پوشاک

تیپ رسمی مردانه مناسب موقعیت های مختلف

دعوت شدن به یک مجلس و مهمانی رسمی اصول خاص خود را دارد. همه ی ما می دانیم اولین و مهم ترین چیزی که قبل از رفتن به چنین مجلسی بسیار حائز اهمیت بوده لباس است. اما لباس رسمی هم انواع مختلفی دارد و نوع آن باید با نوع مجلس و مهمانی مشخص شود. به همین دلیل دانستن قوانین پوشیدن لباس رسمی بسیار اهمیت دارد. انتخاب بهترین سبک و بهترین لوازم جانبی، ظاهر شما را بسیار آراسته کرده و این تصور را به وجود می آورد که شما فردی فرهیخته می باشید.


برای اطلاع از انواع ست کردن لباس های مردانه به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کرده و مقالات مورد نظر را مطالعه کنید.

>>> اصول ست شلوار جین و بوت مردانه <<<

>>> اصول ست پولوشرت مردانه با انواع لباس و کفش <<<


انتخاب لباس مناسب

1- کت و شلوار

مهمانی، چه عروسی باشد، چه اداری و بسیار رسمی، کت و شلوار تیپ کلاسیکی است که خوش استیلی را به آقایان هدیه می کند. حال، اضافه کردن لوازم جانبی دیگر به کت و شلوار، آن را مناسب موقعیت های مختلف می کند. مثلاً کت و شلوار هر چه اسپرت تر و ساده تر باشد، رسمی تر بوده و هر چه لوازم جانبی بیشتری به آن اضافه شود از حالت سادگی خارج می شود (مثلا اضافه کردن یک ساس بند ابریشمی)، که برای مراسمی مانند عروسی یا جاهایی که رسمیت کمتری دارد مناسب می باشد. البته کت هایی با یقه های متفاوت و ابریشمی هم مناسب مجلس های رسمی و هم غیر رسمی نیز می باشند.

2- کراوات

اگر از کراوات استفاده می کنید بدانید که کراوات های رنگ روشن و خصوصاً سفید، رسمی اما فانتزی است. این نوع از کراوات ها برای مراسمی مانند خواستگاری که رسمی بوده و کمی هم حالت فانتزی داشته، مناسب است. در حالی که کراوات های راه راه تیره یا ساده ی تیره بسیار رسمی و اداری بوده و مناسب مراسمی مانند عروسی یا مهمانی نیست.

1 انتخاب لباس رسمی مردانه

3- اهمیت زمان جلسه

توجه داشته باشید که در کنار میزان رسمیت جلسه زمان آن هم مهم است. مثلاً اگر جلسه در طول روز است، اغلب کت های دنباله دار (جلو کوتاه پشت بلند) به همراه یک جلیقه که با کت و شلوارتان در تضاد رنگ بوده، مناسب این نوع مراسم ها هستند. اگر زمان جلسه عصر یا شب می باشد، پوشیدن یک کت و شلوار ساده ی رسمی به همراه کراواتی سیاه و سفید بسیار مناسب است. در واقع قوانینی که در مورد زمان در ارتباط با رسمیت لباس حاکم می باشد، این بوده که نوع لباس باید با زمانی که مجلس به پایان می رسد انتخاب شود. به طور مثال اگر مجلس در روز شروع شده و شب تمام می شود، بهتر است لباس مناسب شب پوشیده شود.

4- انتخاب مدل مناسب

هر چه سبک دوخت و طراحی لباس ساده تر باشد، لباس حالت رسمی بیشتری به خود می گیرد. هر چه لباس از سادگی دورتر باشد، از رسمیت آن کاسته شده و به حالت غیر رسمی و مجلسی نزدیک تر می شود. بنابراین هر لباس ساده ای برای شما مناسب نیست؛ در واقع لباس هایی با سبک ساده و سازگار با فرم بدن خود انتخاب کنید. زیرا استایل و فیزیک بدن بر روی ظاهر لباس تأثیرگذار است.

• کت های دو دکمه ای برای آقایان لاغر و بلند قد بسیار مناسب است. زیرا با اضافه کردن جزئیاتی مانند دو دکمه و شلوغی کت، به بدنشان حجم داده و لاغری این افراد کمتر به چشم می آید.

• برای آقایان کوتاه قد با شکم و شانه های پهن، کت های تک دکمه ای مناسب تر هستند.

• کت های یقه برگردانِ نوک تیز، مناسب سلیقه و فیزیک و در عین حال شیک می باشند.

2 انتخاب لباس رسمی مردانه

5- انتخاب سایز مناسب

بلندی پشت کت باید تا منحنی زیر باسن باشد. حلقه آستین نیز باید به اندازه ای باشد که بتوان دست را به راحتی بالا و پایین کرده و حرکت داد. سرشانه ها و خصوصاً اپل کت به هیچ وجه نباید بلند تر از شانه های خودتان باشد. آستین ها نیز باید دقیقاً تا مچ دست بوده و حداقل یک سانت از آستین های پیراهن کوتاه تر باشند.

3 انتخاب لباس رسمی مردانه

6- شلوار

دقت داشته باشید که اگر کت را به صورت تکی خریداری کردید، باید شلواری که بیشترین شباهت را از نظر رنگ و جنس پارچه با کت دارد، انتخاب کنید.

4 انتخاب لباس رسمی مردانه

لوازم جانبی

1- پیراهن مناسب

پیراهن سفید با هر نوع کت و شلواری سازگاری داشته و تیپ بسیار زیبایی را می سازد. همچنین پیراهن هایی در طرح های مختلفی چون راه راه، چارخونه، لونه زنبوری و … می باشند که اغلب مناسب کت و شلوار و تیپ رسمی نیستند. پیراهن ساده برای تیپ رسمی و کت و شلوار مناسب تر می باشد. یقه ی پیراهن ها با هم متفاوت است؛ از بین همه ی آنها پیراهن هایی با یقه های نسبتاً پهن که بتوان دکمه را بست و گردن را کاملاً پنهان کرد، رسمی تر هستند.

5 انتخاب لباس رسمی مردانه

2- کفشی ساده انتخاب کنید.

کفش بند دار چرم ساده ای را انتخاب کرده که بیشترین شباهت را با رنگ کت و شلوار و جوراب هایتان داشته باشد. این کار باعث شده که تیپ ظاهری شما از سر تا پا یک دست بوده و خوش تیپی و آراستگیتان حفظ شود. کفش های اپرا از جمله کفش های مناسب برای انتخاب می باشند.

6 انتخاب لباس رسمی مردانه

3- دیگر لوازم جانبی

می توانید از دیگر لوازم مانند دستمال جیبی، گردن، ساعت مچی یا جیبی هم استفاده کنید. دستمال جیبی های سفید و ابریشمی با هر نوع تیپی عالی هستند. با کراوات یا دستمال گردنی مشکی نیز می توان ساعت مچی و جیبی را هم استفاده کرد. اما دقت داشته باشید که اگر از ساعت مچی استفاده می کنید، متناسب ترین و سازگارترینِ آن را با رنگ دکمه های سر آستینتان انتخاب کنید. در صورت تمایل از کلاه هم استفاده کنید. هرگز کلاه های بلند مانند کلاه های شعبده بازی را استفاده نکنید. زیرا از حالت رسمی خارج می شوید. بنابراین استفاده از کلاه های فدورا بهتر می باشد. در حالت کلی حتماً به یاد داشته باشید که هر نوع لوازم جانبی و کمکی را که انتخاب می کنید، متناسب با رنگ و جنس کت و شلوارتان باشد.

7 انتخاب لباس رسمی مردانه

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا