خانه و کاشانه

چگونه دوغاب یا بندکشی بین کاشی و سرامیک را رنگ کنیم؟

دوغاب های کاشی و سرامیک به راحتی می توانند رنگ و زیبایی اولیه ی خود را از دست داده و به مرور زمان چرک و کثیف شوند. چیزی که اکثر افراد اغلب آن را دوست ندارند. به جای اینکه از خط های سیاه بین کاشی و سرامیک هایتان رنج ببرید، می توانید به راحتی آن ها را رنگ کرده تا هم خطوط سیاه را تمیز کرده باشید و هم جلوه ای زیبا به آن ببخشید.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با روش های طبیعی پاک کردن لکه های دوغاب از کاشی و سرامیک آشنا شوید.

>>> روش های طبیعی پاک کردن لکه های دوغاب از کاشی و سرامیک <<<


نحوه رنگ کردن دوغاب و بندکشی بین کاشی و سرامیک

1- رنگ مناسبی انتخاب کنید.

رنگی را انتخاب کنید که کاملاً مخالف رنگ قبلی و رنگ فعلی دوغاب باشد؛ که احتمالاً قهوه ای یا مشکی است. زیرا پوششی عالی روی چرک ها ایجاد کرده و ظاهر زیبایی به کاشی و سرامیک می بخشد. همچنین می توانید رنگ هایی انتخاب کنید که به رنگ چرک و کثیفی کاشی نزدیک تر هستند. اگر چه این رنگ ها جذاب و دوست داشتنی نیستند، اما چون در طول زمان تغییر رنگ نداده و چرک روی آن ها مشخص نمی شود، معمولاً بادوام تر هستند. به علاوه دوغاب هایی با رنگ های روشن طرح و شکل کاشی و سرامیک را کمرنگ کرده و باعث می شوند که زیباییشان کمتر به چشم آید. در حالی که دوغاب تیره آن ها را برجسته تر نشان می دهند.

1 رنگ کردن بندکشی کاشی و سرامیک

2- قبل از رنگ کردن دوغاب، باید کاشی یا سرامیک و بندکشی آن را به طور کامل تمیز کنید.

آب و وایتکس را مخلوط کرده و با دستمال یا فرچه روی سطوح بکشید؛ تا هرگونه قارچ و کثیفی به طور کامل از بین رفته و سطوح کاملاً تمیز گردند. بعد از آن باید اجازه دهید سرامیک و دوغاب ها خشک شوند؛ زیرا نمی توانید رنگ را روی سطوح خیس بزنید.

3- رنگ مخصوص دوغاب و بندکشی را خریداری کرده و با فرچه تنها بندکشی و دوغاب بین کاشی و سرامیک را رنگ کنید.

زیرا این رنگ ها دائمی بوده و اگر روی کاشی و سرامیک خشک شوند، از بین نخواهند رفت و اصلاً کارتان زیبا نخواهد شد. پس در صورتی که رنگ روی کاشی کشیده شد سریع با دستمال آن را پاک کنید.

2 رنگ کردن بندکشی کاشی و سرامیک

4- بعد از آنکه لایه ی اول رنگ تمام شد، 24 ساعت به آن فرصت دهید تا خشک شود. سپس لایه ی دوم رنگ را نیز دوباره با دقت اعمال کنید.

تمیز کردن کاشی، سرامیک و دوغاب رنگ شده

1- همان طور که گفته شد کثیفی و چرکی که به مرور زمان روی کاشی و سرامیک می نشیند، به خصوص سرامیک های کف، باعث مخفی شدن رنگ دوغاب و حتی گاهی تغییر رنگ و از بین رفتن آن ها می شود. بسته به میزان کثیفی باید محلولی مناسب برای از بین بردن آن تهیه کنید.

زمانی که چرک کاشی کم بوده و تغییر رنگی متوسط در رنگ دوغاب ایجاد شده است، از ترکیب جوش شیرین و هیدروژن پراکسید برای ساخت خمیر استفاده کنید. زمانی که آلودگی زیاد بوده به طوری که رنگ دوغاب به طور کامل عوض شده است، از وایتکس برای سفید کردن دوغاب استفاده کنید.

2- برای راحت تر تمیز کردن، ابتدا مقداری وایتکس روی دوغاب ها ریخته و با کشیدن دستمال روی آن، جرم هایی که بلند می شوند را پاک کرده و از بین ببرید.

3 رنگ کردن بندکشی کاشی و سرامیک

3- سپس روی قسمت کوچکی از سطح، مثلاً به اندازه ی یک متر در یک متر محلول پاک کننده را ریخته و 3 تا 5 دقیقه به آن فرصت دهید تا در چرک و آلودگی ها نفوذ کند.

4 رنگ کردن بند کشی سرامیک

4- سپس با کشیدن فرچه یا مسواکی کهنه روی بندکشی یا دوغاب آن را تمیز کنید.

کار را به همین شکل روی تمام سطوح ادامه دهید تا دوغاب رنگی مثل روز اول بدرخشد.

5 رنگ کردن بند کشی سرامیک

برای اطلاع بیشتر در رابطه با تمیز کردن دوغاب و بندکشی رنگی کاشی و سرامیک مقاله زیر از وب سایت فن تریکس را مطالعه نمایید.

>>> تمیز کردن دوغاب و بندکشی رنگی کاشی و سرامیک <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا