پوشاک

چگونه برای دامن یا پیراهن زنانه جیب بدوزیم؟

دوخت جیب دامن

دامن ها هر چقدر هم که لوکس، لاکچری و با کلاس باشند گاهی وجود یک جیب روی آن ها ضروری است. معمولاً دامن لباسی است که کمتر دیده می شود جیب داشته باشد. مخصوصاً انواع مجلسی و شیک آن ها. اما امروزه همه ی خانم ها در خانه و در حین کار برای گذاشتن موبایل، لوازم آرایشی، پول، وسایل کوچک و… به جیب نیاز دارند. حتی گاهی گذاشتن دست ها در آن و قدم زدن بعد از انجام کارهای روزانه و خسته کننده، خستگی را از تن به در می کند. خوشبختانه برای همه ی دامن و پیراهن هایی که در منزل می پوشید راه حلی وجود دارد تا به راحتی جیبی را با هر اندازه به آن اضافه کنید. فقط کافیست اراده کرده و مقداری پارچه، نخ و سوزن آماده کنید.

1 دوخت جیب روی دامن و پیراهن زنانه

چیزهایی که نیاز دارید:

– دامن یا پیراهن بدون جیب
– مقداری پارچه برای دوخت جیب
– کاغذ و خودکار
– قیچی
– سوزن ته گرد
– ماژیک قابل شستشو
– بشکاف

2 دوخت جیب روی دامن و پیراهن زنانه

گام اول:

دستتان را دقیقاً به همان شکلی که داخل جیب قرار می گیرد، روی کاغذ گذاشته و الگویی را دور آن رسم کنید. خط را دو تا سه سانت بزرگتر و با فاصله از دستتان بکشید تا جا دوختی برای جیب باقی گذاشته باشید. سپس الگو را روی خط برش بزنید.

گام دوم:

پارچه را تا زده و الگو را روی آن قرار دهید. سپس آن را با سوزن ته گرد محکم کنید. یادتان باشد که خط صاف الگو باید روی دولای باز پارچه قرار گیرد. دور تا دور الگو را برش زده و همین مرحله را مجدداً روی قسمت دیگری از پارچه تکرار کنید تا دو عدد جیب به دست آید. در پایان کار چهار عدد تصویر الگو کاغذی روی پارچه خواهید داشت. مانند شکل زیر.

گام سوم:

دامن یا پیراهنتان را روی سطح میز پهن کرده و مشخص کنید که دقیقاً کجای لباس می خواهید جیب قرار گیرد. و نقطه ی شروع جیب را با ماژیک علامت بزنید.

7 دوخت جیب روی دامن و پیراهن زنانه

جیب را دقیقاً در کنار جایی که با ماژیک علامت زده بودید گذاشته و انتهای آن را روی لباس مشخص کنید.

8 دوخت جیب روی دامن و پیراهن زنانه

گام چهارم:

یک سانتی متر بالاتر از نقطه ی اول که با ماژیک علامت زده بودید را با بشکاف باز کرده و دوخت ها را بشکافید. این کار را تا به یک سانتی متر پایین تر از نقطه ی دوم ادامه دهید. یعنی دوختی که شکافته شده و باز می شود باید از هر دوعلامت، یک سانتی متر بیشتر باشد.

گام پنجم:

لباس یا دامن را در حالت پشت و رو پهن کرده و الگوهای جیبی که برش زده بودید را به صورت پشت و رو (مانند تصویر) روی درز لباس با سوزن ته گرد نصب کنید. دقت کنید که ابتدا و انتهای جیب را دقیقاً روی همان نقطه هایی که علامت زده بودید وصل کنید.

12 دوخت جیب روی دامن و پیراهن زنانه

گام ششم:

دوختی دقیقاً در امتداد دوخت لباس روی جیب بزنید و سوزن ها را جدا کنید. سپس جیب را از روی لباس دور کرده و مانند تصویر دوخت های جیب را اتو کنید.

گام هفتم:

حال باید دو تکه جیب دوخته شده را دقیقاً روی هم گذاشته و با سوزن ته گرد محکم کنید تا بتوانید قسمت منحنی جیب را نیز بدوزید.

15 دوخت جیب روی دامن و پیراهن زنانه

گام هشتم:

دور تا دور منحنی جیب به همراه یک سانت بالا و پایین جیب که شکافته بودید را بدوزید. بهتر است ابتدا و انتهای جیب را چند بار دوخت بزنید تا از اتصال محکم جیب به لباس مطمئن باشید.

گام نهم:

لباس را برگردانید و جیب را به سمت داخل هدایت کنید. لبه های دوخت جیب را اتو زده تا حالتی زیبا بگیرد.

لباس را پرو کرده و از هنر دست خود لذت ببرید.

20 دوخت جیب روی دامن و پیراهن زنانه

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا