سرگرمی و اوقات فراغت

چگونه مترسکی متحرک به شکل گل بسازیم؟

ساخت مترسک متحرک به شکل گل

در فصلی از سال قرار داریم که می توان گفت همه ی ما دوست داریم بیشترین زمان را در باغ هایمان در کنار درختان و گل ها سپری کنیم و شاهد رشد شکوفه ها و میوه های درختان باشیم و پرندگان و حشرات را تماشا کرده و لذت ببریم. باغ و طبیعت با وجود گل ها و پرندگان زیباست و کمتر کسی است که نشستن پرندگان روی درخت ها و آواز خواندنشان را دوست نداشته باشد. اما گاهی همین پرندگان زیبا باغبانان عزیز را به ستوه آورده و در برداشت محصولات بسیار مزاحمت ایجاد می کنند. به همین دلیل اکثر باغبانان به فکر ساخت مترسکی کارآمد و تاثیر گذار برای دور کردن پرندگان و رهایی از آزارشان می افتند. فن تریکس نیز قصد دارد به یاری این باغبانان پرداخته و ساخت گلی متحرک را آموزش دهد تا به عنوان مترسکی متفاوت و زیبا و البته متحرک و موثر در باغ ها استفاده شود تا ضمن افزایش زیبایی باغ، با حرکت خود پرندگان مزاحم را دور کند.

1 ساخت مترسک متحرک به شکل گل

مرحله ی یک: مواد مورد نیاز

برای تهیه ی این مترسک زیبا مواد زیر را تهیه کنید:

لوله بخاری به اندازه ی دلخواه
قیچی
چسب گوریلا
اسپینر
دو عدد سی دی
اسپری رنگ
دریل
پیچ شش گوشه بلند و یک مهره
سه عدد واشر پلاستیکی فضا و یک عدد واشر حلقه ای فلزی
چوب استوانه ای باریک برای پایه گل (ساقه ی گل)

اگر لوله بخاری در دسترستان نبود به راحتی می توانید با قوطی های نوشابه و رانی نیز این گل زیبا را تهیه کنید.

پس گل برگ ها را روی کاغذ کشیده و به عنوان الگو استفاده کنید.

مرحله ی دو: برش گلبرگ ها

14 ساخت مترسک متحرک به شکل گل

هر نوع گلی که دوست داشته باشید را می توانید طراحی کرده و بسازید، اما بهتر است گلی پنج پر را در نظر بگیرید. ما به دو عدد گل پنج پر احتیاج داریم که روی هم قرار گرفته و جداگانه بچرخند. یکی از آن ها لایه ی جلویی و دیگری لایه عقبی را تشکیل خواهند داد. پس پنج گلبرگ بزرگ که لایه ی عقبی کار باشد را روی کاغذ کشیده و الگوی پنج گلبرگ مشابه دیگر ولی کمی کوچکتر را نیز تهیه کنید که لایه ی جلوی مترسکمان است. حال گلبرگ های کاغذی را برش زده، پشتشان را چسب بزنید و با دقت روی لوله های بخاری بچسبانید و دور الگوهای کاغذی را ببرید.

بعد از این که همه ی گلبرگ ها برش خورد، مانند تصویر خطی منحنی در یک طرف گلبرگ ها روی کاغذ کشیده و گلبرگ ها را (همان طور که در تصویر مشخص است) به کمک انبردست روی خط به سمت بالا خم کنید. این کار باعث می شود که باد به گلبرگ ها برخورد کرده و باعث حرکتشان شود.

بعد از این که همه ی گل برگ ها را به سمت بالا خم کردید، کاغذ ها را بکنید.

مرحله ی سوم: رنگ کردن گلبرگ ها

اکنون باید گل برگ هایتان را رنگ کنید. از آن جایی که سطح ورقه ی لوله بخاری بسیار لیز و مسطح است، رنگ کردن گلبرگ ها با استفاده از قلمو تقریباً نشدنی است. بنابراین باید رنگ را روی گلبرگ ها اسپری کنید. پس اسپری هر رنگی که دوست دارید را تهیه کرده و گلبرگ ها را رنگ کنید. اجازه دهید رنگ خشک شده و پوشش دوم رنگ را نیز بزنید.

مرحله ی چهار: بلبرینگ های اسپینر را در آورید.

19 ساخت مترسک متحرک به شکل گل

در مدت زمانی که طول می کشد تا گلبرگ ها خشک شوند، به سراغ اسپینر رفته و دو عدد از بلبرینگ یا همان حلقه های آهنربایی اسپینر که می چرخند را در آورید. با یک اره مویی حلقه ی پلاستیکی دور بلبرینگ ها را بریده و به راحتی آن ها را بیرون آورید.

دو عدد سی دی را برداشته و هر کدام از بلبرینگ ها را روی هر کدام از سی دی ها بچسبانید. دقت کنید که بلبرینگ باید یه گونه ای روی سی دی چسبانده شود که سوراخ سی دی و سوراخ بلبرینگ دقیقاً بر هم منطبق باشند. در چسباندن بلبرینگ نیز دقت کافی را داشته باشید که چسب به هیچ وجه به مرکز بلبرینگ یعنی جایی که چرخش اتفاق می افتد نرسد. وگرنه چسب مانع چرخش بلبرینگ می شود.

مرحله ی پنج: گلبرگ ها را بچسبانید.

وقتی بلبرینگ ها کاملاً خشک شده و روی سی دی محکم شدند، گلبرگ ها را در طرف دیگر سی دی (آن طرفی که بلبرینگ نیست) بچسبانید. در چسباندن گلبرگ ها به سی دی نیز دقت کنید که در کنار حفظ زیبایی کار و پنهان کردن سی دی در پشت گلبرگ ها، چسب به هیچ وجه به بلبرینگ نرسد. گلبرگ های بزرگ را روی یکی از سی دی ها و گلبرگ های کوچک را روی سی دی دیگری بچسبانید و اجازه دهید به مدت یک شب خشک شوند.

مرحله ی شش: سر هم کردن گل

برای سر هم کردن گل به چوبی استوانه ای که پایه یا همان ساقه ی گل باشد احتیاج دارید. با دریل سوراخی به قطر پیچ شش گوش روی چوب ایجاد کنید. حال باید گل ها را روی پیچ سوار کرده و سپس پیچ را از چوب استوانه ای یا ساقه گل رد کنید.

برای سر هم کردن گل

پیچ شش گوش را برداشته و ابتدا یک عدد واشر پلاستیکی فضا را داخل آن بیندازید. سپس به دنبال آن سی دی که گل برگ های کوچک روی آن چسبانده شده را از پیچ رد کنید. سپس یک واشر پلاستیکی فضای دیگر بیندازید. بعد سی دی که گلبرگ های بزرگ روی آن است را از پیچ رد کرده و به دنبالش یک واشر فضا و یک واشر حلقه ای فلزی در پیچ رد کنید. اکنون پیچ را از چوب استوانه ای که ساقه ی گل است رد کرده و با انداختن یک مهره گل را روی ساقه محکم کنید.

مرحله ی هفتم: مرکز گل

برای مرکز گل ته یک قوطی رانی یا نوشابه را بریده و لبه های آن را مانند تصویر به عقب برگردانده و شکل دهید. سپس آن را به پیچ شش گوش بچسبانید.

مرحله ی آخر: مترسک متحرک و زیبای شما آماده است.

نقطه ای از باغ که بادگیر است را پیدا کرده و گل را در آن جا نصب کنید تا همیشه بچرخد و مانند یک مترسک عمل کند.

1 ساخت مترسک متحرک به شکل گلهمچنین برای چگونگی جلوگیری از آسیب زدن پرندگان و حیوانات به گیاهان می توانید به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های جلوگیری از آسیب زدن پرندگان و حیوانات به گیاهان و درختان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
instructables




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا