موبایل و تبلت

نحوه تعویض قاب پشتی گوشی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy S7

اگر قاب پشتی شیشه ای گوشی گلکسی S7 شما شکسته است چند راه دارید: اول اینکه یک گوشی جدید بخرید؛ البته این راه واقعاً وسوسه برانگیز است. راه دوم تعویض و تعمیر آن می باشد. شما خودتان به راحتی می توانید قاب پشتی شکسته را درآورده و یک قاب جدید جایگزین کنید. این راه هم ارزان تر بوده و هم نیازی به تعمیرات اساسی ندارد.

گوشی های با قاب پشتی شیشه ای ذاتاً حساس تر و شکننده تر از گوشی هایی هستند که جنس قسمت پشت آن ها، فلزی یا پلاستیکی است. زیرا شیشه لغزنده تر بوده و گوشی های پشت شیشه ای، خیلی راحت از روی سطوح لیز می خورند و می افتند، سپس ترک خورده و می شکنند. در حالی که گوشی هایی که قسمت پشتی بدنه آن ها فلزی یا پلاستیکی است کمتر در معرض لغزش قرار می گیرند.

شما می توانید با ساخت استند یا پایه نگهدارنده برای گوشی، گوشی خود را از لغزیدن و شکسته شدن در امان نگه دارید.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ زیرا پشت این گوشی نیز از جنس شیشه می باشد. البته شاید خیلی ها بگویند با عرضه گوشی های سامسونگ S8 و S9 به بازار، چه لزومی به خرید S7 می باشد. اما سامسونگ S7 نیز در نوع خودش بسیار زیبا و مناسب بوده و گوشی خوب و کارآمدی است.


فن تریکس در مقالات زیر به نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S9 و S9 Plus می پردازد.

>>> نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S9 و S9 Plus (قسمت اول)

>>> نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S9 و S9 Plus (قسمت دوم)


تعویض قاب جلویی این گوشی با تعویض قاب پشتی آن کاملاً متفاوت می باشد. اگر گوشی شما هم گلکسی S7 بوده و قاب پشتی آن شکسته است، به راحتی و خیلی سریع و ارزان می توانید آن را با یک قاب نو جایگزین کنید.

به این نکته هم حتماً توجه داشته باشید که هر گونه تعمیراتی که خودتان روی گوشی S7 انجام می دهید، بر روی قابلیت ضد آب آن نیز تأثیرگذار است. بنابراین پس از تعمیرات شخصی، مراقب باشید گوشی با آب تماس نداشته باشد.

آنچه که نیاز دارید.

1 تعویض قاب سامسونگ گلکسی

قاعدتاً اولین چیزی که نیاز دارید یک قاب پشتی جدید و مناسب برای گوشی است. آن را بخرید که البته خیلی هم گران نخواهد بود. در جعبه خریداری شده علاوه بر قاب، ممکن است چند عدد پیچ گوشتی کوچک و ابزارهای پلاستیکی هم وجود داشته باشند. که شاید برای تعویض قاب به درد شما بخورند.

هنگام انتخاب قسمت پشتی بدنه، حواستان باشد نوعی از آن را انتخاب کنید که خودش چسب دارد. در غیر این صورت مجبور خواهید بود خودتان آن را بچسبانید و بسیار درگیر می شوید. قاب های چسب دار خیلی هم گران تر از انواع دیگر نیستند، پس حتماً در انتخاب خود دقت کنید.

بهتر است هنگام خرید قاب پشتی، یک لنز جدید برای دوربین و یک هاوسینگ نیز بخرید. هیچ اجباری به این کار نیست چون شما می توانید این دو قسمت را هم از قاب شکسته جدا کرده و روی قاب جدید نصب کنید. اما هزینه خرید لنز و هاوسینگ جدید آنقدر نیست که بخواهید خودتان را اذیت کنید و ارزش خریدن را  دارند.

مهم ترین وسیله ای که نیاز دارید یک چسب تفنگی حرارتی است. در صورت نبود چسب می توانید از سشوار استفاده کنید.

چگونه قاب شیشه ای شکسته را از پشت گوشی سامسونگ گلکسی S7 در بیاوریم؟

مراحل زیر را انجام دهید:

1- سشوار را روی لبه های گوشی بگیرید تا چسب آن نرم شود. با این کار گرما روی یک نقطه متمرکز شده و شما می توانید قاب را از آن قسمت جدا کنید.

2 تعویض قاب سامسونگ گلکسی

2- یک چسبونک را روی لبه قاب گوشی بچسبانید.

3 تعویض قاب سامسونگ گلکسی

3- چسبونک را به آرامی به طرف بیرون بکشید. انتظار نداشته باشید همان بار اول قاب کاملاً از گوشی جدا شود. آرام آرام لبه های قاب را بلند کنید. در قسمت های شکسته قاب شیشه ای، می توانید از یک پیچ گوشتی دو سو (دو لبه ای) کوچک نیز کمک بگیرید.

4- هنگامی که قسمتی از لبه بلند شد، یک کارت ضخیم مانند کارت های تبلیغاتی را در قسمت جدا شده قرار دهید تا قاب دوباره سر جای خود برنگردد.

5- گرم کردن و جدا کردن لبه ها را تا جایی ادامه دهید که قاب، کاملاً از گوشی جدا شود. فقط حین این کار مراقب باشید گوشی شما آسیب نبیند.

4 تعویض قاب سامسونگ گلکسی

زمانی که قاب را از گوشی جدا کردید، تمام چسب ها و رنگ های باقی مانده روی گوشی را پاک کنید.

اگر قصد دارید لنز و هاوسینگ قاب قبلی را دوباره استفاده کنید، مراحل بالا را مجدداً برای لنز و هاوسینگ تکرار کرده تا بتوانید آن ها را از قاب شکسته جدا کنید. فقط مراقب باشید هنگام جدا کردن، آن ها را خم نکنید تا بتوانید به درستی در قاب جدید، جایگذاری کنید.

نوسازی گوشی (نصب قاب شیشه ای پشتی جدید)

5 تعویض قاب سامسونگ گلکسی

در این مرحله کار به لحاظ فنی، راحت تر می شود. چرا که قطعه جدید، خودش چسب دارد. فقط حواستان را جمع کنید که خیلی با قاب جدید با خشونت رفتار نکنید.

چرا که جنس آن از شیشه است و تجربه نشان داده است که هر لحظه احتمال شکستنش وجود دارد.

1- در ابتدا، لنز و هاوسینگ را در قاب جدید نصب کنید. سعی کنید آن ها را دقیقاً سر جای خود قرار دهید و با کمی فشار در جای خود محکم کنید.

6 تعویض قاب سامسونگ گلکسی

2- سطح داخلی قاب شیشه ای جدید را به خوبی تمیز کنید تا تمام ذرات و اثر انگشت ها از روی آن پاک شوند. در صورتی که قبل از نصب کردنِ قاب لکه ای روی آن باقی بماند، دیگر پس از نصب کردن هیچ راهی برای پاک کردن آن لکه نخواهید داشت. پس خوب دقت کنید.

7 تعویض قاب سامسونگ گلکسی

3- پلاستیک یا روکش را از چسب دور لبه های قاب جدید جدا کنید.

4- قاب را روی قسمت پشتی گوشی تنظیم کنید. سپس به آرامی آن را سر جای خود نصب کنید.

5- برای محکم شدن قاب شیشه ای روی پشت گوشی، فشار کمی را در قسمت لبه های قاب، وارد کنید.

از این مرحله به بعد، روکش خارجی قاب را جدا کرده و آن را با یک دستمال تمیز پاک کنید، تا اگر اثر انگشت یا جای چسبی روی آن باقیمانده است تمیز شود.

اکنون قاب شیشه ای پشتی گوشی سامسونگ گلکسی S7 شما آماده و نو می باشد!

در پایان مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهیم.

>>> نحوه ساخت شارژر موبایل با باتری

>>> علت رفع مشکل تلفن هوشمند با راه اندازی مجدد آن

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
androidcentral




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
4 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
نگین

اخه سامسونگ هم شد گوشی… عقب افتاده ها

احمد

سلام من باطری گوشی سامسونگ اس 7 رو عوض کردم و درب پشتش رو فقط با همون چسب قبلی که داشت دوباره گذاشتم و الان در شل شده و بعضی جاهاش بالا اومده، توی این حالت گوشی ریستارت میشه و گاهی بالا میاد و گاهی بالا نمیادروی آرم سامسونگ گیر… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

مشکل اینجاس که دیگه ضد آب نیست

کاربر ناشناس

دیگه اون موقع که میشکستیش باید فکر اینجاشا میکردی

دکمه بازگشت به بالا