موبایل و تبلت

چگونه صدای قفل شدن گوشی در آیفون و آیپد را غیرفعال کنیم؟

غیرفعال کردن صدای قفل شدن گوشی آیفون و آیپد

زمانی که شما صفحه نمایش گوشی آیفون یا آیپد خود را خاموش یا روشن می کنید (یعنی زمانی که گوشی خود را قفل کرده یا قفل آن را باز می کنید)، به طور پیش فرض، صدایی می دهند تا تأیید کنند که گوشی شما به درستی قفل شده یا قفل آن باز شده است. شما می توانید این صدا را به طور کامل غیرفعال کرده و هیچگاه آن را نشنوید، یا می توانید آن را برای برخی موقعیت ها، بی صدا (سایلنت) کنید.

البته مسلماً خاموش یا بی صدا کردن آن بسیار ساده است و شاید نوشتن یک مطلب راجع ‌به آن ضرورتی نداشته باشد. ولی به هر حال شاید کاربرانی باشند که نحوه خاموش یا بی صدا کردن آن را بلد نباشند.

1 غیرفعالی صدای قفل گوشی

نحوه غیرفعال کردن دائمی Lock Sound

شما می توانید از برنامه تنظیمات یا همان Settings، صدای قفل شدن را غیرفعال کنید. برای این کار، قسمت تنظیمات (Settings) را باز کنید و روی گزینه “Sounds & Haptics” ضربه بزنید. این گزینه در گوشی های جدید آیفون وجود دارد. در آیپدها و آیفون های قدیمی تر، باید گزینه “Sounds” را انتخاب کنید.

به پایین صفحه باز شده بروید و گزینه “Lock Sound” را پیدا کنید. در سمت راست این گزینه، روی قسمت سوییچ (switch) ضربه زده و آن را غیر فعال کنید. زمانی که سوییچ در قسمت راست قرار دارد رنگ سبز داشته و صدا فعال است. اما پس از ضربه زدن روی آن و تغییر حالت، به سمت چپ آمده و به رنگ سفید در می آید. در این حالت صدای قفل شدن گوشی، غیرفعال یا خاموش شده است.

نحوه غیرفعال کردن موقت Lock Sound

اگر صدای قفل شدن گوشی خود را دوست دارید، اما فقط می خواهید در برخی شرایط خاص آن را بی صدا کنید، می توانید از دکمه فیزیکی Ring/Silent که در قسمت بالایی و کنار گوشی در سمت چپ آن قرار دارد استفاده کنید. در آیفون، با فشار روی این دکمه، صدای قفل شدن گوشی غیرفعال شده و کلمه “Silent” برای یک لحظه روی اسکرین گوشی ظاهر می شود.

با این کار، دیگر صداهای گوشی (صدای زنگ و صداهای رسانه) نیز بی صدا می شوند. این صداها شامل زنگ خور یا صدای زنگ (در این حالت، صدای زنگ به ویبره تغییر پیدا می کند)، صدای کیبورد گوشی و صدای پخش شده توسط برنامه ها می باشد. اگر می خواهید گوشی را از حالت بی صدا خارج کنید، مجدداً همان دکمه فیزیکی Ring/Silent را فشار دهید.

2 غیرفعالی صدای قفل گوشی

آیپدهای جدیدتر، دکمه فیزیکی Ring/Silent را برای سایلنت یا بی صدا کردن گوشی ندارند. برای انجام این کار در یک آیپد، شما باید قسمت پایین اسکرین را بالا کشیده و روی آیکون bell-shaped (شکل زنگوله یا زنگ) کلیک کنید. در این صورت، عبارت “Silent Mode: On” روی اسکرین ظاهر شده و آیکون مورد نظر که به شکل زنگ است، قرمز می شود. در این حالت، تمام صداهای رسانه و صدای زنگ گوشی آیپد، بی صدا می شوند. برای خارج کردن آن از حالت سایلنت، مجدداً روی همان آیکون ضربه بزنید تا عبارت “Silent Mode: Off” نمایش داده شود.

3 غیرفعالی صدای قفل گوشی

به این نکته توجه داشته باشید که حتی با غیرفعال کردن یا خاموش کردن صدای قفل گوشی، گوشی از نظر امنیتی قفل شده و برای باز کردن قفل آن، همانند گذشته نیاز به اثر انگشت، پسورد یا … خواهید داشت.

در پایان مقالات زیر را نیز مطالعه نمایید.

>>> افزایش سرعت دانلود با استفاده از حافظه کش در آیفون و مک

>>> توقف برخی برنامه ها در زمان جستجو در اسپات لایت گوشی آیفون

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا