زیبایی

طرز تهیه ماسک مو از ترکیب روغن زیتون با موز، عسل، روغن نارگیل و آووکادو

روغن زیتون ماده ای طبیعی است که مصرف کردن آن هم به صورت خوراکی و هم برای پوست و مو فواید بسیار زیادی دارد. زمانی که روغن زیتون به عنوان ماسک مو استفاده می شود توسط مو جذب شده و آسیب های مو را بهبود می بخشد. به طوری که آن را نرم و خوش حالت کرده و شانه کردن را بسیار راحت می کند. از همه مهم تر اینکه باعث درخشندگی مو شده و از موخوره و شکنندگی مو جلوگیری می کند. ترکیب روغن زیتون با مواد مختلف، تنوعی از ماسک ها را به وجود می آورد که نرمی، لطافت و درخشندگی را به همه نوع مو می بخشد.

روغن زیتون و دیگر روغن های طبیعی علاوه بر بهبود موهای آسیب دیده، می توانند به موهای فر حالت دهند.


برای اطلاع از چگونگی حالت دادن به موهای فر به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه و مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.

>>> چگونه با روغن های طبیعی به موهای فر حالت دهیم <<<


ماسک روغن زیتون و عسل

1- روغن زیتونی با کیفیت بسیار بالا را به عنوان پایه کار خود انتخاب کنید.

برای ساخت این ماسک حدوداً به یک دوم فنجان روغن زیتون نیاز است. بسیار مهم است که روغن مورد استفاده اصل بوده و دارای کیفیت بالایی باشد. زیرا در غیر این صورت نتیجه ی عکس حاصل می شود. خصوصاً اگر موهایی حساس و آسیب دیده داشته باشید. برای اینکه بوی بد روغن زیتون را از بین ببرید می توانید چند برگ رزماری یا اسطوخدوس را از چند روز قبل از اقدام به ساخت ماسک درون بطری روغن بگذارید. بوی خوش این دو ماده هم بوی بد روغن زیتون را از بین برده و هم آرام بخش می باشد.

2- یک چهارم فنجان عسل را درون ظرفی بریزید.

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است. بدین معنا که رطوبت را به خود جذب کرده و آن را مهر و موم می کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی می باشد. همین ویژگی های عسل به بازیابی موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند. هر چه عسل خالص تر باشد خواص آن نیز بیشتر خواهد بود.

• روغن و عسل را ترکیب کنید. ترکیب این دو ماده نباید بیش از حد چسبنده باشد. اگر این اتفاق افتاد، آن را با مقداری روغن رقیق کنید. اضافه ی ماسک را نیز می توانید درون شیشه ای تا مدت ها نگهداری کنید.

1 ماسک مو با روغن زیتون

3- سه عدد قرص ویتامین E را سوراخ کرده و محتویات آن را درون مخلوط بریزید.

ویتامین E نه تنها به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کند، بلکه خاصیت ضد التهابی داشته و باعث تسکین پوست سر نیز می شود. بعد از اضافه کردن قرص، مواد را به خوبی مخلوط کنید تا مخلوط نرمی که زیاد چسبناک هم نباشد به دست آید.

2 ماسک مو با روغن زیتون

4- از یک براش استفاده کنید.

ماسکی که درست کرده اید را به انتهای موهای آسیب دیده و خشک و البته کل موها بزنید. اطمینان حاصل کنید که ماسک به درستی در همه ی نقاط مو رسیده است.

3 ماسک مو با روغن زیتون

5- کلاه سر کنید.

موها را در بالای سر جمع کرده، یک کلاه یا پلاستیکی سر کنید و اجازه دهید ماسک به مدت 90 دقیقه روی موهای شما بماند تا روغن و عسل کاملاً در مو نفوذ کنند. گرمای ایجاد شده در کلاه یا پلاستیک باعث جذب روغن و عسل می گردد.

4 ماسک مو با روغن زیتون

6- موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

موهای خود را با آب ولرم و نه داغ آبکشی کنید. اگر موها شق و چسبناک شده اند، آبکشی را تا جایی ادامه دهید که موها کاملاً نرم و سست شوند. می توانید از یک شامپوی معمولی استفاده کرده و نرم کننده نیز بزنید.

ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل

1- با کیفیت ترین و مرغوب ترین روغن نارگیل را تهیه کنید.

روغن نارگیلی تهیه کنید که هیچ گونه طعم دهنده و عطر و رنگی به آن اضافه نشده باشد. روغن نارگیل برای موهای آسیب دیده بسیار مفید است. زیرا اسید چرب آن بسیار مؤثر تر و بهتر از دیگر انواع روغن ها به بافت مو نفوذ می کند. همچنین یک ضد قارچی طبیعی است که درمان عالی برای شوره سر، پوست خشک و خارش دار است.


برای اطلاع کامل از درمان موهای آسیب دیده با روغن نارگیل به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کرده و متن کامل مقاله درمان موهای آسیب دیده را مطالعه کنید.

>>> درمان موهای آسیب دیده <<<


• روغن نارگیل طبیعی در دمای اتاق جامد می باشد که باید آن را ذوب کنید.

• از آن جایی که این ماسک بسیار سبک است، برای موهای نازک و ضعیف بسیار مفید می باشد.

2- به نسبت 2 (روغن نارگیل) به 1 (روغن زیتون) روغن ها را با هم مخلوط کنید.

مقدار استفاده از روغن بسته به طول موهای شما دارد، اما از هر میزان که استفاده کردید نسبت 2 به 1 را رعایت کنید.

5 ماسک مو با روغن زیتون

3- ماسک را روی موهایتان بگذارید.

ماسک را با دستان خود روی تمام موها پخش کرده و بیشتر روی انتهای موها تمرکز کنید. سپس با شانه ای دانه درشت یا انگشتان دست موها را صاف کرده و شانه کنید تا ماسک به همه ی قسمت های مو برسد.

6 ماسک مو با روغن زیتون

4- مانند مرحله ی قبل کلاه بپوشید.

5- اجازه دهید ماسک یک شب روی موها بماند.

اگر ماسک یک شب روی موها بماند، فرصت نفوذ به آسیب دیده ترین موها را هم خواهد داشت. هنگام صبح موها را با آب ولرم، شامپو و نرم کننده ای معمولی بشویید.

7 ماسک مو با روغن زیتون

ماسک روغن زیتون و موز

1- موز رسیده ای را پوست کنده و در ظرفی له کنید.

موز دارای مواد مغذی زیادی مانند ویتامین های A ، E و آنتی اکسیدان هاست که باعث رشد موهای سالم می شود. قند و پکتین موجود در موز باعث می شود رطوبت موها حفظ شود. بنابراین این ماسک برای موهایی که در اثر رنگ، اتو و اعمال دیگری بسیار خشک و آسیب دیده اند بسیار عالی است.

8 ماسک مو با روغن زیتون

2- به ظرفی که موزها را در آن له کردید، یک چهارم لیوان روغن زیتون اضافه کنید.

مواد را تا یکدستی کامل و نرم شدن هم زده و مخلوط کنید. اگر از یک غذاساز و مخلوط کن استفاده کنید، نتیجه ی بهتری به دست می آورید.

9 ماسک مو با روغن زیتون

3- یک قاشق عسل را به مواد اضافه کنید.

یک قاشق عسل به مواد اضافه کنید و مطمئن شوید که مواد کاملاً مخلوط شده و ماسک کاملاً یکدست شده است.

10 ماسک مو با روغن زیتون

4- ماسک را روی موهایتان ماساژ دهید.

در این نوع از ماسک، روی انتهای موها بیشتر تمرکز کرده و مطمئن شوید که همه ی نقاط مو ماسک را دریافت کرده اند. دقت داشته باشید که تکه های موز در ماسک نباشند و بر روی مو قرار نگیرند. پس برای داشتن یک ماسک یکدست، موز را به طور کامل له کنید.

11 ماسک مو با روغن زیتون

5- کلاه پلاستیکی روی آن بکشید.

موها را جمع کرده، گیره بزنید و کلاه پلاستیکی روی آن بکشید. سپس اجازه دهید ماسک 30 دقیقه روی مو بماند.

6- با آب گرم آبکشی کنید.

این ماسک بسیار چسبناک است و شستشوی کامل آن کمی طولانی تر است. پس اطمینان یابید که آن را کامل شسته اید. از شامپو و نرم کننده ی معمولی استفاده کنید.

ماسک روغن زیتون و آووکادو

1- آووکادویی کاملاً رسیده انتخاب کنید.

برای انتخاب یک آووکادوی رسیده، آووکادو را در نزدیکی نوک ساقه فشار دهید، اگر نرم بود و پوست آن فرو رفت یعنی آووکادو رسیده است. آووکادو سرشار از ویتامین های A ،E و چربی های غیر اشباع شده است که رطوبت و درخشندگی را به ارمغان می آورد. روغن موجود در آووکادو بسیار مشابه روغن های طبیعی پوست و مو از جمله روغن جوجوبا بوده و برای موهای خشک و وز شده بسیار مناسب است.

• به دلیل میزان بالای اسیدهای چرب اشباع نشده ی آن، آووکادو برای موهای طبیعی که نیاز به رطوبت دارند بسیار مناسب می باشد. همچنین ماسکی بسیار عالی برای موهای ضخیم، زبر، خشن، پر حجم و حساس می باشد.

12 ماسک مو با روغن زیتون

2- با کمک یک قاشق آووکادو را از پوست آن در بیاورید. مواد را در ظرفی له کنید.

13 ماسک مو با روغن زیتون

3- یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.

هم زدن را تا جایی ادامه دهید که رنگ آن سبز روشن شده و بافت آن تا حد امکان نرم شود. برای ساخت این ماسک نیز بهتر است از میکسر یا غذاساز استفاده کنید.

14 ماسک مو با روغن زیتون

4- ماسک را روی موهای آسیب دیده بگذارید.

با دست یا شانه ای دانه درشت ماسک را به مو زده و سعی کنید روی انتهای مو بیشتر تمرکز کنید. ماسک را به همه ی نقاط مو برسانید. لازم به ذکر است که اگر موهای چربی دارید از گذاشتن مو روی ریشه ها خودداری کنید.

15 ماسک مو با روغن زیتون

5- کلاهی پلاستیکی بپوشید.

6- به موها گرما دهید.

اگر به این نوع از ماسک گرما برسد، عملکرد بهتری خواهد داشت. اما حواستان باشد که حرارت، زیاد و طولانی نشود. پس سشوار را روی حالت باد ملایم تنظیم کرده و 15 تا 20 دقیقه به موها حرارت دهید یا در زیر آفتاب به مدت 30 تا 45 دقیقه بنشینید.

7- موها را با آب ولرم بشویید.

در هنگام آبکشی موها را در زیر آب ماساژ دهید. زیرا این ماسک بسیار سنگین و چسبنده است. سپس می توانید با شامپو و نرم کننده ای معمولی موها را شستشو دهید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا