.

4- توقف شیردهی در شب را از سن 6 ماهگی آغاز کنید؛ تا بتوانید کودک را با غذاهایی غیر از شیر تغذیه کنید.

5- در ساعات اولیه ی عصر با فاصله ی 1 تا 2 ساعته، معده ی کودک را تا زمان خوابش پر کنید.

پر شدن معده ی کودک با شیر و مواد مغذی قبل از خواب، باعث بهتر و طولانی تر شدن خواب کودک می شود. همچنین توصیه می شود در این شیردهی (ساعات قبل از خواب) کودک را تنها با یک پستان تغذیه کنید. این گونه بچه چربی بیشتری دریافت کرده و فواصل بین شیر خوردنش افزایش می یابد.


برای اطلاع از زمان تعویض پستان هنگام شیردهی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> زمان مناسب عوض کردن پستان هنگام شیردهی <<<


6- سعی کنید کودک را حتماً با شیر دادن بخوابانید.

حتی اگر زمانی که می خواهید بخوابید و کودک تازه از خواب بیدار شده باشد. شیر خوردن او دقیق قبل از خواب، او را آماده ی خوابیدن می کند. زیرا این کار علاوه بر اینکه معده را پر کرده و دوباره بیدار شدنش را به تاخیر می اندازد، برایش آرامش بخش بوده و باعث خواب آلودگی او می شود.

7- سعی کنید با چیزهای دیگری که جایگزین شیردهی است، آرامش شبانه را برای کودک ایجاد کنید.

کودکان اگر سیر هم باشند، در طول شب بیدار می شوند؛ زیرا به یک حامی برای رسیدن به آرامش یعنی آغوش مادر و شیر نیاز دارند. مخصوصاً اگر غذای کمکی را هم برایشان شروع کرده باشید، کمتر به دلیل گرسنگی بیدار می شوند. بنابراین اگر نمی خواهید به کودک شیر دهید، او را در آغوش گرفته و چند قطره آب با شیشه شیر به او بدهید یا عروسک مورد علاقه اش را در آغوشش بگذارید.

2 نحوه متوقف کردن شیردهی در شب

8- لباس هایی بپوشید که اگر کودک در طول شب بیدار شد، به شیر مادر دسترسی نداشته باشد.

کودک بیدار شده، جستجو می کند و اگر نتواند به راحتی شیر مادر را بیابد اغلب به خواب می رود.

3 نحوه متوقف کردن شیردهی در شب

9- صبور باشید.

توقف شیردهی در شب برای کودکان متفاوت بوده و زمان های مختلفی دارد؛ که اغلب سخت بوده و به صبر و زمان نیاز دارد تا نتایج مورد نظر به دست آید.

در پایان با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس بدانید مدت زمان مناسب شیردهی به نوزاد چقدر می باشد.

>>> مدت زمان مناسب شیردهی به نوزاد <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا