سرگرمی و اوقات فراغت

چگونه ظرف هایی جذاب و اشتها آور برای کودکان بسازیم؟

همه ی افراد طالب زیبایی هستند و دوست دارند افراد آنها را با خلاقیتشان بشناسند. زندگی امروزه حاصل نوآوری هایی بوده که انسان در طول زندگی خود انجام داده است. خلاقیت و نوآوری انرژی خاصی به انسان داده و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد. حال چه خلاقیت و نوآوری بسیار بزرگ و چه بسیار کوچک باشد. تهیه ی ظرفی جذاب و زیبا برای کودکان بی اشتها بهترین ایده برای مادرانی است که کودک آنها غدا نمیخورند. برای کودکان بشقاب یا سینی هایی به شکل برش میوه در رنگ های مختلف بوده بسیار جذاب و جالب توجه است. پس اگر بچه ای بد غذا و بی اشتها دارید، از این ترفند استفاده کرده و غذایش را در این ظرف های جذاب سرو کنید. حسن ساخت این سینی یا بشقاب این است که برای بزرگتر ها هم زیبا به نظر می رسد. پس می توانید با یک تیر دو نشان بزنید!


همچنین می توانید با استفاده از دستمال کاغذی برای کودکان خود مجسمه بسازید. برای آشنایی با مراحل کار ساخت این مجسمه، لینک زیر از وب سایت فن تریکس را مطالعه کنید.

>>> ساخت مجسمه با دستمال کاغذی <<<


وسایل لازم برای تهیه ی سینی به شکل برش پرتقال، لیمو یا لیمو شیرین

– یک تکه تخته ی دایره ای شکل که ابعاد آن کاملاً دلخواه و سلیقه ای است.
– رنگ های اکرلیک سفید، سبز کم رنگ و پر رنگ
– فرچه و قلمو
– نوار چسب کاغذی
– دو عدد دسته ی کابینت کوچک به همراه پیچ و مهره هایش
– رزین

1 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

مراحل انجام کار

1- ابتدا چوب دایره ای را با رنگ سفید، رنگ کنید.

یافتن یک چوب دایره ای شکل اصلاً کار سختی نیست. می توانید چوبی که از آن استفاده ای ندارید، با کمی سنباده کشیدن و مسطح کردن آن، به شکل دایره دربیاورید. تخته ی دایره ای شکل ما در این جا تقریباً نیم متر است. اما شما می توانید آن را کوچکتر یا بزرگتر هم در نظر بگیرید. سپس رنگ اکرلیک سفید را با فرچه روی چوب و کناره های آن بزنید. تقریباً 3 تا 4 لایه رنگ در این مرحله نیاز است تا بافت چوب به طور کامل پنهان شود. پس با رنگ زدن هر لایه، اجازه دهید لایه ها خشک شده و بعد لایه ی بعدی را رنگ بزنید.

2 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

2- طرح میوه را روی چوب نقاشی کنید.

بعد از خشک شدن لایه های رنگ شده، از پوسته ی برش میوه شروع می کنیم. در این جا باید از رنگ سبز پر رنگ استفاده کنیم. (می توانید از رنگ نارنجی یا زرد پر رنگ نیز برای خلق طرح هایی مثل برش پرتقال یا لیمو شیرین نیز استفاده کنید)

دور تا دور و کناره های چوب سفید را رنگ سبز پر رنگ بزنید.

3 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

سپس سبز کم رنگ (نارنجی یا زرد کم رنگ) را آماده کرده و لیوانی را دقیقاً در مرکز دایره چوب سفید بگذارید. سپس دور تا دور آن را 6 تا 8 مثلث با رنگ سبز کم رنگ بکشید. می توانید برای خراب نشدن و دقیق درآمدن طراحی تان، ابتدا مثلث ها را با مداد، بسیار کم رنگ کشیده و سپس با قلم موی رنگی پر رنگ تر کنید. فقط دقت داشته باشید که هر چه مثلث ها را نامنظم تر باشند، به یک برش طبیعی میوه ببشتر شبیه است. لیوان کوچکی را انتخاب کرده تا فضای سفید در مرکز باقی نمانده و برش میوه غیر طبیعی به نظر نرسد.

4 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

وقتی که همه ی مثلث ها را دور تا دور لیوان کشیده و طرح شما تکمیل شد، با قلموی آغشته به رنگ سفید خطوطی را روی مثلث ها به صورت رندوم و نامنظم بکشید تا برش میوه کمی طبیعی تر و آبدارتر به نظر برسد.

5 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

3- دسته های سینی را به آن وصل کنید.

دو عدد دسته که به راحتی از ابزار فروشی ها می توانید تهیه کنید را روی کناره های سینی گذاشته و در چوب پیچ و مهره کنید. فقط هنگام خرید دسته ها توجه داشته باشید که پیچ های آن به اندازه ای بلند باشد که بتواند از ضخامت چوب عبور و دسته را محکم کند.

6 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

4- چوب را برگردانده و پشت آن چسب بزنید.

قبل از زدن لایه ی رزین روی کار باید زیر کار را با دقت چسب کاری کنید. این کار باعث می شود که چسب به لایه زیر کار نفوذ نکرده و اگر به زیر کار رسید، چوب را کثیف نکند. پس دور تا دور زیر کار را به اندازه ی 7 سانتی متر مانند تصویر زیر چسب بزنید.

7 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

سپس چسب های اضافی دور تا دور چوب را با قیچی بچینید.

8 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

5- رزین را روی کار بریزید.

رزین را می توانید از فروشگاه های تزئینی یا به طور آنلاین خریداری کنید. رزین جلوه ای شفاف مانند شیشه به کار داده که مانند یک سینی واقعی و بازاری آن را قابل شستشو می کند. بسته ی رزین شامل یک بطری رزین و یک بطری هاردنر (سخت کننده) بوده و استفاده و کار کردن با آن بسیار آسان است.

قبل از استفاده از رزین دستوالعمل ثبت شده روی آن را مطالعه کنید. اما معمولاً دستورالعمل اکثر رزین ها به روش زیر است:

به نسبت مساوی رزین و هاردنر را در لیوانی یک بار مصرف مخلوط کرده و به مدت دو دقیقه با یک چوب بستنی خوب هم بزنید. سپس آن را در یک لیوان دیگر ریخته و مجدداً یک دقیقه ی دیگر نیز هم بزنید. اکنون رزین شما آماده ی استفاده است. فقط یادتان باشد که هنگام کار با رزین حتماً از دستکش استفاده کنید.

9 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

زیر چوب یک لایه پلاستیک پهن کنید. با قرار دادن جسمی زیر سینی، آن را چند سانتی متر از زمین فاصله دهید. سپس رزین را روی کل سطح سینی بریزید. توجه کنید که رزین باید به صورت یک لایه روی سینی ریخته شود و هرگز نباید از فرچه یا قلمو برای پوشش دادن رزین روی سینی استفاده کرد.

10 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

رزین به خوبی و یکدست روی سینی پخش شده و آن را براق می کند. البته می توانید با قسمت پهن یک چوب بستنی به پخش و یک دست شدن رزین روی کار کمک کنید. همانطور که در حال پخش کردن رزین هستید، آن را به کناره های کار نیز بزنید تا دیواره های سینی نیز آغشته به رزین شوند.

همچنین می توانید دسته های سینی را گرفته و سینی را به چپ و راست خم کنید. این کار در پخش کردن یکدست رزین به شما کمک میکند. 11 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

با استفاده از یک کاردک از جنس فوم، رزین را روی دیواره های سینی پخش و مسطح کرده تا کاملاً به صورت هم سطح و مساوی آغشته به رزین شوند. سپس اجازه دهید سینی به همان حالت به مدت 24 ساعت باقی بماند تا رزین کاملاً خشک شود. در طول این مدت هرگز با دست میزان خشک شدگی را چک نکنید. زیرا اثر انگشتتان روی رزین باقی می ماند.

12 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

6- پایان کار:

بعد از این که رزین کاملاً خشک شد، سینی را برگردانده و چسب هایی که پشت سینی زده بودید را بکنید. چکه ها و قطره های رزین که به پشت کار رسیده بود کاملاً با چسب برداشته شده و از بین می روند.

13 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

سینی شما آماده است. از آن می توانید هم برای پذیرایی و هم برای سرو غذای دلبندتان استفاده کنید.

14 ساخت ظروف اشتها آور کودکان

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا