آموزش های ویدئوییخودرو و وسایل نقلیه

چگونه یک کمربند ایمنی را تمیز کرده و بشوییم؟

کمربند ایمنی وسیله ای ضروری برای تأمین امنیت سرنشینان یک وسیله نقلیه است که با گذشت زمان و با جذب عرق بدن و بر جای ماندن اثرات نوشیدنی ها و غذا ها بر روی آن کثیف می شود. بیشتر افراد حین تمیز کردن ماشین خود کمربند ایمنی را فراموش می کنند. که در نتیجه باعث چرک گرفتگی، ایجاد بوی بد و حتی در مدت طولانی باعث رشد قارچ ها می شود.


همچنین می توانید با مطالعه مقالات زیر “نحوه از بین بردن بوی بنزین و بوی نامطبوع ماشین صفر کیلومتر از اتاقک ماشین” را فراگیرید.

>>> از بین بردن بوی بنزین از اتاقک ماشین <<<

>>> رفع بوی نامطبوع ماشین صفر کیلومتر <<<


برای تمیز کردن کمربند ایمنی آن را تا جایی که ممکن است بیرون بکشید، کمی پاک کننده روی آن اسپری کرده و آن را تمیز کنید و سپس صبر کنید تا خشک شود.

تمیز کردن کلی

1- کمربند ایمنی را تا انتها بیرون بکشید.

2- یک گیره در قسمت خروجی آن قرار دهید.

کمربند ایمنی را به سمت بالا دنبال کنید تا به انتهای آن یعنی محلی که بیرون می آید برسید. این نقطه جایی است که شما باید یک گیره آهنی به کمربند متصل کنید تا با رها کردن کمربند به داخل باز نگردد.

– برای این کار می توانید از گیره های مخصوص کاغذ نیز استفاده کنید.

3- مواد پاک کننده را روی کمربند اسپری کنید.

یک پاک کننده ی چند منظوره یا یک پاک کننده ی مخصوص پارچه برای پاک کردن کمربند ایمنی و چرک گیری آن مناسب است. از پاک کننده های چند منظوره ای استفاده کنید که حاوی وایتکس نباشند تا رنگ کمربند ها را تغییر ندهند.

اسپری پاک کننده را روی تمام سطح کمربند به شکل یکنواخت اسپری کنید. سطوح زیر کمربند ها نیز فراموش نشود.

ترکیبی از پاک کننده های دیگر مثل مایع ظرفشویی با آب هم می تواند جایگزین اسپری های پاک کننده باشد.

سرکه و پاک کننده های حاوی سرکه می توانند برای از بین بردن بوی بد مناسب باشند. اما سرکه یک ماده اسیدی است و در طولانی مدت روی بافت کمربند تأثیر منفی گذاشته و باعث فرسودگی آن می شود. لذا به جای آن می توانید از پاک کننده های مخصوص لباس کودکان و یا پاک کننده ی پارچه های ظریف استفاده کنید.

4- کمربند ایمنی را تمیز کنید.

به کمک یک برس نرم مخصوص شستشو، شروع به پاک کردن کمربند کنید. کمربند را از بالا به پایین بشویید. برس را به صورت چرخشی و یا در جهت عرض کمربند روی آن نکشید. بلکه فقط آن را در راستای طولی کمربند حرکت دهید. این کار را به آرامی انجام داده تا به بافت کمربند آسیبی وارد نشود.

برای کمربند های کثیف تر می توانید مجدداً مواد پاک کننده را اسپری کرده و این مرحله را تکرار کنید.

5- کمربند را با یک پارچه ظریف مالش دهید تا مواد روی آن زدوده شوند.

به وسیله ی یک پارچه خیلی ظریف دو سطح کمربند را پوشانده و پارچه را به بالا و پایین حرکت دهید تا مواد و رطوبت اضافی از سطح آن پاک شوند. دقت کنید که پارچه ای که برای این کار استفاده می کنید به هیچ وجه زبر نباشد.

6- صبر کنید تا کمربند خشک شود.

کمربند را حداقل به طول یک شب به حالت باز بگذارید تا کاملاً خشک شود. بعد از گذشت این مدت زمان اگر احساس کردید کمربند به خوبی خشک نشده زمان بیشتری را به خشک شدن آن اختصاص دهید. توجه داشته باشید که اطمینان از خشک شدن کامل کمربند قبل از جمع کردن آن برای جلوگیری از رشد قارچ ها روی آن بسیار اهمیت دارد.

6 تمیز کردن کمربند ایمنی

پاک کردن لکه های سخت

1- یک شوینده ی قوی را با آب ترکیب کنید.

یک لیوان مایع ظرفشویی یا پاک کننده چند منظوره را با سه لیوان آب مخلوط کنید. دقت کنید که از مواد حاوی وایتکس و یا سرکه استفاده نکنید، چرا که مواد اسیدی به بافت کمربند آسیب می رسانند. این ترکیب برای بیشتر لکه ها از هر نوعی که باشند مؤثر است. به هر حال شما گزینه های زیادی برای استفاده از مواد شوینده ندارید چرا که بیشتر آن ها برای بافت کمربند نامناسب هستند.

2- یک برس شستشو را به ترکیب بالا آغشته کنید.

تا جایی که می توانید برس را خیلی خیس نکنید. فقط کمی به مواد پاک کننده آغشته کرده تا کمربند غرق در آب نشود.

8 تمیز کردن کمربند ایمنی

3- برس را روی لکه ها بکشید.

برس را از بالا به پایین روی کمربند بکشید و سعی کنید از کشیدن برس روی کمربند به شکل چرخشی یا رو به بالا اجتناب کنید. برس آغشته به مواد پاک کننده را به آرامی و به شکل یکنواخت روی ناحیه مورد نظر بکشید.

4- از یک ماشین بخارشوی استفاده کنید.

برای لکه های سرسخت از یک ماشین بخارشوی استفاده کنید. برای این کار بعد از آنکه کمربند را به مواد پاک کننده آغشته کردید ماشین بخارشوی را روی حالت کم رطوبت قرار داده و به دفعات روی کمربند بکشید.

10 تمیز کردن کمربند ایمنی

از بین بردن قارچ ها و بوی بد

1- کمربند را بیرون بکشید.

کمربند را به آرامی تا جایی که امکان دارد بیرون بکشید. با این کار شما قادر خواهید بود هرگونه قارچ و یا منشأ بوی بد را شناسایی کنید.

11 تمیز کردن کمربند ایمنی

2- یک گیره آهنی در قسمت انتهایی کمربند قرار دهید تا مانع جمع شدن آن شود.

3- پاک کننده ها را در یک ظرف ترکیب کنید.

حدود یک قاشق سوپ خوری مایع ظرفشویی در یک لیوان آب گرم بریزید. دو قاشق سوپ خوری سرکه به آن اضافه کنید. ترکیب را به هم بزنید تا زمانی که کف کند.

13 تمیز کردن کمربند ایمنی

4- کمربند را تمیز کنید.

از یک برس نرم برای این کار استفاده کنید. برس را به ترکیب آغشته کرده و از بالا به پایین روی کمربند بکشید و از حرکت برس در جهات دیگر خودداری کنید تا یک لایه یکنواخت از ترکیب روی کمربند قرار گیرد و به بافت کمربند آسیبی وارد نشود.

5- کمربند را با یک دستمال نرم پاک کنید.

از یک دستمال نرم و خشک برای این کار استفاده کنید تا رطوبت بیشتری به کمربند نرسد و باعث فرسودگی آن نشود. کمربند را میان دستمال خشک بفشارید و دستمال را بالا و پایین بکشید تا رطوبت اضافی کمربند گرفته شود.

برای جلوگیری از رشد دوباره ی قارچ ها، وقتی کمربند هنوز خیس است از اسپری های ضد قارچ مثل مایکودرم استفاده کنید.

– سعی کنید از موادی استفاده کنید که در ترکیبات آن ها وایتکس نباشد.

6- صبر کنید تا کمربند خشک شود.

تا زمانی که از خشک شدن کامل کمربند مطمئن نشده اید آن را جمع نکنید؛ چرا که با این کار زمینه ی مساعدی برای رشد قارچ ها و ایجاد بوهای بد و نامطلوب را فراهم می کنید.

16 تمیز کردن کمربند ایمنی

در پایان نیز با مراجعه به لینک های زیر از آموزش های فن تریکس را بیاموزید.

>>> نحوه پاکسازی رادیاتور بخاری ماشین <<<

>>> چگونگی از بین بردن رسوبات سر باتری خودرو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا